Aktualności organizacje pozarządowe: https://powiat-slupca.pl/urzad/organizacje-pozarzadowe/aktualnosci-organizacji-pozarzadowych/
Programy współpracy powiatu słupeckiego z organizacjami społecznymi
roczny-program-wspolpracy-na-rok-2023Pobierz
Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi na rok 2022
Wykaz organizacji pozarządowych mających siedzibę na terenie powiatu słupeckiego
Wykaz organizacji pozarządowych – stan na 1.01.2023
Liczba organizacji pozarządowych działających na terenie Powiatu Słupeckiego
Stan na 31.12.2022 r.
1.Organizacje w ewidencji Starosty Słupeckiego:
– Stowarzyszenia zwykłe: 24
– Kluby sportowe : 39
– Uczniowskie Kluby Sportowe: 10
Razem: 73
- Organizacje prawne zarejestrowane w KRS:
– Ochotnicze Straże Pożarne: 65
– Stowarzyszenia prawne: 115
– Fundacje: 12
– Razem: 192
- Organizacje zarejestrowane w Agencji
Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa:
– Koła Gospodyń Wiejskich: 54
Łącznie: 319
Organizacje w ewidencji Starosty Słupeckiego:
Ewidencja stowarzyszeń zwykłych
Kluby sportowe
Uczniowskie kluby sportowe
Organizacje zarejestrowane w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa:
KGW
Organizacje prawne zarejestrowane w KRS:
Jak założyć lub zlikwidować stowarzyszenie
Przykłady dokumentów wymaganych przy założeniu stowarzyszenia
Przykłady dokumentów wymaganych przy likwidacji stowarzyszenia
LIKWIDACJA STOWARZYSZENIA
Rozwiązanie stowarzyszenia może nastąpić:
Na mocy własnej uchwały Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia
Członkowie stowarzyszenia mogą podjąć decyzję o samorozwiązaniu z braku możliwości dalszego działania stowarzyszenia.
Rozwiązanie stowarzyszenia na mocy własnej uchwały członków wynika z samej istoty stowarzyszenia. Stowarzyszenie to grupa osób, która zebrała się dobrowolnie aby realizować wspólny cel. Jeżeli wśród osób wyczerpała się chęć działania to członkowie mogą podjąć decyzję o rozwiązaniu stowarzyszenia. Zgodnie z ustawą Prawo stowarzyszeniach statut jako jeden z punktów powinien podawać informacje o sposobie rozwiązania stowarzyszenia.
Podstawa Prawna :
Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989r. Prawo o Stowarzyszeniach (Dz. U. z 2001 r., Nr 79, poz. 855 ze zm.) art. 10 ust 1, pkt 9 , art. 36 ust. 1
Przykładowy zapis w statucie:
1.Uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zebranie Członków kwalifikowaną większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
2. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Walne Zebranie Członków określa sposób jego likwidacji oraz przeznaczeniu majątku Stowarzyszenia.
Wniosek o rozpoczęcie likwidacji składa się z formularzy i dokumentów;
– KRS-Z61 wniosek o zmianę wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym – likwidacja
we wniosku należy wpisać przyczynę rozwiązania organizacji, oraz sposób
jej reprezentacji.
– KRS – ZK – zmiana organu podmiotu ( w tym wypadku chodzi o wykreślenie zarządu)
– KRS-ZR – zgłoszenie likwidatora lub likwidatorów (jeśli likwidatorem został zarząd
liczący np. trzech członków). W tym przypadku składamy kolejne formularze
w ilości odpowiadającej liczbie likwidatorów, wypełnionych w ten sam sposób.
– KRS –X2- wniosek o wykreślenie stowarzyszenia z Krajowego Rejestru Sądowego
– Protokół z Walnego Zebrania Członków na którym zostaną podjęte uchwały
– Lista obecności z Walnego Zebrania Członków
– Uchwała Walnego Zebrania Członków o postawieniu stowarzyszenia w stan likwidacji
– Uchwała o wyborze likwidatora
– Uchwała o przeznaczeniu majątku stowarzyszenia
– Uchwała o przekazaniu dokumentacji zlikwidowanego stowarzyszenia
Przykładowe wzory dokumentów zawarte zostały w załączniki.