Wydawanie karty wędkarskiej
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna: art. 7 ust. 5 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym.
Wymagane dokumenty:
- wypełniony wniosek,
- zaświadczenie o zdanym egzaminie ze znajomości ochrony i połowu ryb przed komisją powołaną przez społeczną organizację amatorskiego połowu ryb,
- 1 aktualne zdjęcie,
- dowód opłaty za wydanie karty wędkarskiej.
Opłata: 10 zł, na podstawie § 5 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 listopada 2001 r. w sprawie połowu ryb oraz warunków chowu, hodowli i połowu innych organizmów żyjących w wodzie.
Płatna:
- w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
- na rachunek bankowy: Starostwo Powiatowe w Słupcy, ul. Poznańska 20, 62-400 Słupca, nr konta 37 1020 2212 0000 5902 0486 9295
Przewidywany termin załatwienia sprawy: bez zbędnej zwłoki.
Sposób załatwienia sprawy: wydanie karty wędkarskiej.
Tryb odwoławczy: brak.
Uwagi:
- z obowiązku składania egzaminu zwolnione są osoby posiadające średnie lub wyższe wykształcenie rybackie,
- kartę wędkarską wydaje się osobie, która ukończyła 14 lat,
- z obowiązku posiadania karty wędkarskiej są zwolnione osoby do lat 14, z tym że mogą one uprawiać amatorski połów ryb wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej posiadającej taką kartę,
- z obowiązku posiadania karty wędkarskiej są zwolnieni cudzoziemcy czasowo przebywający w Polsce.
Druki do pobrania:
Wydawanie duplikatu karty wędkarskiej
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna: art. 7 ust. 5 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym.
Wymagane dokumenty:
- wypełniony wniosek,
- 1 aktualne zdjęcie,
- dowód opłaty za wydanie duplikatu karty wędkarskiej.
Opłata: 10 zł, na podstawie § 5 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 listopada 2001 r. w sprawie połowu ryb oraz warunków chowu, hodowli i połowu innych organizmów żyjących w wodzie.
Płatna:
- w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
- na rachunek bankowy: Starostwo Powiatowe w Słupcy, ul. Poznańska 20, 62-400 Słupca, nr konta 37 1020 2212 0000 5902 0486 9295
Przewidywany termin załatwienia sprawy: bez zbędnej zwłoki.
Sposób załatwienia sprawy: wydanie duplikatu karty wędkarskiej.
Tryb odwoławczy: brak.
Druki do pobrania:
Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających do 24 m
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2018 r. poz. 1137 ze zm.),
- rozporządzenie Ministra Gospodarski Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2020 r., poz. 763),
- rozporządzenie Ministra Gospodarski Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat.
Opłata:
- za rejestrację nowej jednostki i wydanie dokumentu rejestracyjnego/za zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego/za wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego – 80 zł
- za rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego w przypadku, o którym mowa w art. 28 ust. 2 ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m – 60 zł
- za wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m – 15 zł
Płatna:
- Płatne na:Starostwo Powiatowe w Słupcy, ul. Poznańska 20, 62-400 Słupca,konto nr 37 1020 2212 0000 5902 0486 9295
Termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia wpłynięcia wniosku.
Wnioski do pobrania na stronie Urzędu Morsiego w Szczecinie
Zezwolenie na hodowle charta, mieszańców charta
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:
- art. 10 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie,
- · rozporządzenie z dnia 5 lipca 2010 r. Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie warunków i sposobu hodowli i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o dokonanie wpisu do rejestru zwierząt podlegających ograniczeniom wraz z odpowiednimi załącznikami,
- dokument potwierdzający uiszczenie opłaty skarbowej za wpis do rejestru.
Opłata:82 zł – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Płatna:
- w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
- na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca, nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753
Przewidywany termin załatwienia sprawy: jeden miesiąc, w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Sposób załatwienia sprawy: wydanie decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy:stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Druki do pobrania:
Wpis do rejestru zwierząt (CITES)
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:art. 64 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku wpisu do rejestru.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o dokonanie wpisu do rejestru zwierząt podlegających ograniczeniom wraz z odpowiednimi załącznikami,
- dokument potwierdzający uiszczenie opłaty skarbowej za wpis do rejestru.
Opłata:26 zł – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Płatna:
- w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
- na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca, nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753
Przewidywany termin załatwienia sprawy: wpis w dniu zgłoszenia, zaświadczenie do 7 dni.
Sposób załatwienia sprawy:wpis do rejestru i wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu.
Tryb odwoławczy: brak.
Druki do pobrania:
Wykreślenie z rejestru zwierząt (CITES)
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:art. 64 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku wykreślenia z rejestru.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wykreślenie z rejestru zwierząt podlegających ograniczeniom.
Opłata: brak.
Przewidywany termin załatwienia sprawy: wykreślenie w dniu zgłoszenia, zaświadczenie do 7 dni.
Sposób załatwienia sprawy:wykreślenie z rejestru i wydanie zaświadczenia o wykreśleniu z rejestru.
Tryb odwoławczy: brak.
Druki do pobrania:
Zaświadczenie o objęciu działki UPUL (o lasach)
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- · ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach.
Wymagane dokumenty:
- wniosek,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłata: 17,00 zł za każdą działkę wskazaną we wniosku (tj. ilość działek x 17,00 zł) oraz 17,00 zł za złożenie pełnomocnictwa (prokury) albo jego odpisu, wypisu lub uwierzytelnionej kopii, płatna na rachunek bankowy:
Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca
konto nr 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753
Od złożenia pełnomocnictwa w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy, a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie – organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy.
Płatna:
- w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
- na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca, nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753
Przewidywany termin załatwienia sprawy: w terminie 7 dni od daty wpływu wniosku.
Sposób załatwienia sprawy: wydanie zaświadczenia.
Tryb odwoławczy:brak.
Druki do pobrania:
Pozyskanie drewna z lasu prywatnego
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:
- · art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach.
Wymagane dokumenty:
- wniosek właściciela lasu,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłata:10 zł – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Płatna:
- w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
- na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca, nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753
Przewidywany termin załatwienia sprawy: jeden miesiąc, w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy .
Sposób załatwienia sprawy: wydanie decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy:stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Dodatkowe informacje: w celu wydania świadectwa legalności pozyskania drewna, po dokonaniu jego ścinki, należy złożyć do Starostwa Powiatowego w Słupcy odrębny wniosek o ocechowanie pozyskanego drewna.
Druki do pobrania:
Zmiana lasu na użytek rolny
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:
- · art. 13 ust. 3 pkt. 2 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach.
Wymagane dokumenty:
- wniosek właściciela lasu wraz z uzasadnieniem,
- kopia mapy ewidencyjnej z zaznaczoną powierzchnią przeznaczoną do zmiany,
- decyzja środowiskowa, w przypadkach określonych w przepisach § 3 ust. 1 pkt. 88 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco wpływać na środowisko,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłata:10 zł – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Płatna:
- w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
- na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca, nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753
Przewidywany termin załatwienia sprawy: jeden miesiąc, w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy .
Sposób załatwienia sprawy: wydanie decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy:stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Druki do pobrania:
Zgłaszanie instalacji
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:
- art. 152 i art.153 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
- · rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia.
Wymagane dokumenty:
- wypełniony wniosek,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłata:120 zł – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Płatna:
- w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
- na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca, nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753
Przewidywany termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia złożenia zgłoszenia.
Sposób załatwienia sprawy: milcząca zgoda lub wydanie, na wniosek zgłaszającego, zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.
Tryb odwoławczy: brak.
Druki do pobrania:
Zgłaszanie instalacji wytwarzającej pola elektromagnetyczne
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:
- art. 152 ust. 2 i 9 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
- · Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie zgłoszenia instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne.
Wymagane dokumenty:
- wypełniony formularz zgłoszeniowy,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłata:120 zł – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Płatna:
- w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
- na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca, nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753
Przewidywany termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia złożenia zgłoszenia.
Sposób załatwienia sprawy: milcząca zgoda lub wydanie, na wniosek zgłaszającego, zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.
Tryb odwoławczy: brak.
Druki do pobrania:
Wydawanie pozwoleń zintegrowanych
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:
- · art. 201 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony
Wymagane dokumenty:
- wniosek spełniający wymagania określone w art. 208 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
- dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej i opłaty skarbowej.
Opłata:
- Opłata rejestracyjna regulowana rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych i uzależniona jest od skali i rodzaju działalności prowadzonej w instalacjach.
- Opłata skarbowa – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej:
- 2 011 zł za udzielenie pozwolenia w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w dużych przedsiębiorstwach;
- 506 zł za udzielenie pozwolenia w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców
- zmiana pozwolenia – 50% stawki określonej dla pozwolenia.
Płatna:
- Opłata rejestracyjna:
- na rachunek Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), ul. Konstruktorska 3a, 02-673 Warszawa, nr konta BGK III O/Warszawa 76 1130 1062 0000 0109 9520 0010
- Opłata skarbowa:
- w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
- na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca, nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753
Przewidywany termin załatwienia sprawy: zgodnie z art. 209 ust.2 ustawy Prawo ochrony środowiska.
Sposób załatwienia sprawy: wydanie decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy:stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Druki do pobrania:
Wydawanie pozwoleń na wprowadzanie pyłów lub gazów do powietrza
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:art. 64 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku wpisu do rejestru.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o dokonanie wpisu do rejestru zwierząt podlegających ograniczeniom wraz z odpowiednimi załącznikami,
- dokument potwierdzający uiszczenie opłaty skarbowej za wpis do rejestru.
Opłata:26 zł – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Płatna:
- w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
- na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca, nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753
Przewidywany termin załatwienia sprawy: wpis w dniu zgłoszenia, zaświadczenie do 7 dni.
Sposób załatwienia sprawy:wpis do rejestru i wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu.
Tryb odwoławczy: brak.
Druki do pobrania:
Ocechowanie drewna z lasu prywatnego
Ocechowanie drewna i wydanie świadectwa legalności pozyskania drewna z lasu
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:
- art. 14a ust. 1 i 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach.
Wymagane dokumenty:
- wniosek,
- oświadczenie współwłaściciela działki.
Opłata:brak.
Sposób załatwienia sprawy: wydanie świadectwa legalności pozyskania drewna.
Druki do pobrania:
Wiosek o ocechowanie pozyskanego drewna
Oświadczenie współwłaściciela działki
Klauzula RODO
Ocechowanie drewna i wydanie świadectwa legalności pozyskania drewna z lasu
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:
· art. 14a ust. 1 i 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach.
Wymagane dokumenty:
· wniosek,
· oświadczenie współwłaściciela działki.
Opłata:brak.
Sposób załatwienia sprawy: wydanie świadectwa legalności pozyskania drewna.
Druki do pobrania:
Wiosek o ocechowanie pozyskanego drewna
Geologia
Udostępnianie informacji geologicznej
Geolog Powiatowy
siedziba: Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36,
tel. 63 275 86 30.
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu geologii można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:
- art. 98 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze,
- rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 30 października 2017 r., w sprawie gromadzenia i udostępniania informacji geologicznej.
Ogólny opis:
Korzystanie z informacji geologicznej jest nieodpłatne z wyjątkiem korzystania z informacji geologicznej, do której prawa przysługują Skarbowi Państwa, w celu wykonywania działalności w zakresie:
- wydobywania kopalin ze złóż,
- podziemnego bezzbiornikowego magazynowania substancji oraz podziemnego składowania odpadów,
- w jakim wymagane jest pozwolenie wodnoprawne.
Informacja geologiczna jest udostępniana zainteresowanym podmiotom na ich wniosek.
Zgodnie z udzielonymi przez Ministra Środowiska upoważnieniami, właściwymi do działania w sprawach wniosków o nieodpłatne korzystanie z informacji geologicznej są:
- Starosta – w odniesieniu do informacji geologicznej zgromadzonej w archiwum powiatu,
- Marszałek – w odniesieniu do informacji geologicznej zgromadzonej w archiwum województwa.
Wymagane dokumenty:
- wniosek.
Opłata: brak.
Termin załatwienia sprawy: do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku wydawana jest zgoda na udostępnienie informacji lub odmowa udzielenia zgody na nieodpłatne udostępnienie informacji. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Sposób załatwienia sprawy:
- zgoda na nieodpłatne korzystanie z informacji geologicznej – wgląd lub udostępnienie.
- odmowa – decyzja administracyjna.
Tryb odwoławczy: Stronie służy odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Druki do pobrania:
Wydawanie koncesji na wydobywanie kopalin
Geolog Powiatowy
siedziba: Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36,
tel. 63 275 86 30.
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu geologii można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:
ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie koncesji na wydobywanie kopalin spełniający wymagania określone w art. 24 i 26 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłata:
- w przypadku pełnomocnictwa – 17 zł,
- za wydanie koncesji 616,00 zł – (wg załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.)
Płatna:
- w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
- na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca, nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753
Tytułem: wydanie decyzji administracyjnej – koncesja na wydobycie kopalin ze złoża „……………….”
Termin załatwienia sprawy:
Jeden miesiąc, w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Sposób załatwienia sprawy:
Wydanie przez Starostę Słupeckiego decyzji administracyjnej – koncesji na wydobywanie kopalin, po uzgodnieniu przez właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta oraz zaopiniowaniu przez Marszałka Województwa. Uzgodnienie z administracją lokalną następuje na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku jego braku na podstawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.
Tryb odwoławczy:
Stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Druki do pobrania:
Zatwierdzanie dokumentacji geologicznej
Geolog Powiatowy
siedziba: Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36,
tel. 63 275 86 30.
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu geologii można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze
- rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 1 lipca 2015 r. w sprawie dokumentacji geologicznej złoża kopaliny, z wyłączeniem złoża węglowodorów,
- rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2016 r. w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno – inżynierskiej.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o zatwierdzenie dokumentacji geologicznej (geologicznej złóż kopalin, hydrogeologicznej lub geologiczno – inżynierskiej).
- załącznik: dokumentacje (4 egz.) w postaci papierowej i w wersji elektronicznej,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłata:
- w przypadku pełnomocnictwa – 17 zł,
- za wydanie decyzji 10,00 zł – (wg załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.)
Płatna:
- w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
- na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca, nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753
Tytułem: wydanie decyzji zatwierdzającej dokumentację geologiczną.
Termin załatwienia sprawy:
Jeden miesiąc, w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Sposób załatwienia sprawy:
Wydanie przez Starostę Słupeckiego decyzji administracyjnej zatwierdzającej dokumentację geologiczną.
Tryb odwoławczy:
Stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Druki do pobrania:
Zatwierdzanie projektu robót geologicznych
Geolog Powiatowy
siedziba: Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36,
tel. 63 275 86 30.
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu geologii można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze,
- rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących projektów robót geologicznych, w tym robót, których wykonywanie wymaga uzyskania koncesji.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o zatwierdzenie projektu robót geologicznych,
- załącznik: projekt robót geologicznych (2 egz.) w postaci papierowej,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłata:
- w przypadku pełnomocnictwa – 17 zł,
- za wydanie decyzji 10,00 zł – (wg załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.)
Płatna:
- w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
- na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca, nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753
Tytułem: wydanie decyzji zatwierdzającej projekt robót geologicznych.
Termin załatwienia sprawy:
Jeden miesiąc, w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Sposób załatwienia sprawy:
Wydanie przez Starostę Słupeckiego decyzji administracyjnej zatwierdzającej dokumentację geologiczną po zaopiniowaniu przez właściwego wójta, burmistrza.
Tryb odwoławczy:
Stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Druki do pobrania:
Zgłoszenie projektu robót geologicznych
Geolog Powiatowy
siedziba: Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36,
tel. 63 275 86 30.
Godziny obsługi interesantów:
Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30
Wnioski z zakresu geologii można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze,
- rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących projektów robót geologicznych, w tym robót, których wykonywanie wymaga uzyskania koncesji.
Wymagane dokumenty:
- zgłoszenie robót geologicznych wykonywanych w celu wykorzystania ciepła Ziemi,
- załącznik: projekt robót geologicznych (2 egz.) w postaci papierowej,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłata:
- w przypadku pełnomocnictwa – 17 zł,
Płatna:
- w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
- na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca, nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753
Sposób załatwienia sprawy:
przyjęcie zgłoszenia, w razie wniesienia sprzeciwu decyzja administracyjna.
Tryb odwoławczy:
Stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Druki do pobrania: