ikona wcag dla wysokiego kontrastu
ikona wcag dla przywrócenia rozmiaru czcionki
ikona wcag, powiększenie czcionki
ikona wcag, powiększenie czcionki
Strona główna » strona-glowna-pl » Wydział ochrony środowiska

Wydział ochrony środowiska

Wydawanie karty wędkarskiej

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna: art. 7 ust. 5 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym.

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony wniosek,
  • zaświadczenie o zdanym egzaminie ze znajomości ochrony i połowu ryb przed komisją powołaną przez społeczną organizację amatorskiego połowu ryb,
  • 1 aktualne zdjęcie,
  • dowód opłaty za wydanie karty wędkarskiej.


Opłata: 10 zł, na podstawie § 5 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 listopada 2001 r. w sprawie połowu ryb oraz warunków chowu, hodowli i połowu innych organizmów żyjących w wodzie.

Płatna:

  • w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
  • na rachunek bankowy: Starostwo Powiatowe w Słupcy, ul. Poznańska 20, 62-400 Słupca, nr konta 37 1020 2212 0000 5902 0486 9295

Przewidywany termin załatwienia sprawy: bez zbędnej zwłoki.

Sposób załatwienia sprawy: wydanie karty wędkarskiej.

Tryb odwoławczy: brak.

Uwagi:

  • z obowiązku składania egzaminu zwolnione są osoby posiadające średnie lub wyższe wykształcenie rybackie,
  • kartę wędkarską wydaje się osobie, która ukończyła 14 lat,
  • z obowiązku posiadania karty wędkarskiej są zwolnione osoby do lat 14, z tym że mogą one uprawiać amatorski połów ryb wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej posiadającej taką kartę,
  • z obowiązku posiadania karty wędkarskiej są zwolnieni cudzoziemcy czasowo przebywający w Polsce.

Druki do pobrania:

Wniosek.doc

Klauzula RODO.pdf


Wydawanie duplikatu karty wędkarskiej

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna: art. 7 ust. 5 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym.

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony wniosek,
  • 1 aktualne zdjęcie,
  • dowód opłaty za wydanie duplikatu karty wędkarskiej.


Opłata: 10 zł, na podstawie § 5 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 listopada 2001 r. w sprawie połowu ryb oraz warunków chowu, hodowli i połowu innych organizmów żyjących w wodzie.

Płatna:

  • w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
  • na rachunek bankowy: Starostwo Powiatowe w Słupcy, ul. Poznańska 20, 62-400 Słupca, nr konta  37 1020 2212 0000 5902 0486 9295

Przewidywany termin załatwienia sprawy: bez zbędnej zwłoki.

Sposób załatwienia sprawy: wydanie duplikatu karty wędkarskiej.

Tryb odwoławczy: brak.

Druki do pobrania:

Wniosek.doc

Klauzula RODO.pdf


Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających do 24 m

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2018 r. poz. 1137 ze zm.),
  • rozporządzenie Ministra Gospodarski Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2020 r., poz. 763),
  • rozporządzenie Ministra Gospodarski Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat.

Opłata:

  • za rejestrację nowej jednostki i wydanie dokumentu rejestracyjnego/za zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego/za wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego – 80 zł
  • za rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego w przypadku, o którym mowa w art. 28 ust. 2 ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m – 60 zł
  • za wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m – 15 zł

Płatna:

  • Płatne na:Starostwo Powiatowe w Słupcy, ul. Poznańska 20, 62-400 Słupca,konto nr 37 1020 2212 0000 5902 0486 9295

Termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia wpłynięcia wniosku.

 Wnioski do pobrania na stronie Urzędu Morsiego w Szczecinie

Klauzula RODO.pdf


Zezwolenie na hodowle charta, mieszańców charta

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:

  • art. 10 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie,
  • ·         rozporządzenie z dnia 5 lipca 2010 r. Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie warunków i sposobu hodowli i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o dokonanie wpisu do rejestru zwierząt podlegających ograniczeniom wraz z odpowiednimi załącznikami,
  • dokument potwierdzający uiszczenie opłaty skarbowej za wpis do rejestru.


Opłata:82 zł – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Płatna:

  • w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
  • na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca,  nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753

Przewidywany termin załatwienia sprawy: jeden miesiąc, w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy.

Sposób załatwienia sprawy: wydanie decyzji administracyjnej.

Tryb odwoławczy:stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Druki do pobrania:

Wniosek.doc

Klauzula RODO.pdf


Wpis do rejestru zwierząt (CITES)

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:art. 64 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku wpisu do rejestru.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o dokonanie wpisu do rejestru zwierząt podlegających ograniczeniom wraz z odpowiednimi załącznikami,
  • dokument potwierdzający uiszczenie opłaty skarbowej za wpis do rejestru.


Opłata:26 zł – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Płatna:

  • w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
  • na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca,           nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753

Przewidywany termin załatwienia sprawy: wpis w dniu zgłoszenia, zaświadczenie do 7 dni.

Sposób załatwienia sprawy:wpis do rejestru i wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu.

Tryb odwoławczy: brak.

Druki do pobrania:

Wniosek.doc

Klauzula RODO.pdf


Wykreślenie z rejestru zwierząt (CITES)

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:art. 64 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku wykreślenia z rejestru.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o wykreślenie z rejestru zwierząt podlegających ograniczeniom.


Opłata: brak.

Przewidywany termin załatwienia sprawy: wykreślenie w dniu zgłoszenia, zaświadczenie do 7 dni.

Sposób załatwienia sprawy:wykreślenie z rejestru i wydanie zaświadczenia o wykreśleniu z rejestru.

Tryb odwoławczy: brak.

Druki do pobrania:

Wniosek.doc

Klauzula RODO.pdf


Zaświadczenie o objęciu działki UPUL (o lasach)

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • ·         ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.


Opłata: 17,00 zł za każdą działkę wskazaną we wniosku (tj. ilość działek x 17,00 zł) oraz 17,00 zł za złożenie pełnomocnictwa (prokury) albo jego odpisu, wypisu lub uwierzytelnionej kopii, płatna na rachunek bankowy:

Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca
konto nr 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753


Od złożenia pełnomocnictwa w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy, a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie – organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy.

Płatna:

  • w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
  • na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca,  nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753

Przewidywany termin załatwienia sprawy: w terminie 7 dni od daty wpływu wniosku.

Sposób załatwienia sprawy: wydanie zaświadczenia.

Tryb odwoławczy:brak.

Druki do pobrania:

Wniosek.doc

Klauzula RODO.pdf


Pozyskanie drewna z lasu prywatnego

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:

  • ·         art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek właściciela lasu,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.


Opłata:10 zł – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Płatna:

  • w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
  • na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca,           nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753

Przewidywany termin załatwienia sprawy: jeden miesiąc, w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy .

Sposób załatwienia sprawy: wydanie decyzji administracyjnej.

Tryb odwoławczy:stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Dodatkowe informacje: w celu wydania świadectwa legalności pozyskania drewna, po dokonaniu jego ścinki, należy złożyć do Starostwa Powiatowego w Słupcy odrębny wniosek o ocechowanie pozyskanego drewna.

Druki do pobrania:

Wniosek.doc

Klauzula RODO.pdf


Zmiana lasu na użytek rolny

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:

  • ·         art. 13 ust. 3 pkt. 2 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek właściciela lasu wraz z uzasadnieniem,
  • kopia mapy ewidencyjnej z zaznaczoną powierzchnią przeznaczoną do zmiany,
  • decyzja środowiskowa, w przypadkach określonych w przepisach § 3 ust. 1 pkt. 88 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco wpływać na środowisko,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.


Opłata:10 zł – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Płatna:

  • w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
  • na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca,           nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753

Przewidywany termin załatwienia sprawy: jeden miesiąc, w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy .

Sposób załatwienia sprawy: wydanie decyzji administracyjnej.

Tryb odwoławczy:stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Druki do pobrania:

Wniosek.doc

Klauzula RODO.pdf


Zgłaszanie instalacji

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:

  • art. 152 i art.153 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
  • ·         rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia.

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony wniosek,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej. 


Opłata:120 zł – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Płatna:

  • w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
  • na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca,           nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753

Przewidywany termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia złożenia zgłoszenia.

Sposób załatwienia sprawy: milcząca zgoda lub wydanie, na wniosek zgłaszającego, zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.

Tryb odwoławczy: brak.

Druki do pobrania:

Wniosek.doc

Klauzula RODO.pdf


Zgłaszanie instalacji wytwarzającej pola elektromagnetyczne

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:

  • art. 152 ust. 2 i 9  ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
  • ·         Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie zgłoszenia instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne.

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony formularz zgłoszeniowy,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej. 


Opłata:120 zł – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Płatna:

  • w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
  • na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca,           nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753

Przewidywany termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia złożenia zgłoszenia.

Sposób załatwienia sprawy: milcząca zgoda lub wydanie, na wniosek zgłaszającego, zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.

Tryb odwoławczy: brak.

Druki do pobrania:

Formularz zgłoszeniowy.doc

Klauzula RODO.pdf


Wydawanie pozwoleń zintegrowanych

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:

  • ·         art. 201 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony

Wymagane dokumenty:

  • wniosek spełniający wymagania określone w art. 208 ustawy z dnia 27 kwietnia         2001 r. Prawo ochrony środowiska,
  • dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej i opłaty skarbowej.


Opłata:

  1. Opłata rejestracyjna regulowana rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych i uzależniona jest od skali i rodzaju działalności prowadzonej w instalacjach.
  2. Opłata skarbowa – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej:
  • 2 011 zł za udzielenie pozwolenia w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w dużych przedsiębiorstwach;
  • 506 zł za udzielenie pozwolenia w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców
  • zmiana pozwolenia – 50% stawki określonej dla pozwolenia.

Płatna:

  1. Opłata rejestracyjna:
  • na rachunek Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), ul. Konstruktorska 3a, 02-673 Warszawa, nr konta BGK III O/Warszawa 76 1130 1062 0000 0109 9520 0010
  1. Opłata skarbowa:
  • w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
  • na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca,           nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753

Przewidywany termin załatwienia sprawy: zgodnie z art. 209 ust.2 ustawy Prawo ochrony środowiska.

Sposób załatwienia sprawy: wydanie decyzji administracyjnej.

Tryb odwoławczy:stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Druki do pobrania:

Wniosek.doc

Klauzula RODO.pdf


Wydawanie pozwoleń na wprowadzanie pyłów lub gazów do powietrza

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:art. 64 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku wpisu do rejestru.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o dokonanie wpisu do rejestru zwierząt podlegających ograniczeniom wraz z odpowiednimi załącznikami,
  • dokument potwierdzający uiszczenie opłaty skarbowej za wpis do rejestru.


Opłata:26 zł – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Płatna:

  • w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
  • na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca,           nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753

Przewidywany termin załatwienia sprawy: wpis w dniu zgłoszenia, zaświadczenie do 7 dni.

Sposób załatwienia sprawy:wpis do rejestru i wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu.

Tryb odwoławczy: brak.

Druki do pobrania:

Wniosek.doc

Klauzula RODO.pdf


Ocechowanie drewna z lasu prywatnego

Ocechowanie drewna i wydanie świadectwa legalności pozyskania drewna z lasu

 Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30

 Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

 Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

 Podstawa prawna:

  • art. 14a ust. 1 i 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach.

 Wymagane dokumenty:

  • wniosek,
  • oświadczenie współwłaściciela działki.


Opłata:brak.

Sposób załatwienia sprawy: wydanie świadectwa legalności pozyskania drewna.

Druki do pobrania:

Wiosek o ocechowanie pozyskanego drewna

Oświadczenie współwłaściciela działki

Klauzula RODO  

Ocechowanie drewna i wydanie świadectwa legalności pozyskania drewna z lasu

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36, tel. 63 275 86 06, 63 275 86 30

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu zadań Wydziału można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:

·         art. 14a ust. 1 i 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach.

Wymagane dokumenty:

·         wniosek,

·         oświadczenie współwłaściciela działki.


Opłata:brak.

Sposób załatwienia sprawy: wydanie świadectwa legalności pozyskania drewna.

Druki do pobrania:

Wiosek o ocechowanie pozyskanego drewna

Oświadczenie współwłaściciela działki

Klauzula RODO  


Geologia
Udostępnianie informacji geologicznej

Geolog Powiatowy

siedziba: Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36,

tel. 63 275 86 30. 

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu geologii można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:

  • art. 98 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze,
  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 30 października 2017 r., w sprawie gromadzenia i udostępniania informacji geologicznej.

Ogólny opis:

Korzystanie z informacji geologicznej jest nieodpłatne z wyjątkiem korzystania z informacji geologicznej, do której prawa przysługują Skarbowi Państwa, w celu wykonywania działalności w zakresie:

  • wydobywania kopalin ze złóż,
  • podziemnego bezzbiornikowego magazynowania substancji oraz podziemnego składowania odpadów,
  • w jakim wymagane jest pozwolenie wodnoprawne.

Informacja geologiczna jest udostępniana zainteresowanym podmiotom na ich wniosek.
Zgodnie z udzielonymi przez Ministra Środowiska upoważnieniami, właściwymi do działania w sprawach wniosków o nieodpłatne korzystanie z informacji geologicznej są:

  • Starosta – w odniesieniu do informacji geologicznej zgromadzonej w archiwum powiatu,
  • Marszałek – w odniesieniu do informacji geologicznej zgromadzonej w archiwum województwa.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek.

Opłata: brak.

Termin załatwienia sprawy: do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku wydawana jest zgoda na udostępnienie informacji lub odmowa udzielenia zgody na nieodpłatne udostępnienie informacji. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.

Sposób załatwienia sprawy:

  • zgoda na nieodpłatne korzystanie z informacji geologicznej – wgląd lub udostępnienie.
  • odmowa – decyzja administracyjna.

Tryb odwoławczy: Stronie służy odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Druki do pobrania:

Wniosek.pdf

Klauzula RODO.pdf

Wydawanie koncesji na wydobywanie kopalin

Geolog Powiatowy

siedziba: Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36,

tel. 63 275 86 30. 

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu geologii można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:

ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o wydanie koncesji na wydobywanie kopalin spełniający wymagania określone w art. 24 i 26 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Opłata:

  • w przypadku pełnomocnictwa – 17 zł,
  • za wydanie koncesji  616,00 zł – (wg  załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.)

Płatna:

  • w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
  • na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca,           nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753

Tytułem: wydanie decyzji administracyjnej – koncesja na wydobycie kopalin ze złoża „……………….”

Termin załatwienia sprawy:

Jeden miesiąc, w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy. 

Sposób załatwienia sprawy:

Wydanie przez Starostę Słupeckiego decyzji administracyjnej – koncesji na wydobywanie kopalin, po uzgodnieniu przez właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta oraz zaopiniowaniu przez Marszałka Województwa. Uzgodnienie z administracją lokalną następuje na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku jego braku na podstawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.

Tryb odwoławczy:

Stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Druki do pobrania:

Wniosek.doc

Klauzula RODO.pdf

Zatwierdzanie dokumentacji geologicznej

Geolog Powiatowy

siedziba: Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36,

tel. 63 275 86 30. 

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu geologii można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze
  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 1 lipca 2015 r. w sprawie dokumentacji geologicznej złoża kopaliny, z wyłączeniem złoża węglowodorów,
    • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2016 r. w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno – inżynierskiej.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o zatwierdzenie dokumentacji geologicznej (geologicznej złóż kopalin, hydrogeologicznej lub geologiczno – inżynierskiej).
  • załącznik: dokumentacje (4 egz.) w postaci papierowej i w wersji elektronicznej,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Opłata:

  • w przypadku pełnomocnictwa – 17 zł,
  • za wydanie decyzji  10,00 zł – (wg  załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.)

Płatna:

  • w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
  • na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca,           nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753

Tytułem: wydanie decyzji zatwierdzającej dokumentację geologiczną.

Termin załatwienia sprawy:

Jeden miesiąc, w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy. 

Sposób załatwienia sprawy:

Wydanie przez Starostę Słupeckiego decyzji administracyjnej zatwierdzającej dokumentację geologiczną.

Tryb odwoławczy:

Stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Druki do pobrania:

Wniosek.doc

Klauzula RODO.pdf

Zatwierdzanie projektu robót geologicznych

Geolog Powiatowy

siedziba: Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36,

tel. 63 275 86 30. 

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu geologii można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze,
  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących projektów robót geologicznych, w tym robót, których wykonywanie wymaga uzyskania koncesji.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o zatwierdzenie projektu robót geologicznych,
  • załącznik: projekt robót geologicznych (2 egz.) w postaci papierowej,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Opłata:

  • w przypadku pełnomocnictwa – 17 zł,
  • za wydanie decyzji  10,00 zł – (wg  załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.)

Płatna:

  • w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
  • na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca,           nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753

Tytułem: wydanie decyzji zatwierdzającej projekt robót geologicznych.

Termin załatwienia sprawy:

Jeden miesiąc, w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy. 

Sposób załatwienia sprawy:

Wydanie przez Starostę Słupeckiego decyzji administracyjnej zatwierdzającej dokumentację geologiczną po zaopiniowaniu przez właściwego wójta, burmistrza.

Tryb odwoławczy:

Stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Druki do pobrania:

Wniosek.doc

Klauzula RODO.pdf

Zgłoszenie projektu robót geologicznych

Geolog Powiatowy

siedziba: Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

ul. Poznańska 20, wejście C, pok. 35-36,

tel. 63 275 86 30. 

Godziny obsługi interesantów:

Poniedziałek – Piątek 7:30-15:30

Wnioski z zakresu geologii można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Poznańskiej 20 (Budynek Główny).

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze,
  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących projektów robót geologicznych, w tym robót, których wykonywanie wymaga uzyskania koncesji.

Wymagane dokumenty:

  • zgłoszenie robót geologicznych wykonywanych w celu wykorzystania ciepła Ziemi,
  • załącznik: projekt robót geologicznych (2 egz.) w postaci papierowej,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Opłata:

  • w przypadku pełnomocnictwa – 17 zł,

Płatna:

  • w kasie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (parter),
  • na rachunek bankowy: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca,           nr konta 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753

Sposób załatwienia sprawy:

przyjęcie zgłoszenia, w razie wniesienia sprzeciwu decyzja administracyjna.

Tryb odwoławczy:

Stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Starosty Słupeckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Druki do pobrania:

Wniosek.doc

Klauzula RODO.pdf