W starostwie omawiano plany zarządzania kryzysowego

W starostwie powiatowym w Słupcy odbyło się dziś (16.07.) spotkanie szkoleniowo – informacyjne poświęcone realizacji zadań obronnych, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej.

Przedstawiciele samorządów gmin powiatu słupeckiego odpowiedzialni w swoich jednostkach za zarządzanie kryzysowe zapoznali się z zaktualizowanym „Planem Zarządzania Kryzysowego Województwa Wielkopolskiego”, który jako dokument wyjściowy będzie teraz dostosowywany do planów powiatowych i gminnych. Ponadto zebrani zostali zaznajomieni z planem operacyjnym dotyczącym ochrony powodziowej w powiecie słupeckim, przedstawionym przez reprezentującego PGW Wody Polskie, pracownika Zarządu Zlewni w Kole. Omówiono także funkcjonowanie powiatowej łączności radiowej oraz plany jej rozbudowy w bieżącym roku, które przewidują zakup ręcznych radiotelefonów cyfrowych. Temat zreferował Rafał Pierściński, inspektor wojewódzki ds. systemów teleinformatycznych i łączności WUW w Poznaniu.
Inicjatorem spotkania był Jerzy Kałecki, kierownik Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Słupcy.

PZD realizuje zadania związane z drogami i ruchem drogowym na terenie powiatu

W związku z pojawiającymi się pytaniami dotyczącymi zagadnień związanych z drogami oraz ruchem drogowym na terenie powiatu słupeckiego przypominamy, że zadania w w/w zakresie od 1 maja realizuje Powiatowy Zarząd Dróg z siedzibą w Słomczycach, tel. 63 277 11 49; e-mail: pzd@slupca.pl.

Do zadań tych należą: 

  1. Usuwanie pojazdów z drogi na koszt właściciela, ich przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz ustalanie wysokości kosztów i opłat z tym związanych.
  2. Rozpatrywanie projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmiany organizacji ruchu.
  3. Opracowywanie lub zlecanie do opracowywania projektów organizacji ruchu uwzględniając wnioski wynikające przeprowadzonych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu.
  4. Przedkładanie Staroście do zatwierdzenia projektów organizacji ruchu oraz przekazywanie zatwierdzonych projektów do realizacji.
  5. Prowadzenie kontroli prawidłowości zastosowania i funkcjonowania znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ich zgodności z zatwierdzoną organizacja ruchu.
  6. Współpraca w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami zarządzającymi ruchem, podmiotami zarządzającymi drogami wewnętrznymi, zarządcami dróg i zarządcami infrastruktury kolejowej, Policją oraz innymi jednostkami,
  7. Prowadzenie spraw związanych z zagadnieniem wykorzystania dróg publicznych w sposób szczególny.

Ogłoszono konkurs na dyrektora szpitala

Zarząd Powiatu Słupeckiego przyjął na dzisiejszym (14.07.) posiedzeniu uchwałę w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy.

Opracowany i przyjęty przez komisję konkursową, projekt ogłoszenia oraz regulamin przeprowadzania konkursu został, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia, opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: http://bip.powiat-slupca.pl/slupcap/bip/organy-powiatu/zarzad-powiatu/uchwaly-zarzadu-powiatu/rok-2021.html?pid=8403.

Wymagane dokumenty aplikacyjne, kandydaci powinni składać w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupcy od dnia opublikowania ogłoszenia do dnia 27 lipca 2021 roku lub przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Słupcy, ul. Poznańska 20, 62-400 Słupca.

Od poniedziałku ruszają prace na odcinku Niezgoda – Kochowo

Zakończył się długotrwały proces planowania jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w powiecie słupeckim. W minioną środę (07.07.) starosta wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a już w najbliższy poniedziałek (12.07.) firma Budimex Budownictwo rozpocznie prace przy rozbudowie drogi powiatowej nr 3054P na odcinku Niezgoda-Kochowo.

Wykonawca zadeklarował wczoraj (08.07.) gotowość do przystąpienia do robót budowlanych i złożył wniosek o przekazanie terenu budowy.

Rozpoczęcie robót jest związane z zakończeniem procedury ZRID, która daje inwestorowi zielone światło do przystąpienia do praktycznej realizacji zadania. ZRID to nic innego jak wymienione wcześniej, zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, która oprócz pozwolenia na budowę, zatwierdza także projekt budowlany. Na jej podstawie właściciele nieruchomości znajdujących się na trasie budowy będą wywłaszczani, a w ślad za tym dokonywana będzie wycena wartości nieruchomości i przyznawane odszkodowanie.

Rozbudowa drogi Niezgoda – Kochowo jest pierwszym etapem zadania pn. „Budowa nowego odcinka drogi powiatowej 3040P pomiędzy m. Powidz a m. Niezgoda oraz rozbudowa drogi powiatowej nr 3054P na odcinku Niezgoda-Kochowo”. W ramach inwestycji powstanie droga o szerokości 7 m z 1-metrowym poboczem oraz ścieżka pieszo – rowerowa o szerokości 3 m w terenie zabudowanym i 2 m w terenie niezabudowanym.

W trakcie budowy wprowadzana będzie etapami czasowa zmiana organizacji ruchu, należy więc spodziewać się utrudnień w przemieszczaniu się pojazdów. Wykonawca deklaruje jednak, dołożenie wszelkich starań, aby były one w jak najmniejszym stopniu odczuwalne przez lokalną społeczność.

Kontrakt na realizację całości zadania opiewa na kwotę 61 328 856,57 zł. Zakończenie prac planowane jest na 15 września 2022 roku.

Wkrótce utrudnienia na odcinku Jaroszyn – Ląd

Za kilka dni ruszają prace przy przebudowie drogi powiatowej 3090P na odcinku Jaroszyn – Ląd. Wczoraj (07.07.) zatwierdzono projekt czasowej zmiany organizacji ruchu, który wprowadza regulację z dniem 14 lipca br.

Zmiana obejmie fragment trasy od wiaduktu nad autostradą do skrzyżowania z drogą wojewódzką  DW 467. W trakcie robót połowa odcinka drogi będzie zamknięta, a ruch samochodowy odbywał się będzie wahadłowo przy wykorzystaniu sygnalizacji świetlnej i kierowania ręcznego.

W pierwszej kolejności rozebrana zostanie nawierzchnia po lewej stronie tak, aby zapewnić na czas wykonywania prac, przejazd pojazdów po stronie prawej, gdzie szerokość pasa ruchu wynosi 3 m.

Ze względu na panujący w tamtym rejonie ruch oraz zakres robót, prace podzielono na jedenaście odcinków i dla każdego z nich, w miarę postępu, wprowadzana będzie kolejno czasowa zmiana organizacji ruchu. Za wyjątkiem dwóch fragmentów, pozostałe odcinki będą miały długość 300 metrów, na których prowadzone będą prace drogowe. Zmiana organizacji ruchu została zaplanowana w taki sposób, aby zminimalizować utrudnienia dla pojazdów włączających się do ruchu z dróg poprzecznych. Przy każdym z etapów robót, schemat oznakowania i kierowania ruchem będzie się powtarzał. Przewidywany termin przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu zaplanowano na 20 listopada 2021 r.

Wkrótce ruszy przebudowa drogi powiatowej w Giewartowie

W siedzibie Powiatowego Zarządu Dróg w Słomczycach podpisano dziś (06.07.) umowę z firmą Strabag na przebudowę drogi powiatowej 3050P w miejscowości Giewartów.

Inwestycja polegać będzie na dobudowie ciągu rowerowego z możliwością ruchu pieszego oraz przebudowie istniejących chodników i jezdni. Wyremontowana będzie również kanalizacja deszczowa oraz odtworzone tereny zieleni. Ścieżka rowerowa będzie integralną częścią powiatowego zadania pn. „Budowa ścieżki rowerowej na odcinku Słupca – Kosewo”, o łącznej długości ponad 13 km.

Szerokość ścieżki przeznaczonej dla ruchu rowerowego wyniesie 2 m. Bufor bezpieczeństwa stanowić będzie ściek, krawężnik i jeden rząd kostki o szerokości 20 cm. Sytuacyjnie ścieżka rowerowa zaprojektowana została po prawej stronie jezdni bitumicznej. Po stronie lewej pozostanie istniejący ciąg wyłącznie dla ruchu pieszych, co jest uwarunkowane względami bezpieczeństwa i komfortu.

 Długość przebudowywanego odcinka wyniesie 995,84 m i kosztować będzie 1 927 226,34 zł brutto. Wykonawca ma 5 miesięcy na realizację inwestycji.