ikona wcag dla wysokiego kontrastu
ikona wcag dla przywrócenia rozmiaru czcionki
ikona wcag, powiększenie czcionki
ikona wcag, powiększenie czcionki
Strona główna » Urząd » Organizacje pozarządowe

Organizacje pozarządowe

Aktualności organizacje pozarządowe: https://powiat-slupca.pl/urzad/organizacje-pozarzadowe/aktualnosci-organizacji-pozarzadowych/

Programy współpracy powiatu słupeckiego z organizacjami społecznymi

roczny-program-wspolpracy-na-rok-2023Pobierz

Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi na rok 2022


Wykaz organizacji pozarządowych mających siedzibę na terenie powiatu słupeckiego

Wykaz organizacji pozarządowych – stan na 1.01.2023

Liczba organizacji pozarządowych działających na terenie Powiatu Słupeckiego

Stan na 31.12.2022 r.

1.Organizacje w ewidencji Starosty Słupeckiego:

– Stowarzyszenia zwykłe:                                24

– Kluby sportowe :                                           39

– Uczniowskie Kluby Sportowe:                      10

Razem:                                                           73

  1. Organizacje prawne zarejestrowane w KRS:

– Ochotnicze Straże Pożarne:                         65

– Stowarzyszenia prawne:                              115

– Fundacje:                                                      12

– Razem:                                                         192

  1. Organizacje zarejestrowane w Agencji

Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa:

– Koła Gospodyń Wiejskich:                           54

Łącznie:                                                          319                                                              

Organizacje w ewidencji Starosty Słupeckiego:

Ewidencja stowarzyszeń zwykłych
Kluby sportowe
Uczniowskie kluby sportowe

Organizacje zarejestrowane w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa:

KGW

Organizacje prawne zarejestrowane w KRS:

Ochotnicze Straże Pożarne
Stowarzyszenia prawne
Fundacje


Jak założyć lub zlikwidować stowarzyszenie

Przykłady dokumentów wymaganych przy założeniu stowarzyszenia

przykłady 

Przykłady dokumentów wymaganych przy likwidacji stowarzyszenia

LIKWIDACJA STOWARZYSZENIA

Rozwiązanie  stowarzyszenia może nastąpić:

Na mocy własnej uchwały Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia

Członkowie stowarzyszenia mogą podjąć decyzję o samorozwiązaniu z braku możliwości dalszego działania stowarzyszenia.

Rozwiązanie stowarzyszenia na mocy własnej uchwały członków wynika z samej istoty stowarzyszenia. Stowarzyszenie to grupa osób, która zebrała się dobrowolnie aby realizować      wspólny cel. Jeżeli wśród osób wyczerpała się chęć działania to członkowie mogą podjąć decyzję o rozwiązaniu stowarzyszenia. Zgodnie z ustawą Prawo stowarzyszeniach statut jako jeden z punktów powinien podawać informacje o sposobie rozwiązania stowarzyszenia.

Podstawa Prawna :

Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989r. Prawo o Stowarzyszeniach (Dz. U. z 2001 r., Nr 79, poz. 855 ze zm.) art. 10 ust 1, pkt 9 , art. 36 ust. 1

Przykładowy zapis w statucie:

1.Uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zebranie Członków kwalifikowaną większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.

2. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Walne Zebranie Członków określa sposób jego likwidacji oraz przeznaczeniu majątku Stowarzyszenia.

  Wniosek o rozpoczęcie likwidacji składa się z formularzy i dokumentów;

– KRS-Z61 wniosek o zmianę wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym – likwidacja
we wniosku należy wpisać przyczynę rozwiązania organizacji, oraz sposób
jej reprezentacji.

– KRS – ZK – zmiana organu podmiotu ( w tym wypadku chodzi o wykreślenie zarządu)

– KRS-ZR – zgłoszenie likwidatora lub likwidatorów (jeśli likwidatorem został zarząd
liczący np. trzech   członków). W tym przypadku składamy kolejne formularze
w ilości odpowiadającej liczbie likwidatorów, wypełnionych w ten sam sposób.

– KRS –X2- wniosek o wykreślenie stowarzyszenia z Krajowego Rejestru Sądowego

– Protokół z Walnego Zebrania Członków  na którym zostaną podjęte uchwały

– Lista obecności z Walnego Zebrania Członków

– Uchwała Walnego Zebrania Członków o postawieniu stowarzyszenia w stan likwidacji

– Uchwała o wyborze likwidatora

– Uchwała o przeznaczeniu majątku stowarzyszenia

– Uchwała o przekazaniu dokumentacji zlikwidowanego stowarzyszenia

Przykładowe wzory dokumentów zawarte zostały w załączniki.

likwidacja_zalacznik (1)


1% podatku na Organizacje pożytku publicznego



Informacja o wynikach przeprowadzonych konsultacji „Rocznego programu współpracy Powiatu Słupeckiego z organizacjami pozarządowymi