Przedłużenie powierzenia stanowiska dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Słupcy Agnieszce Kiełduckiej

Zarząd Powiatu Słupeckiego dokonał przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Słupcy Agnieszce Kiełduckiej. Przedłużenie powierzenia stanowiska ustalono na okres 5 lat szkolnych tj. od 1 września 2021 r. do 31 sierpnia 2026 r.

W związku z upływem okresu na jaki powierzono stanowisko dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Słupcy, działając w oparciu o zapis §11ha ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493, z późn. zm.), po uzyskaniu pozytywnych opinii Wielkopolskiego Kuratora Oświaty, Rady Pedagogicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Słupcy oraz Związku Zawodowego „Rada Poradnictwa” Region Wielkopolski, Zarząd Powiatu Słupeckiego dokonał przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektora Agnieszce Kiełduckiej na okres 5 lat, tj. od 1 września 2021 r. do 31 sierpnia 2026 r.

22 lipca 2021 r. starosta Jacek Bartkowiak wręczył powierzenie Dyrektor Poradni, jednocześnie dziękując za lata minionej pracy, współpracy z samorządem powiatowym i życząc dalszych sukcesów zawodowych i wszelkiej pomyślności w życiu osobistym.

 

Bezpłatny Kreator Zdjęć do Dowodu – złóż wniosek przed zmianą przepisów

Z powodu zmiany przepisów, które uniemożliwiają składanie wniosków o dowód osobisty przez Internet, to właściwy czas, by skorzystać z akcji “Bezpłatny Kreator Zdjęć do Dowodu – złóż wniosek przed zmianą przepisów!”, przygotowanej przez serwisy PhotoAiD.com i Passport-Photo.Online pod patronatem Centrum Rządowego GovTech. Akcja ma na celu ułatwienie przygotowanie zdjęcia zgodnego z wymogami zdjęć do dowodu osobistego.

Zdecydowaliśmy się na akcję “Bezpłatny Kreator Zdjęć do Dowodu – złóż wniosek przed zmianą przepisów!”, ponieważ chcemy pomóc obywatelom w aplikowaniu o dowód osobisty online. Warto się pospieszyć i skorzystać z Kreatora Zdjęć do Dowodu Osobistego, dzięki któremu można łatwo wykonać zdjęcie biometryczne, niezbędne do złożenia wniosku przez Internet – mówi Tomasz Młodzki.

Informujemy, że akcja została oficjalnie objęta patronatem przez Centrum Rządowe GovTech i jest odzewem na apele administracji rządowej dotyczące korzystania z możliwości aplikowania przez Internet o wydanie dowodu osobistego przed zmianą przepisów.

Wystarczy wejść na stronę internetową Passport-Photo.Online i wgrać zdjęcie wykonane przy pomocy telefonu, aby stworzyć poprawną fotografię potrzebną do wniosku o dowód osobisty.

Kreator dostępny jest na stronach:

https://passport-photo.online/pl/bezplatny-kreator-zdjec-do-dowodu

https://photoaid.com/pl/kreator-zdjec-do-dowodu

Kreator zdjęć do dowodu osobistego to narzędzie, które działa podobnie do fotobudki. Jednak różni się od tej tradycyjnej tym, że korzysta z technologii sztucznej inteligencji. Oznacza to, że analizując parametry biometryczne, tworzy zdjęcie zgodne z wymaganiami dotyczącymi zdjęć do dowodu osobistego – dodaje Tomasz Młodzki.

Każda fotografia przesłana do serwisów Passport Photo Online oraz PhotoAiD zostanie poprawnie wykadrowana i wyostrzona, a jej tło usunięte i zmienione do wymagań dokumentu.

Harmonogram posiedzeń komisji stałych Rady Powiatu – lipiec 2021

 

 

Lp.

Nazwa Komisji Stałej

Miejsce i data

posiedzenia

Tematyka posiedzenia

1.

Komisja Oświaty, Kultury
i Kultury Fizycznej

Starostwo Powiatowe

w Słupcy

Sala Herbowa

 

26.07.2021 r.

godz. 730

 

1.      Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXI/206/2021 Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 28 stycznia 2021 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i placówek niepublicznych oraz publicznych prowadzonych przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania udzielonej dotacji.

2.      Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na rok 2021.

 

2.

Komisja Zdrowia i Spraw Społecznych

 

Starostwo Powiatowe

w Słupcy

Sala Herbowa

 

26.07.2021 r.

godz. 1230

 

1.      Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zaopiniowania raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy za rok 2020.

2.      Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy za rok 2020.

3.      Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na 2021 rok.

 

5.

Komisja Budżetu, Finansów, Rozwoju Gospodarczego i Promocji

Starostwo Powiatowe

w Słupcy

Sala Herbowa

 

28.07.2021 r.

godz. 1400

 

1.      Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXI/206/2021 Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 28 stycznia 2021 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i placówek niepublicznych oraz publicznych prowadzonych przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania udzielonej dotacji.

2.      Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zaopiniowania raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy za rok 2020.

3.      Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy za rok 2020.

4.      Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr XX/142/2020 Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej gminie Słupca.

5.      Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr XX/143/2020 Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej gminie Powidz.

6.      Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na 2021 rok.

7.      Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Słupeckiego na lata 2021-2035.

 

6.

Sesja Rady Powiatu

Starostwo Powiatowe

w Słupcy

Sala Herbowa

 

29.07.2021 r.

godz. 1300

 

 

 

                 

 

Podpisano umowę na budowę obwodnicy Powidza i Przybrodzina – wartość inwestycji to ok. 58 mln zł

W siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupcy, 21 lipca 2021 r. została podpisana umowa dotycząca bardzo ważnej dla Powiatu Słupeckiego kolejnej inwestycji w zakresie budowy i rozbudowy dróg obronnych.  

Podpisana umowa dotyczy rozbudowy drogi powiatowej 3040P Smolniki Powidzkie – Powidz3,5 km wraz z budową obwodnicy Powidza i Przybrodzina /będzie to budowa nowej drogi powiatowej na odcinku ok. 8 km/ w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

Wykonawcą inwestycji, w trybie postępowania przetargowego, została firma BUDIMEX SA z siedzibą w Warszawie. Wartość podpisanego kontraktu wynosi ok. 58 mln zł. Wykonanie robót zostało zaplanowane do 30 listopada 2023 r.

Wspomnianą umowę podpisali: w imieniu inwestora: starosta Jacek Bartkowiak, wicestarosta Czesław Dykszak, skarbnik Józef Wziętek oraz w imieniu wykonawcy firmy BUDIMEX SA – dyrektor regionu Łukasz Janowski. Podczas spotkania obecny był także Michał Klotschke – dyr. Powiatowego Zarządu Dróg w Słupcy.

29 lipca – XLI sesja Rady Powiatu Słupeckiego

Przewodniczący Rady Powiatu zwołuje

XLI sesję Rady Powiatu Słupeckiego

sesja odbędzie się 29 lipca 2021 roku (czwartek) o godzinie 1300 w Sali Herbowej Starostwa Powiatowego w Słupcy

Porządek  obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przedstawienie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołów z sesji Rady Powiatu Słupeckiego:

–      Nr XXXIX/2021 z dnia 24 czerwca 2021 r.

– Nr XL/2021 z dnia 2 lipca 2021 r.          

  1. Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym.
  2. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na 2021 rok .
  3. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Słupeckiego na lata 2021-2035.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy za rok 2020.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy za rok 2020.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXI/206/2021 Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 28 stycznia 2021 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i placówek niepublicznych oraz publicznych prowadzonych przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania udzielonej dotacji.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr XX/142/2020 Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej gminie Słupca.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr XX/143/2020 Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej gminie Powidz.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupcy.
  10. Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu w sprawie wydania opinii o uchwale Nr XXXIX/234/2021 Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2020.
  11. Skarga na Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Słupcy.
  12. Wolne głosy i wnioski.
  13. Zakończenie obrad.

Komunikat ZUS – Promocja e-usług renta/emerytura na konto

 

Prosto na rachunek…w banku

Tradycyjne urzędy, w których trzeba czekać w kolejkach i w których traci się czas i energię, odchodzą powoli do lamusa. E-usługi są dostępne na każdym kroku i dla każdego – również w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Elektronicznie można też otrzymywać z ZUS świadczenia – wystarczy założyć konto w banku i zmienić sposób wypłaty zasiłku, emerytury czy renty.

E-urzędy i e-usługi dla obywateli są w Polsce powszechnie dostępne. Coraz więcej spraw możesz załatwić szybko, wygodnie i w dowolnym momencie, bez wychodzenia z domu. Najczęściej wystarczy mieć konto w banku i profil zaufany. Tak samo jest w ZUS. Dzięki Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS oraz usłudze e-wizyty w ZUS możesz załatwić wiele spraw. Bez osobistego kontaktu możesz również otrzymywać z ZUS świadczenia.

ZUS to nie tylko emerytury i renty, które otrzymują seniorzy. ZUS to także wsparcie dla młodych, aktywnych zawodowo osób, które korzystają ze świadczeń w konkretnych życiowych sytuacjach, np. z zasiłku macierzyńskiego po urodzeniu dziecka lub z zasiłku chorobowego, gdy nie mogą pracować.

Dlatego jeśli jesteś młodą mamą – pobieraj zasiłek macierzyński na konto w banku. Nie musisz co miesiąc czekać na listonosza lub iść na pocztę. Spędzisz więcej czasu ze swoim dzieckiem, a dzięki bankowości elektronicznej będziesz mieć dostęp do swoich pieniędzy przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Możesz nawet dostawać powiadomienie SMS
z banku, że pieniądze z ZUS właśnie wpłynęły na Twoje konto. Dzięki temu, jako nowoczesna mama, masz wszystko pod kontrolą. Konto w banku pozwoli Ci lepiej zarządzać Twoimi finansami, a Ty będziesz mieć po prostu więcej czasu dla siebie i swojej rodziny.

Podobnie jest gdy pojawi się choroba i nie możesz normalnie pracować. Po co się zastanawiać, kiedy w końcu zapuka do drzwi listonosz lub prosić kogoś o pomoc. Jeśli masz konto w banku, wszystko możesz załatwiać online – zasiłek chorobowy z ZUS dostaniesz na konto, rachunki zapłacisz przez Internet, a zakupy zrobisz w e-sklepie. Szybko, wygodnie i bez wychodzenia z domu.

ZUS towarzyszy nam tak naprawdę przez całe życie. Dlatego nie komplikujmy sobie życia i wszystkie świadczenia z ZUS pobierajmy na konto. A jeśli musisz załatwić jakąś sprawę w ZUS – załóż profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS (www.zus.pl/portal/logowanie.npi), umów się na e-wizytę (www.zus.pl/e-wizyta) lub zadzwoń do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (22 560 16 00) i o wszystko zapytaj.  

 

Do wirtualnego biura jeden krok…

Zdalne prowadzenie biznesu jest dziś możliwe. Pandemia koronawirusa pokazała, że czasami nie jest to wybór, lecz konieczność. Warto więc zadbać o swoje wirtualne biuro.

Komputer podłączony do Internetu to dopiero początek. Warto zainstalować dobry pakiet oprogramowania biurowego oraz wydajne środowisko komunikacyjne, które pozwoli organizować wirtualne spotkania, konferencje czy narady.  Ważne narzędzia oferuje też administracja publiczna w Polsce. Coraz więcej urzędów, z którymi współpracuje biznes, tworzy przyjazne środowisko cyfrowej obsługi klienta. Wśród nich jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Platforma Usług Elektronicznych (PUE) ZUS to jeden z pierwszych e-urzędów w Polsce. Powstał w 2012 roku i od tego czasu jest intensywnie rozwijany. PUE ZUS pozwala załatwić wiele spraw bez wychodzenia z domu. Dotyczy to zarówno płatników składek (przedsiębiorców), ubezpieczonych i świadczeniobiorców. Przedsiębiorcy zresztą najczęściej występują we wszystkich tych trzech rolach. Opłacają składki za siebie i za pracowników, są ubezpieczonymi i często pobierają świadczenia: chorobowe, macierzyńskie, ojcowskie.

Po to, żeby w pełni skorzystać z dobrodziejstw e-administracji, warto mieć rachunek bankowy. Wtedy ZUS przeleje pieniądze, np. z zasiłku chorobowego, bezpośrednio na konto. Większość banków oferuje bankowość elektroniczną.
W każdej chwili możemy wejść na swoje konto, sprawdzić jego stan, zrobić przelew. Dzięki rachunkowi w banku nasze wirtualne biuro będzie kompletne.

Rachunek bankowy to także korzyści w życiu codziennym.  Nie potrzebujesz nosić ze sobą gotówki, bo w sklepie możesz zapłacić kartą. W ten sposób zmniejszasz ryzyko, że ktoś ukradnie Ci pieniądze. Zapłacisz rachunki i zrobisz zakupy przez Internet. Nie musisz więc wychodzić z domu, żeby załatwić codzienne sprawy. Możesz łatwo sprawdzać
w banku, ile pieniędzy już wydałeś i na co, a także ile Ci jeszcze zostało. Z pomocą banku możesz również oszczędzać i inwestować swoje pieniądze.

 

Ubankuj seniora!

Nie wyobrażamy sobie dzisiejszego świata bez nowych technologii. Obecnie już nawet przedszkolaki potrafią obsługiwać smartfona czy włączyć bajkę na YouTube. A co z osobami starszymi, które nie zawsze nadążają za postępem technologicznym? No właśnie – w takich sytuacjach to młode pokolenie powinno wziąć sprawy w swoje ręce.

Zakupy online, szybkie przelewy czy płatności Blikiem to w zasadzie codzienność dla większości z nas. Dla większości – bo na pewno nie dla wszystkich. Nasi dziadkowie lub rodzice albo inni bliscy w wieku senioralnym często nie potrafią sprawnie posługiwać się komputerem, korzystać z Internetu czy bankowości elektronicznej. Jednak wystarczy, że wytłumaczymy, wyjaśnimy i pokażemy im, że to nic trudnego.

Pokażmy swoim bliskim, jak założyć konto w banku i jak robić przelewy. Będą mogli szybko i wygodnie opłacać rachunki lub robić zakupy przez Internet. Będą wtedy bezpieczniejsi – a także ich pieniądze.

Jeśli już założą konto w banku, również przez Internet, w prosty sposób mogą zgłosić w ZUS, że chcą zmienić sposób wypłaty świadczeń – właśnie na konto w banku. W ten sposób zawsze bezpiecznie i zawsze na czas otrzymają swoją emeryturę lub rentę. Nie będą musieli co miesiąc czekać na listonosza lub iść osobiście na pocztę i narażać swoje zdrowie podczas kontaktu z innymi ludźmi podczas epidemii czy sezonu grypowego. Dzięki rachunkowi w banku będą mogli również załatwić wiele spraw urzędowych, nie wychodząc z domu.

Jeśli masz zatem wśród swoich bliskich „nieubankowionego” seniora, to pomóż mu odnaleźć się w cyfrowym świecie. Przekonaj go, że nowe technologie są dla wszystkich, niezależnie od wieku. Ułatwiają codzienne życie i zapewniają bezpieczeństwo. Pamiętaj tylko, aby opowiedzieć o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu i bankowości elektronicznej – nikomu nie można udostępniać ani przekazywać  swoich loginów, haseł i danych osobowych.

Nowe technologie rozwijają się bardzo szybko. Następuje cyfryzacja niemal każdej dziedziny naszego życia i coraz więcej usług jest zdigitalizowanych. Dla osób starszych jest to obcy świat, którego się obawiają. Aby go rozjaśnić i im przybliżyć, stańmy się ich wirtualnymi przewodnikami w cyfrowym świecie.

plakat BZB

 

 

 

 

Zachęcamy do udziału w kampanii dożynkowej #Mamy Chleb

Gabinet Marszałka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego poinformował, iż z uwagi na sytuację epidemiczną, w trosce o zdrowie nas wszystkich, Dożynki Wielkopolskie nie odbędą się w tradycyjnej, plenerowej formie. 

Doceniając ciężką pracę rolników, z wdzięcznością i szacunkiem odnosząc się do darów ziemi, które zajmują kluczowe miejsce w codziennym życiu każdego z nas, jak również dostosowując się do istniejących warunków i obowiązujących obostrzeń chcemy podkreślić i wspólnie świętować czas zbiorów – czytamy w nadesłanym piśmie. 

Urząd Marszałkowski serdecznie zaprasza do wzięcia udziału, w terminie od 15 sierpnia do 17 września, w organizowanej na fanpage’u Samorządu Województwa Wielkopolskiego kampanii dożynkowej pod hasłem #Mamy Chleb. Motywem przewodnim akcji jest chleb – symbol pożywienia, jak również dostatku i pomyślności. Uniwersalne przesłanie, jakim jest chleb, będzie zapewne zachętą do wspólnego dziękczynienia online.

 

 

 

 

Remont drogi Jaroszyn – Ląd

Trwają prace związane z przebudową drogi powiatowej nr 3090P Jaroszyn – Ląd. Obecnie frezowana jest nawierzchnia na pierwszym odcinku, na którym został wprowadzony ruch wahadłowy sterowany za pomocą sygnalizacji świetlnej.

Foto: Michał Klotschke – PZD

Projekt Wielkopolska Wiara – nabór wniosków

Oferenci w ramach Konkursu, składają Oferty wyłącznie a pomocą Generatora na formularzu według wzoru w generatorze z w/w strony internetowej (nie ma możliwości składania ofert przez system WITKAC)

Naboru wniosków kończy się w dniu 26.07.2021r o godzinie 12.00 Wszelkie informacje oraz formularz składania wniosków znajdują się na stronie https://pisop.org.pl/wielkopolska-wiara-2021

Po wypełnieniu całej Oferty w generatorze, jej weryfikacji oraz złożeniu (za pomocą przycisku „złóż ofertę” w Generatorze), system zapisuje Ofertę w bazie danych, a oferent otrzymuje możliwość jej wydrukowania. Złożona Oferta automatycznie otrzymuje numer, na który Oferent może się powoływać podczas całego procesu współpracy z Operatorem. 

Każdy Oferent, który wypełni i złoży ofertę w generatorze, otrzyma na adres e-mail, który podał przy logowaniu do Generatora, informację zawierającą potwierdzenie jej złożenia. W przypadku nie otrzymania takiej informacji w ciągu 5 dni od dnia złożenia Oferty, należy pilnie skontaktować się z Centrum PISOP. 

UWAGA! Od momentu złożenia Oferty do podpisania Umowy wymagana jest WYŁĄCZNIE WERSJA ELEKTRONICZNA! NA ETAPIE SKŁADANIA OFERTY NIE ZAŁĄCZA SIĘ ŻADNYCH ZAŁĄCZNIKÓW!   

Podrecznik-nt-tworzenia-projektow

Prezentacja-WW