Wyłoniono wykonawcę jednej z najdroższych inwestycji drogowych w powiecie

Budimex S.A. będzie rozbudowywał drogę powiatową Smolniki Powidzkie – Powidz i pobuduje obwodnicę dla Powidza i Przybrodzina. Cena za jaką wykonawca zobowiązał się zrealizować inwestycję wynosi 57.171.901,83 zł.

Dla przypomnienia, 21 czerwca nastąpiło otwarcie ofert w postępowaniu przetargowym dotyczącym przedmiotowej inwestycji. O kontrakt ubiegało się pięć podmiotów: STRABAG Sp. z o.o., Konsorcjum KOBYLARNIA S.A. – MIRBUD S.A., Konsorcjum Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. – Polimex Mostostal S.A., Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „INODROG” Sp. z o.o. oraz Budimex S.A. Komisja przetargowa po analizie kryteriów cenowych i jakościowych wyłoniła wczoraj (05.07.) wykonawcę, który złożył najkorzystniejszą ofertę. Oprócz korzystnej ceny przedsiębiorstwo wydłuży także okres rękojmi i gwarancji z 60 do 120 m-cy.

Inwestycja podzielona jest na dwa etapy, w pierwszym realizowana będzie rozbudowa drogi powiatowej nr 3054P na odcinku Smolniki Powidzkie – Hutka, w drugim etapie Budimex wybuduje nową drogę na odcinku Hutka- Powidz.

W związku z tym, że zadanie będzie prowadzone w formule „Zaprojektuj i wybuduj”, wykonawca bierze na siebie wszystkie obowiązki związane ze zleceniem, w tym: opracowanie projektów budowlanych oraz projekt zagospodarowania terenu, opracowanie projektów wykonawczych wszystkich branż, sporządzenie przedmiarów robót oraz szczegółowych specyfikacji technicznych, opracowanie dokumentacji geodezyjno-prawnej, uzyskanie niezbędnych zgód, zezwoleń i decyzji, a także sprawowanie stałego nadzoru autorskiego zgodnie z wymogami prawa budowlanego oraz wykonanie robót budowlanych, objętych przedmiotem zamówienia. Inwestycja ma zostać zakończona do 30 listopada 2023 roku.

Spotkanie wielkopolskich starostów

W Żerkowie w powiecie jarocińskim rozpoczęły się dziś (05.07.) obrady Konwentu Powiatów Województwa Wielkopolskiego. W posiedzeniu uczestniczy starosta słupecki Jacek Bartkowiak.

Podczas dwudniowych rozmów, włodarze powiatów poruszą szereg problemów z jakimi borykają się jednostki samorządu terytorialnego II stopnia. Będzie to również okazja do wymiany doświadczeń i wypracowania wspólnego stanowiska wobec omawianych kwestii, które ostatecznie adresowane jest m.in. do władz centralnych.

W agendzie pierwszego dnia obrad znalazły się sprawy związane z sytuacją finansową Domów Pomocy Społecznej. W panelu wezmą udział: Marlena Maląg – Minister Rodziny i Polityki Społecznej oraz Sylwia Kamińska-Tereszkiewicz – Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Dyrektorów Samorządowych Domów Pomocy Społecznej.

Omówione zostaną także działania związane z zapobieganiem rozprzestrzeniania się wirusa ASF oraz ptasiej grypy na terenie województwa wielkopolskiego. Temat zreferuje Andrzej Żarnecki – Wielkopolski Wojewódzki Lekarz Weterynarii. Wielkopolscy starostowie spotkają się ponadto z przedstawicielami Banku Gospodarstwa Krajowego, aby zapoznać się z możliwościami finansowania inwestycji samorządowych.

Drugiego dnia konwentu odbędzie się spotkanie z Wojewodą Wielkopolskim Michałem Zielińskim oraz Tomaszem Małyszką – Dyrektorem Wydziału Infrastruktury i Rolnictwa WUW w Poznaniu, które dotyczyć będzie Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego w Wielkopolsce.

Obecność Agnieszki Pachciarz – Dyrektor Wielkopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Remigiusza Pawelczaka – Prezesa Wielkopolskiego Związku Pracodawców Szpitali Powiatowych, będzie z kolei okazją do omówienia sytuacji publicznej służby zdrowia.

Jubileusz 25-lecia kapłaństwa ks. Mariusza Chamarczuka SDB

Kolejne inwestycje drogowe w powiecie

Niebawem ruszą prace przy przebudowie odcinka drogi powiatowej nr 3090P Jaroszyn – Ląd, o czym informowaliśmy kilkanaście dni temu. Tymczasem Powiatowy Zarząd Dróg przystąpił do kolejnych działań, zmierzających do modernizacji całej trasy Słupca – Zagórów.

Ostatniego dnia czerwca PZD opublikował dwa zapytania ofertowe na wykonanie dokumentacji projektowej wraz pełnieniem nadzoru autorskiego dla odcinka Słupca – Jaroszyn oraz Ląd – Zagórów.
Wystosowane zaproszenia do wzięcia udziału w procesie składania ofert, nie podlegają przepisom ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Do zaprojektowania jest 4,5 km odcinek drogi od granicy Słupcy do Jaroszyna. PZD określa w nim zakres pracy dotyczący szerokości jezdni, która wynosić ma 6 m, obustronnie utwardzonych poboczy o szerokości 1 m i szerokiego na 2 m chodnika. Podobne parametry wskazano dla odcinka Ląd – Zagórów z wyjątkiem chodnika, którego na tamtym fragmencie trasy nie będzie. Długość drogi do przebudowy to ok. 3,3 km.

Potencjalni wykonawcy mogą składać oferty do 6 lipca do godz. 15:00, a termin wykonania dokumentacji projektowej określono na 28 lutego 2022 r.

Na północ od Jaroszyna ruszyły z kolei prace przy przebudowie odcinka drogi powiatowej Młodojewo – Młodojewo Parcele. Według parametrów projektowych pas ruchu będzie miał szerokość w granicach 2,75 – 3,00 m, a pobocze 1,00 m. Długość przebudowywanej drogi wynosi 1,75 km.

Nowe zasady składania wniosków o świadczenie Dobry Start

Dobry Start od ZUS

Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o świadczenie z rządowego programu Dobry Start (tzw. 300 plus). Od tego roku przyznawaniem i wypłatą tych świadczeń zajmuje się ZUS. Wnioski można złożyć wyłącznie elektronicznie – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia trafią wyłącznie na rachunki bankowe.

W ramach programu Dobry Start rodzice i opiekunowie dzieci mogą otrzymać jednorazowe wsparcie w wysokości 300 zł na zakup podręczników i artykułów szkolnych.

Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada wyłącznie online:

  • przez serwisy bankowości elektronicznej tych banków, które udostępniły taką możliwość,
  • na portalu PUE ZUS,
  • na portalu Emp@tia.

Od 1 lipca 2021 r. obsługą wniosków, przyznawaniem i wypłatą świadczeń zajmuje się ZUS. Dlatego wszystkie informacje o złożonym wniosku i świadczeniu będą dostępne na portalu PUE ZUS. Osoby, które nie mają jeszcze swojego profilu na PUE ZUS, mogą go założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracownika ZUS – w naszej placówce, podczas e-wizyty, w czasie naszego dyżuru w innej instytucji.

ZUS wypłaci pieniądze tylko na konto bankowe wskazane we wniosku. Wypłata będzie realizowana:

  • do 30 września 2021 r. – na podstawie wniosków złożonych do końca sierpnia,
  • w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku – na podstawie wniosków składanych od września.

Aby ułatwić wypełnianie i składanie wniosku o świadczenie z programu Dobry Start przez rodziców, opiekunów prawnych oraz osoby sprawujące pieczę nad dzieckiem, na PUE ZUS udostępniliśmy intuicyjny kreator wniosków. Kreator krok po kroku prowadzi wypełniającego wniosek przez proces uzupełniania wymaganych danych i informacji.  

Każda osoba, która będzie potrzebowała wsparcia w złożeniu wniosku o świadczenie z programu Dobry Start może liczyć na pracowników ZUS. Pomoc można uzyskać:

  • na specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02 w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 8.00 –15.00
  • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
  • we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS,
  • w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS (informacje o dyżurach dostępne na www.zus.pl).

Więcej informacji na www.zus.pl

XL Nadzwyczajna Sesja Rady Powiatu Słupeckiego

Sesja  odbędzie się w dniu  2 lipca 2021 roku (piątek) o godz. 1000 na sali „Herbowej” Starostwa Powiatowego w Słupcy, ul. Poznańska 20.

 

Porządek  obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przedstawienie porządku obrad.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy.
  5. Zakończenie obrad. 

Odbiór końcowy drogi objazdowej

W Sali herbowej Starostwa Powiatowego w Słupcy dokonano dziś odbioru końcowego robót związanych z remontem drogi objazdowej z Powidza do Kochowa, która jest alternatywnym dla tzw. betonki, połączeniem północnej części powiatu ze Słupcą.

Zakresem inwestycji objęte zostały drogi na terenie gmin Słupca i Powidz oraz droga powiatowa 3040P. Łączna długość wyremontowanego odcinka wynosi 8,5 km. Zadanie, które formalnie zostało dziś zakończone zrealizowano w związku z planem budowy nowego odcinka drogi powiatowej pomiędzy m. Powidz a m. Niezgoda oraz rozbudową drogi powiatowej nr 3054P na odcinku Niezgoda – Kochowo. Inwestycja wyłączy z użytku dotychczasowy dojazd, czyli tzw. betonkę, choć póki co, można z niej korzystać do końca bieżącego roku. „Objazdówka” będzie wówczas głównym i najkrótszym połączeniem dla mieszkańców Powidza i okolic z miastem powiatowym.

Protokół odbioru podpisali dziś przedstawiciele samorządu powiatowego, starosta Jacek Bartkowiak i wicestarosta Czesław Dykszak; dyrektor PZD Michał Klotschke, przedstawiciel wykonawcy – firmy INODROG z Inowrocławia – i jednocześnie kierownik budowy Marcin Mózgowiec oraz przedstawiciele zarządców dróg: Grażyna Kazuś, wójt Gminy Słupca; Bogdan Kukulski, kierownik utrzymania dróg i porządku UG Słupca oraz Piotr Plewa, starszy inspektor ds. inwestycji UG Powidz.

Jak powiedziała wójt Grażyna Kazuś: ”… jakość wyremontowanej drogi na terenie gminy, nadała tej okolicy nowego charakteru estetycznego i funkcjonalnego”. Z remontu zadowolony jest również Piotr Plewa, który w imieniu wójta Powidza chwalił wykonawcę za dobrą współpracę. Jak stwierdził: „nowa droga jest coraz częściej wybierana przez kierowców, pomimo wciąż dostępnej – betonki -„.

Zdaniem starosty Jacka Bartkowiaka, ograniczenia prędkości i tonażu wprowadzone na drodze dojazdowej, pozwalają na bezpieczne podróżowanie również jednośladami.  

Utrzymanie oddanych dróg należeć będzie teraz do ich zarządców, którymi stały się gminy Słupca i Powidz. Inwestorem był Powiat Słupecki, który wydał na remont ok. 6,7 mln zł.

XII Spływ Kajakowy Szlakiem Wielkiej Pętli Wielkopolski

Ruszył nabór na największy spływ kajakowy w regionie. XII edycja spływu kajakowego szlakiem Wielkiej Pętli Wielkopolski odbędzie się 17 lipca br. na rzece Warta.

W spływie kajakowym 22 kilometrowym odcinkiem Wielkiej Pętli Wielkopolski weźmie udział 100 uczestników na 50 kajakach. W tym roku kajakarze popłyną ze Sławska do Przystani Marina w Lądzie.

Zgłoszenia można dokonać poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego, podpisanie oświadczeń oraz dokonanie wpłaty wpisowego (konto bankowe: 13 1240 1415 1111 0010 2984 4831). Formularze wraz z potwierdzeniami wpłaty należy dostarczyć:

  • e-mailowo na adres: kontakt@turystyka.konin.pl (preferowane zgłoszenia e-mailowe),
  • bezpośrednio: w siedzibie Stowarzyszenia LOT MARINA przy ul. Dworcowej 2. (W biurze można dokonać również wpłaty gotówkowo).

Decyduje kolejność zgłoszeń. Koszt uczestnictwa w spływie – 120 zł za kajak dwuosobowy.

W ramach imprezy uczestnicy mają zapewnione: sprzęt kajakowy wraz z kapokami, opiekę ratowników wodnych, niezbędne ubezpieczenia, gadżet wodniacki, catering na zakończenie oraz zapewniony dojazd z Konina do Sławska jak i powrót z Lądu do Konina.

Zapytania i informacje dotyczące spływów: Lokalna Organizacja Turystyczna MARINA, tel. 63 246 32 48, kontakt@turystyka.konin.pl

Szczegóły dostępne są na stronie na www.lotmarina.pl oraz www.turystyka.konin.pl.

Zapraszamy do śledzenia na bieżąco informacji na fanpage’u organizatora w serwisie facebook www.facebook.com/lotmarina

Projekt współfinansowany przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego.