Stypendium Marszałka Województwa Wielkopolskiego na rok szkolny 2021/2022

Informujemy, że Departament Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu realizuje w roku szkolnym 2021/2022 program stypendialny dla uczniów szkół ponadpodstawowych, słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli, kolegiów pracowników służb społecznych, studentów I i II stopnia i jednolitych magisterskich uczelni publicznych zameldowanych na stałe na terenie Województwa Wielkopolskiego. Stypendium to ma charakter pomocy socjalnej i jest wypłacane ze środków budżetowych Samorządu Województwa Wielkopolskiego.  

O pomoc stypendialną mogą ubiegać się osoby, które spełniają łącznie następujące kryteria:

1)    uczą się lub studiują w trybie dziennym,
2)    zameldowane są na stałe na terenie powiatu słupeckiego,
3)    w roku ubiegania się o stypendium nie ukończyły 28 roku życia,
4)    uzyskały za poprzedni rok nauki średnia ocen: uczniowie –  4,21 ; studenci – 4,01
5)    znajdują się w trudnej sytuacji materialnej (średni miesięczny dochód netto  uzyskany na jedną osobę w rodzinie osoby wnioskującej o stypendium  nie może przekroczyć 650,00 zł netto, a w przypadku osób samotnie wychowujących dzieci – nie może przekroczyć 740,00 zł netto) za poprzedni rok kalendarzowy.

Kandydat do stypendium musi dostarczyć odpowiednio do swojej sytuacji:

  1. zaświadczenie ze szkoły lub uczelni o wysokości średniej ocen w nauce za poprzedni rok szkolny/akademicki,
    a) uczeń klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej – kserokopia świadectwa z ósmej klasy szkoły podstawowej (oryginał do wglądu),
    b) student/słuchacz pierwszego roku – kserokopia świadectwa z ostatniej klasy szkoły ponadpodstawowej (oryginał do wglądu),
    2. zaświadczenie ze szkoły/uczelni o obecnym statusie ucznia/słuchacza/studenta,
    3. zestawienie potwierdzające status rodziny osoby wnioskującej oraz ich dochody netto osiągnięte za poprzedni rok kalendarzowy wraz z dokumentami poświadczającymi o stałym zameldowaniu wszystkich wykazanych w niniejszym zestawieniu osób – załącznik nr 4,
    4. dokumenty potwierdzające uzyskane dochody:
    a) zaświadczenie z właściwego urzędu skarbowego o wysokości dochodów osiągniętych przez wszystkich pełnoletnich członków rodziny, w tym wnioskującego ucznia/słuchacza/studenta (za poprzedni rok kalendarzowy) oraz tylko dla osób osiągających  dochody zaświadczenie z ZUS o wysokości składki zdrowotnej za 2020 r.
    b) oświadczenie o wysokości dochodu za poprzedni rok kalendarzowy rozliczeniowy członków wchodzących w skład rodziny wnioskującego w przypadku gdy rozliczają się na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiągniętych przez osoby fizyczne lub w formie karty podatkowej – załącznik nr 5,
    c) zaświadczenie o dochodowości gospodarstwa rolnego, działów specjalnych produkcji rolnej z urzędu gminy, miasta i gminy w przypadku gdy dotyczy,
    d) oświadczenie członka rodziny o wysokości dochodu niepodlegającego opodatkowaniu, który został uzyskany za poprzedni rok kalendarzowy – załącznik nr 6,
    5. kserokopię aktu zgonu rodziców w przypadku, gdy wnioskodawca jest sierotą zupełną (oryginał do wglądu),
    6. oświadczenie potwierdzające status rodzica samotnie wychowującego dziecko/dzieci
    – załącznik nr 7,
    7. kserokopię orzeczenia o niepełnosprawności osoby wnioskującej poniżej 16 roku życia,
    z miejskiego/powiatowego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności (oryginał do wglądu),
    8. kserokopię orzeczenia o niepełnosprawności osoby wnioskującej powyżej 16 roku życia,
    z miejskiego/powiatowego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności, bądź od orzecznika ZUS z zaznaczeniem stopnia niepełnosprawności (oryginał do wglądu),
    9. kserokopię orzeczenia o niepełnosprawności gdy w rodzinie wnioskującego jest osoba
    niepełnosprawna, z miejskiego/powiatowego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności, bądź od orzecznika ZUS (oryginał do wglądu).
    10. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  2. Inne dokumenty wymagane przez Starostwo Powiatowe lub Urząd Miasta na prawach powiatu w celu weryfikacji złożonego wniosku o przyznanie stypendium.


Stypendium przyznane zostanie osobom, które spośród wszystkich kandydatów uzyskają najwyższą sumę punktów zgodnie z Regulaminem udzielania stypendium Marszałka Województwa Wielkopolskiego.

Zainteresowani mogą składać wnioski  wraz z pełną dokumentacją w Biurze Obsługi Klienta   Starostwa Powiatowego w Słupcy w  terminach:
– uczniowie od 1.09.2021 r. do 25.09. 2021 r.
– słuchacze/studenci od 1.10.2021 rdo 20.10. 2021 r.

Informacji udziela Renata Cholewińska, pracownik Wydziału Oświaty i Promocji – tel. 63 274 22 15.

Regulamin udzielania Stypendium Marszałka Województwa Wielkopolskiego oraz odpowiednie wnioski wraz z załącznikami  można pobrać w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Słupcy lub poniżej, a także ze strony internetowej: www.umww.pl w zakładce: Departament Edukacji i Nauki/Stypendium Marszałka Województwa Wielkopolskiego o charakterze socjalnym

http://umww.pl/departamenty_departament-edukacji-i-nauki_stypendium-marszalka-wojewodztwa-wielkopolskiego-o-charakterze-socjalnym

Załączniki:

  1. https://www.powiat-slupca.pl/wp-content/uploads/2021/08/regulamin-stypendium-marszaka-wojewdztwa-wielkopolskiego.doc
  2. załącznik nr 1 – wniosek o stypendium dla ucznia
  3. załącznik nr 2 – wniosek o stypendium dla studenta/słuchacza
  4. załącznik nr 4 do regulaminu
  5. załącznik nr 5 do regulaminu
  6. załącznik nr 6 do regulaminu
  7. załącznik nr 7 do regulaminu
  8. wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną do celów stypendialnych

UWAGA !!! – lotnicze zabiegi ochronne w lasach

W związku z masowym występowaniem groźnego szkodnika sosny (borecznik sosnowiec), w dniach od 20 sierpnia do 30 września 2021 roku na terenie Leśnictwa Stawisko i Leśnictwa Kamień (okolice miejscowości Wierzchy, Tomice-Młynik, Kolonia Janowska, Anielewo, Grądzeń) zostanie przeprowadzony lotniczy zabieg ochronny w drzewostanach sosnowych.

Zabieg przeprowadzony zostanie przy użyciu insektycydu DIMILIN 480 SC (INSEKTYCYD o działaniu żołądkowym). Po zakończeniu zabiegu obowiązuje 24 godzinny zakaz zbioru runa leśnego.

 

 

Konkurs rozstrzygnięty. Dr Sobkowski został dyrektorem słupeckiego szpitala.

Doktor nauk medycznych Maciej Sobkowski został dyrektorem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy. Komisja konkursowa, powołana przez Radę Powiatu do wyboru dyrektora, rozpatrzyła dokumenty złożone przez siedmiu kandydatów aplikujących o to stanowisko.

Członkowie komisji po wysłuchaniu zainteresowanych zdecydowali o powierzeniu funkcji – pełniącemu od 2 czerwca br., obowiązki dyrektora słupeckiej lecznicy – dr Maciejowi Sobkowskiemu. Rekomendację komisji konkursowej zatwierdził Zarząd Powiatu, który powołał szefa placówki na okres sześciu lat.

Nowy dyrektor zapowiada stopniowe oddawania do użytku pacjentów, nowej części szpitala. Na przełomie obecnego i przyszłego roku na parterze budynku ma ruszyć izba przyjęć, pracownia endoskopii i chirurgia jednego dnia. Na pierwszym piętrze: nowa porodówka, oddział położniczy oraz neonatologiczny.

Podczas zwołanego po wyborze briefingu prasowego, dyrektor Sobkowski podkreślał duży potencjał kadrowy placówki, który zamierza wykorzystać m.in. poprzez poszerzenie zakresu działalności szpitala w obszarze diagnostyki kardiologicznej.

 

Dr n med. Maciej Sobkowski – ur. 10.10.1978 r., jest absolwentem Akademii Medycznej im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu na kierunku „Zdrowie Publiczne”. W 2006 roku uzyskał stopień naukowy doktora nauk medycznych na Wydziale Nauk o Zdrowiu AM w Poznaniu.

W latach 2010 -2014 pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Finansowych i Administracyjnych Ginekologiczno – Położniczego Szpitala Klinicznego UM im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, a od 2014 do 2021 roku funkcję Dyrektora Naczelnego szpitala.

Dr Sobkowski jest wykładowcą akademickim oraz autorem 57 prac naukowych publikowanych w czasopismach naukowych, a także stanowiących rozdziały książek, w swym zakresie tematycznym, mieszczących się w szeroko rozumianym zdrowiu publicznym. Ma bogate doświadczenie w planowaniu i koordynacji procesu restrukturyzacji w Szpitalu Klinicznym G-P w Poznaniu.

Trwają poszukiwania rodzin więźniów obozów koncentracyjnych z czasów II Wojny Światowej.

Grupa osób – wolontariuszy współpracująca z Arolsen Archives – Międzynarodowym Centrum Badań Prześladowań Nazistowskich, rozpoczęła kolejne poszukiwania. W zasobach tej instytucji znajdują się depozyty po byłych więźniach obozów koncentracyjnych, a w nich rzeczy osobiste między innymi zdjęcia, dokumenty, biżuteria itp. Z prośbą o pomoc zwróciła się Pani Małgorzata Przybyła z archiwum Arolsen.

Jedną z takich osób, po której zachowały się rzeczy osobiste jest:

Jadwiga Janina lub Stanisława Kantek, urodzona 15.10.1910/1915 roku w miejscowości Ciemierów w powiecie słupeckim, obecnie to powiat wrzesiński. Ostatni jej adres zamieszkania przed deportacją to Warszawa, ul. „Ludnastr.“ 11/15 m. 48

Pani Jadwiga była z zawodu krawcową, która w latach 1931-1936 pracowała w tym zawodzie. W latach 1937 – 1941 była właścicielką zakładu krawieckiego „Słońce“, który prawdopodobnie znajdował się w Warszawie, przy ulicy Solecstr. 51, chemische Fabrik (tak jest napisane w dokumencie). Od 4.11.44 roku pracowała jako robotnica. Następnie była osadzona w obozie koncentracyjnym Ravensbrück, numer więźnia: 76450 i Neuengamme numer więźnia: 9120.

W archiwum znajduje się biżuteria, należąca do pani Kantek Stanisławy (Kautek – tak w dokumentach).

Przedmioty te zostały przekazane do Arolsen – Archives na początku lat 60-tych XX wieku. Pochodzą z obozu Koncentracyjnego KL Neuengamme pod Hamburgiem. Po 1945 roku alianci zabezpieczyli je na terenie byłego obozu.

Pragnąc pomóc Archiwum Arolsen, które za cel postawiło sobie przekazanie pamiątek po byłych więźniach, prosimy o pomoc w odnalezieniu rodziny Jadwigi Janiny lub Stanisławy Kantek. Każda informacja, każda wzmianka zostanie sprawdzona i pomoże w odszukaniu najbliższych.

Informację prosimy przekazywać drogą elektroniczną na adres: ocalic.od.zapomnienia.archives@gmail.com lub pod nr telefonu: +48 797-680-502.

Czy będzie nowy chodnik w Trąbczynie?

Starosta Jacek Bartkowiak oraz Andrzej Bernat, członek Zarządu Powiatu spotkali się dziś z ks. Janem Walczakiem, proboszczem parafii pw. Św. Stanisława w Trąbczynie, aby porozmawiać o możliwości przedłużenia chodnika przy drodze powiatowej. Grunt, na którym mógłby powstać brakujący odcinek należy do trąbczyńskiej parafii. Jego przedłużenie zwiększyłoby bezpieczeństwo pieszych.

Krystian Derengowski nowym dyrektorem Centrum Kształcenia Zawodowego w Słupcy

9 sierpnia 2021 r. starosta Jacek Bartkowiak uroczyście dokonał powierzenia Krystianowi Derengowskiemu, na okres 5 lat szkolnych – od 1 września 2021 r. do 31 sierpnia 2026 r., obowiązków dyrektora Centrum Kształcenia Zawodowego w Słupcy.   

Krystian Derengowski w wyniku postępowania konkursowego zastąpił na stanowisku dyrektora CKZ w Słupcy Karola Kowalskiego, nauczyciela ZSZ w Słupcy z 37-letnim stażem pracy, w tym w ostatnich 22 latach pełniącego funkcję dyrektora tejże placówki.

Nowemu Panu Dyrektorowi gratulujemy i życzymy sukcesów zawodowych i wszelkiej pomyślności w życiu osobistym.

Nauczyciele odebrali akty nadania stopnia awansu zawodowego

Nauczyciele szkół ponadpodstawowych ubiegali się o stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Postępowanie egzaminacyjne odbyło się 19 lipca 2021 r., a 9 sierpnia br. starosta słupecki Jacek Bartkowiak uroczyście wręczył akty nadania stopnia awansu zawodowego pięciorgu nauczycielom.  

Postępowanie egzaminacyjne odbyło się 19 lipca 2021 r. z udziałem przedstawiciela Kuratorium Oświaty w Poznaniu Delegatura w Koninie Macieja Plesińskiego. Członkami komisji byli także: Anna Mydłowska dyr. SOSW w Słupcy, Michał Janiak dyr. CKZiU w Strzałkowie, Stanisław Kłaniecki dyr. ZSZ w Słupcy. W skład komisji wchodzili także eksperci branżowi. Przewodniczącą komisji była Anita Kubicka kierownik Wydziału Oświaty i Promocji Starostwa Powiatowego w Słupcy.

W postępowaniu egzaminacyjnym zaprezentowali się:

Monika Gołębiak nauczyciel Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. M. Grzegorzewskiej w Słupcy.

Michał Kubiak  nauczyciel Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzałkowie.

Joanna Ratajczyk, Piotr Miąc oraz Patrycja Ignaszak-Suberska – nauczyciele Zespołu Szkół Zawodowych im. gen. Wł. Sikorskiego w Słupcy.

Wszyscy nauczyciele zdali egzamin przed komisją egzaminacyjną. 9 sierpnia br. nastąpiło uroczyste wręczenie aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego przez starostę Jacka Bartkowiaka. W spotkaniu uczestniczyli także dyrektorzy szkół oraz prowadząca uroczystość Anita Kubicka kierownik Wydziału Oświaty i Promocji.

Składamy szczere gratulacje i najlepsze życzenia sukcesów w pracy zawodowej i życiu osobistym wszystkim awansowanym nauczycielom.