ikona wcag dla wysokiego kontrastu
ikona wcag dla przywrócenia rozmiaru czcionki
ikona wcag, powiększenie czcionki
ikona wcag, powiększenie czcionki
Strona główna » strona-glowna-pl » Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Magdalena Żychowicz
📍 ul. Poznańska 20, 62-400 Słupca
☎️ Telefon: 63 275 86 46
📠 Faks: 63 275 86 69
E-mail: rzecznik.konsumentow@powiat-slupca.pl

Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów do zadań rzecznika konsumentów należy:

1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;

2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego
w zakresie ochrony interesów konsumentów;

3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;

4) współdziałanie z Prezesem Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;

5) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

Właściwość miejscowa rzecznika

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Słupcy udziela pomocy w zakresie ochrony praw
i interesów konsumentów mieszkańcom powiatu słupeckiego. Konsumenci z innych powiatów winni zgłaszać się po pomoc do rzeczników działających w starostwach powiatowych i miastach na prawach powiatu zgodnie z ich miejscem zamieszkania bez względu na miejsce dokonania zakupu towaru lub zawarcia umowy. Z pomocy Rzecznika mogą korzystać konsumenci.

Kogo uznaje się za konsumenta
Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221  ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.Kodeks cywilny).

Zwracając się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Słupcy w sprawie wystąpienia
do przedsiębiorcy, konsumenci powinni złożyć podpisany wniosek
(własnoręcznie, profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym) zawierający w szczególności:

  • imię i nazwisko, dane adresowe,
  • oznaczenie przedsiębiorcy wraz z jego danymi adresowymi,
  • szczegółowy opis sprawy,
  • sprecyzowanie żądań (np. naprawa, wymiana towaru, obniżenie ceny, zwrot pieniędzy).

Do wniosku należy załączyć kopie dokumentów związanych ze sprawą, na przykład:

  • dowód zakupu (paragon, faktura, umowa o świadczenie usługi, której sprawa dotyczy),
  • zgłoszenie reklamacyjne,
  • odpowiedź przedsiębiorcy,
  • wszelką korespondencję w sprawie.

Pliki do pobrania

Przydatne materiały:

Przydatne linki