Wkrótce przetargi na powiatowe nieruchomości

Zarząd Powiatu Słupeckiego przypomina o zbliżających się przetargach na sprzedaż nieruchomości stanowiących majątek samorządu.

Przetargi na sprzedaż nieruchomości niezabudowanych, położonych w miejscowości Piotrowice, gmina Słupca, prowadzone będą w formie przetargu ustnego nieograniczonego.

Pierwsza nieruchomość składa się z działek o numerach 100/3 i 599 o łącznej powierzchni 3.8517 ha. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego są to tereny przeznaczone dla obiektów produkcyjnych, składów i magazynów oraz zabudowy usługowej.

Cena wywoławcza wynosi 1 342 791,00 zł, a wadium wynosi 67 139,55 zł.

Druga nieruchomość stanowi działkę o numerze 100/4 o powierzchni 4.1775 ha. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dopuszcza budowę obiektów produkcyjnych, składów i magazynów oraz zabudowy usługowej.

Cena wywoławcza wynosi 1 660 992,00, a wadium wynosi 83 049,60 zł.

Przetargi odbędą się dnia 20 kwietnia 2022 r. o godzinach 1000 i 1100 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupcy przy ul. Poznańskiej 20 na Sali posiedzeń Zarządu Powiatu.

Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium do dnia 15 kwietnia 2022 r.

Ponadto Zarząd Powiatu Słupeckiego informuje, że dnia 27 kwietnia 2022 r. odbędzie się przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości zabudowanej, stanowiącej własność Powiatu Słupeckiego położonej w mieście Słupca.

Nieruchomość zlokalizowana przy ulicy Plac Szkolny 14 zabudowana jest budynkiem usługowym (administracyjnym), wolnostojącym, 4-kondygnacyjnym o powierzchni użytkowej 968,09 m2.

Działka o numerze 992/2 o powierzchni 0.2198 ha przeznaczona jest w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Słupcy jako teren zabudowy usługowej, w tym usług publicznych.

Cena wywoławcza wynosi 1 045 500,00 zł. W celu przystąpienia do przetargu należy wpłacić wadium w wysokości 52 275,00 zł do dnia 22 kwietnia 2022 r.

Przekazanie samochodów ratowniczych OSP Wilczna i OSP Bielsko

Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Wilcznej i Bielsku zostały doposażone przez Komendę Powiatową PSP w Słupcy. Druhowie z Wilcznej otrzymali samochód ratowniczo – gaśniczy, a druhowie z Bielska – samochód operacyjny.

Obydwa pojazdy służyły wcześniej w słupeckiej komendzie powiatowej, ale odpowiednio konserwowane posłużą jeszcze w niesieniu pomocy lokalnym społecznościom gminy Słupca i Orchowo.
Uroczyste przekazanie samochodów odbyło się w miniony poniedziałek (04.04.) podczas zbiórki przy OSP Wilczna. 

W uroczystym przekazaniu pojazdów udział wzięli między innymi:

  • Faustyna Tupalska – Asystentka Ministra Zbigniewa Hoffmanna- Sekretarza Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Posła na Sejm RP,
  •  Zbigniew Dolata – Poseł na Sejm RP,
  • dr Jacek Bartkowiak – Starosta Powiatu Słupeckiego,
  • mł. bryg. Zbigniew Rzemyszkiewicz – Komendant Powiatowy Państwowej Straży  Pożarnej w Słupcy,
  • Jacek Misztal – Wójt Gminy Orchowo,
  • Cezary Przybylski – Zastępca Wójta Gminy Słupca.

 

 

„BEZPIECZNIE NA WSI MAMY – BO RYZYKO UPADKÓW ZNAMY” – rozstrzygnięcie konkursu

W Starostwie Powiatowym w Słupcy rozstrzygnięto etap regionalny XI Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla dzieci zorganizowanego przez KRUS.

Konkurs skierowany był do uczniów szkół podstawowych w dwóch grupach wiekowych: klasy 0-III, klasy IV-VIII i przebiegał pod hasłem:

„BEZPIECZNIE NA WSI MAMY – BO RYZYKO UPADKÓW ZNAMY”.

Zadaniem konkursowym było wykonanie w dowolnej technice dwuwymiarowej pracy plastycznej w formacie A3, w dowolnej technice, obrazującej sposoby zapobiegania wypadkom przy pracy w gospodarstwie rolnym oraz rolniczym chorobom zawodowym.

Patronat honorowy nad konkursem objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a współorganizatorami byli: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa oraz Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Partnerem strategicznym Konkursu została firma AGRO Ubezpieczenia – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych.

Do Placówki Terenowej KRUS w Słupcy wpłynęły prace z 11 szkół podstawowych, w sumie w konkursie wzięło udział 379 uczniów. W skład komisji konkursowej weszli: Anita Szykowana – Kierownik PT KRUS w Słupcy, Monika Mikołajczak – Instruktor plastyki MDK w Słupcy, Ewelina Czechowska-Malczewska – Kierownik ARiMR w Słupcy, Renata Cholewińska – Inspektor w Starostwie Powiatowym, Joanna Wolińska – Młodszy Aspirant KP Policji  w Słupcy oraz Iwony Czerniak – Kierownik biura WIR w Słupcy. 30 marca br. w sali herbowej starostwa komisja dokonała oceny prac z następujących szkół:

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Komisji Edukacji Narodowej w Słupcy

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Adama  Mickiewicza w Słupcy

Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Strzałkowie

Szkoła Podstawowa im. Józefa Wiktora Janika w Koszutach

Szkoła podstawowa im. Polskich Noblistów w Drążnej

Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Janickiego w Cieninie Zabornym

Szkoła Podstawowa im. Ludwiki Jakubowicz w Ostrowitem

Szkoła Podstawowa im . Kornela Makuszyńskiego w Giewartowie

Szkoła Podstawowa im. Kampanii Powidzkiej 1918 r. w Powidzu

Szkoła Podstawowa im. Władysława Lorkiewicza w Orchowie

Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego w Różannie

W I grupie wiekowej (klasy 0 – 3):

I miejsce Kosma Wiatrowski (SP Giewartów)

II miejsce Julia Pająk ( SP Giewartów)

III miejsce Błażej Nazaruk (SP Drążna)

Wyróżnienia:

Julia Budzińska (SP Drążna), Kinga Szygenda (SP Giewartów), Oskar Mietlicki ( SP Orchowo), Sebastian Sobczak (SP Ostrowite), Marcelina Kułakowska (SP Ostrowite), Mateusz Przybylski (SP Ostrowite), Igor Witowski (SP Drążna).

W II grupie wiekowej (klasy 4-8):

I miejsce Nazar Bosiaha (SP nr 1 Słupca)

II miejsce Nela Majchrzak ( SP Powidz)

III miejsce Kamila Kryszak (ZSP Orchowo)

Wyróżnienia:

Stanisław Furche (ZSP Orchowo), Tytus Wiatrowski (SP Giewartów), Michalina Ziarniak (ZSP Strzałkowo), Maja Kowalska (ZSP Strzałkowo), Wiktor Prokop (SP Cienin Zaborny), Katarzyna Kamińska (SP nr 1 Słupca)

Serdecznie gratulujemy laureatom i wyróżnionym uczniom oraz zachęcamy do udziału w następnych edycjach konkursu.

Uczniowie z Zagórowa w ramach projektu pojadą do Grecji

Uczniowie z klas pierwszej, drugiej i trzeciej liceum Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Zagórowie wezmą udział w projekcie językowym pt. „FOCUS na podniesienie kompetencji uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Zagórowie”. Przedsięwzięcie współfinansowane jest przez Unię Europejską. Przyznana kwota dofinansowania dla zagórowskiej szkoły to 257 683 zł.

Wniosek złożony przez ZSOiZ znalazł się na 2 miejscu listy rankingowej spośród wniosków złożonych z całej Polski. Projekt został napisany dla 30 uczniów liceum, którzy wraz z opiekunami wyjadą w dwóch grupach na dziesięciodniowy pobyt do Grecji.

Czas trwania przedsięwzięcia obejmuje 14 miesięcy, językiem projektu będzie język angielski. Celem wyjazdów jest wzmocnienie przekrojowych kompetencji kluczowych uczniów, w tym m.in. nauka języków obcych, rozwijanie umiejętności uczenia się, nabywanie nowych kompetencji niezbędnych do rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego europejskiego obywatelstwa.

Projekt jest w całości finansowany ze środków Unii Europejskiej i uczniowie nie ponoszą żadnych kosztów.     

źródło: ZSOiZ Zagórów

Sesja Rady Powiatu Słupeckiego

 

L sesja Rady Powiatu Słupeckiego

 

Sesja  odbędzie się w dniu  31 marca 2022 roku (czwartek) o godzinie 1300 w sali „Herbowej” Starostwa Powiatowego w Słupcy, ul. Poznańska 20.

 

Porządek  obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przedstawienie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu Nr XLIX/2022 z dnia 24 lutego 2022 r.
  5. Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym.
  6. Informacja o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu słupeckiego w 2021 roku.
  7. Informacja o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie powiatu słupeckiego w 2021 roku.
  8. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na rok 2022.
  9. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Słupeckiego na lata 2022-2035.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na realizację szczegółowych zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych w Powiecie Słupeckim w 2022 roku.
  11. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022 r. finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zakresu pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
  13. Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowych wymogów raportu o stanie powiatu.
  14. Wolne głosy i wnioski.
  15. Zakończenie obrad.

 

Zapytanie ofertowe na zorganizowanie i przeprowadzenie kursu na prawo jazdy typu C

Słupca, dn.28.03.2022 r.

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

/do niniejszego zapytania nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. 
Prawo zamówień publicznych z wyjątkiem art. 224;

zapytanie przeprowadzone zgodnie z § 14, ust. 4 Regulaminu udzielania zamówień publicznych
w Starostwie Powiatowym w Słupcy

 

Zamawiający:

Powiat Słupecki, ul. Poznańska 20, 62-400 Słupca

Do:

…………………..………………….

Zwracamy się z zapytaniem ofertowym na: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu na prawo jazdy typu C – dla 6 uczniów Centrum Kształcenia ustawicznego i Zawodowego w Strzałkowie

                                                                                   (nazwa zamówienia)

SPECYFIKACJA ZAMÓWIENIA:

  1. Oznaczenie sprawy: 272.1.2022

Opis przedmiotu zamówienia: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu na prawo jazdy typu C – dla uczniów Centrum Kształcenia ustawicznego i Zawodowego w Strzałkowie

 

Opis kursu

Cel kursu:  Zdobycie uprawnień prawa jazdy kategorii C

Miejsce realizacji zajęć: CKZiU Strzałkowo lub OSK

Program zajęć:

Program szkolenia teoretycznego

Budowa, obsługa i eksploatacja samochodu ciężarowego. Zasady poruszania się po drodze samochodem ciężarowym: zachowanie ostrożności i właściwej postawy w stosunku do innych uczestników ruchu drogowego, zasady zachowania bezpiecznych odległości między pojazdami. Środki wpływające na percepcję i szybkość reakcji (alkohol, narkotyki, leki), wpływ zmęczenia i stanu emocjonalnego na zachowanie kierowcy. Ocena warunków na drodze – warunki atmosferyczne, widoczność, nawierzchnia, bezpieczna jazda samochodem w różnych warunkach. Przewożenie towarów – załadunek, rozmieszczenie, mocowanie ładunku. Manewrowanie sam. ciężarowym w ruchu miejskim. Szczególne znaki, ograniczenia i nakazy dotyczące samochodów ciężarowych.  Planowanie trasy przejazdu. Czas pracy kierowcy, karta kierowcy, tachograf. Dokumentacja pojazdu, kontrola drogowa. Ekonomia jazdy. Błędy najczęściej popełniane przez kierowców samochodów ciężarowych. Przygotowanie do egzaminu teoretycznego. Egzamin wewnętrzny

Program szkolenia praktycznego

Przygotowanie samochodu ciężarowego do jazdy. Mocowanie i zabezpieczenie ładunku. Ruszanie,       obsługa biegów, hamowanie. Manewrowanie samochodem ciężarowym. Plac manewrowy – ćwiczenie umiejętności manewrowania pojazdem. Jazda w terenie (dostosowanie prędkości do warunków na drodze, hamowanie awaryjne, zachowanie bezpiecznych odległości). Jazda w ruchu ulicznym, manewrowanie, parkowanie. Czynności kontrolne na drodze. Plac manewrowy – przygotowanie do egzaminu. Trasy egzaminacyjne – przygotowanie do egzaminu. Egzamin wewnętrzny

2. Termin składania ofert: do dnia 04.04.2022 do godz. 15:30

3. Formy złożenia oferty:

  • złożyć w siedzibie Zamawiającego w BOK lub
  • przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: barciszewska@op.pl

4. W przypadku przesłania oferty pocztą, decyduje data wpływu do siedziby Zamawiającego.

5. Zawartość oferty:

        1) wypełniony formularz ofertowy.

6. Maksymalny termin realizacji: 31.08.2022

7. Kryteria wyboru Wykonawcy: Cena: 100 %(waga)                                                                                                     

8. W przypadku złożenia oferty niekompletnej, jak również oferty niezgodnej z warunkami określonymi w zapytaniu ofertowym, Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia oferty. Zamawiający ma prawo do jednokrotnego wezwania wykonawcy do uzupełnienia ofert, jednakże Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od wezwania do uzupełnienia, jeśli ewentualne uzupełnienie oferty nie miałoby wpływu na wynik postępowania. Zamawiający zastrzega sobie również prawo do poprawienia w ofercie oczywistych pomyłek pisarskich i rachunkowych, w takim przypadku Zamawiający poinformuje Wykonawcę o fakcie dokonania poprawek.

9. Zamawiający informuje, że odrzuci ofertę z rażąco niską ceną. W związku z powyższym Zamawiający będzie badał oferty zgodnie z art. 224 ustawy Prawo zamówień, który to artykuł ma bezpośrednie zastosowanie do niniejszego postępowania.

10. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania:

1) przed upływem terminu składania ofert, jeśli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione,

2) na każdym etapie postępowania, jeśli zaistniała istotna zmiana okoliczności powodująca,
że dalsze jego prowadzenie nie leży w interesie publicznym,

3) na każdym etapie postępowania, jeśli środki finansowe, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nie zostały mu przyznane.

11. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyn.

Warunki udziału w postępowaniu: w postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy dysponują wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia.

12. Termin związania ofertą: 30 dni od dnia, w którym upływa termin składania ofert.

13. Do kontaktów z Wykonawcami upoważniony jest Sylwia Barciszewska, tel. 886-771-244.

14. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że: Administratorem danych osobowych jest:  Starosta Słupecki z siedzibą: ul. Poznańska 20, 62-400 Słupca.

15. Inspektor ochrony danych osobowych: adres e-mail: iod@powiat-slupca.pl

16. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego.

17. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 19 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.

  1. Odbiorcami danych mogą być również dostawcy usług zaopatrujących Powiat Słupecki w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające zarządzanie Powiatem Słupeckim (w szczególności dostawcy usług teleinformatycznych, firmy kurierskie i pocztowe), a także dostawcy usług prawnych i doradczych oraz wspierających w dochodzeniu należnych roszczeń (w szczególności kancelarie prawne, podatkowe, firmy windykacyjne).
  2. Państwa dane osobowe będą przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas obowiązywania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas obowiązywania umowy.
  3. Obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp
  4. W odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
  5. Jako Administrator danych, zapewniamy prawo do:
  6. dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących (na podstawie art. 15 RODO);
  7. sprostowania Państwa danych osobowych (na podstawie art. 16 RODO) *;
  8. żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (na podstawie art. 18 RODO)**; 
  9. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO;
  10. Jednocześnie informujemy, iż nie przysługuje Państwu prawo do:
  11. usunięcia danych osobowych w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO;
  12. przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
  13. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 RODO, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.

**Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

* niepotrzebne skreślić

 

  1. Lista załączników:

/-/ Jacek Bartkowiak
Starosta Powiatu Słupeckiego

   (data i podpis Kierownika Zamawiającego
              lub osoby upoważnionej

Wicestarosta wizytował budowę dróg

Sprzyjająca pogoda sprawia, że prace budowlane na odcinkach dróg powiatowych o znaczeniu obronnym postępują w szybkim tempie.

Obecnie trwają roboty związane z układaniem warstw bitumicznych na odcinkach Powidz – Niezgoda, Niezgoda – Kochowo. Z postępem prowadzonych robót zapoznawał się wczoraj w terenie (23.03.) wicestarosta Czesław Dykszak oraz sekretarz powiatu Mariola Landowska. W szczegółowe zagadnienia prowadzonej inwestycji wprowadzał kierownictwo starostwa, inspektor nadzoru inwestorskiego Mariusz Kluczyk z firmy CAMINO.

 

Obwieszczenie wojewody wielkopolskiego w sprawie kwalifikacji wojskowej

OBWIESZCZENIE

WOJEWODY WIELKOPOLSKIEGO

z dnia 26 lipca 2021 r.

w sprawie KWALIFIKACJI WOJSKOWEJ W 2022 r.

na obszarze województwa wielkopolskiego

 

                Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 372 i 1728), § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministra Obrony Narodowej z dnia 31 grudnia 2021 r. w sprawie przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej
w 2022 r. (Dz. U. poz. 17) podaje się do publicznej wiadomości informuje, że:

  1. W okresie od dnia 4 kwietnia 2022 r. do dnia 8 lipca 2022 r. od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni świątecznych, przeprowadzona zostanie na obszarze województwa wielkopolskiego kwalifikacja wojskowa.
  2. Do stawienia się do kwalifikacji wojskowej wzywa się mężczyzn urodzonych w 2003 r., a także mężczyzn w latach 1998 – 2002, którzy nie posiadają określonej kategorii zdolności do czynnej służby wojskowej.
  3. Do stawienia się do kwalifikacji wojskowej wzywa się osoby urodzone w latach 2001-2002, które:
  • zostały uznane przez powiatowe komisje lekarskie za czasowo niezdolne do czynnej służby wojskowej ze względu na stan zdrowia, jeżeli okres tej niezdolności upływa po zakończeniu kwalifikacji wojskowej.
  • zostały uznane przez powiatowe komisje lekarskie za czasowo niezdolne do czynnej służby wojskowej ze względu na stan zdrowia, jeżeli okres tej niezdolności upływa po zakończeniu kwalifikacji wojskowej, i złożyły, w trybie art. 28 ust. 4 i 4b ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, wniosek o zmianę kategorii zdolności do czynnej służby wojskowej przed zakończeniem kwalifikacji wojskowej.
  1. Do stawienia się do kwalifikacji wojskowej wzywa się kobiety urodzone w latach 1998-2003, posiadające kwalifikacje przydatne do czynnej służby wojskowej lub pobierające w celu uzyskania tych kwalifikacji, które w roku szkolnym lub akademickim kończą naukę w szkołach lub uczelniach medycznych lub weterynaryjnych oraz na kierunkach psychologicznych albo będące studentkami lub absolwentkami szkół lub kierunków,
    o których mowa w 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 kwietnia 2017 r.
    w sprawie wskazania grup kobiet poddawanych obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej (Dz. U. poz. 944).
  2. Do stawienia się do kwalifikacji wojskowej wzywa się również osoby, które ukończyły 18 rok życia i zgłosiły się ochotniczo do pełnienia służby wojskowej, jeżeli nie posiadają określonej kategorii zdolności do czynnej służby wojskowej.
  3. Kwalifikacja wojskowa zostanie przeprowadzona w niżej podanym miejscu i terminie, a osoby wymienione w pkt 2-5, mające miejsce stałego pobytu lub miejsce pobytu czasowego trwającego ponad trzy miesiące:

 

NA TERENIE POWIATU SŁUPECKIEGO: w mieście Słupca, w mieście i gminie Zagórów,
w gminach: Lądek, Orchowo, Ostrowite, Powidz, Słupca i Strzałkowo, winny stawić się
w Słupcy, ul. Sikorskiego 1, w dniach od 25 maja do 09 czerwca 2022 r. w godz. 8.00 – 16.00.

  1. Osoba stawiająca się do kwalifikacji wojskowej po raz pierwszy, obowiązana jest przedstawić:
  • wójtowi lub burmistrzowi: dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości, a także dokument potwierdzający przyczyny niestawienia się do kwalifikacji, jeśli stawienie się do kwalifikacji wojskowej w terminie określonym w wezwaniu nie było możliwe;
  • powiatowej komisji lekarskiej: posiadaną dokumentację medyczną, w tym wyniki badań specjalistycznych, przeprowadzonych w okresie dwunastu miesięcy przed dniem stawienia się do kwalifikacji wojskowej;
  • wojskowemu komendantowi uzupełnień: aktualną fotografię o wymiarach 3 X 4 cm bez nakrycia głowy, dokumenty potwierdzające poziom wykształcenia lub pobieranie nauki oraz posiadane kwalifikacje zawodowe i potwierdzenie zgłoszenia się do rejestracji w przypadku wprowadzenia takiego obowiązku.
  1. Osoba, która stawała już do kwalifikacji wojskowej i ubiega się o zmianę kategorii zdolności do czynnej służby wojskowej, przedstawia:
  • wójtowi lub burmistrzowi: dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości, a także dokument potwierdzający przyczyny niestawienia się do kwalifikacji wojskowej, jeśli stawienie się do kwalifikacji wojskowej w terminie określonym w wezwaniu nie było możliwe;
  • powiatowe komisje lekarskie: posiadana dokumentację medyczną, w tym wyniki badań specjalistycznych, przeprowadzonych w okresie dwunastu miesięcy przed dniem stawienia się do kwalifikacji wojskowej;
  • wojskowemu komendantowi uzupełnień: wojskowy dokument osobisty oraz dokumenty potwierdzające poziom wykształcenia lub pobieranie nauki i posiadane kwalifikacje zawodowe.
  1. Osoby podlegające kwalifikacji wojskowej, które:
  • w okresie od dnia ogłoszenia do dnia rozpoczęcia kwalifikacji wojskowej zmieniły miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące, zgłaszają się do wójta lub burmistrza właściwego ze względu na ich nowe miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące, który wyznacza im miejsce i termin stawienia się do kwalifikacji wojskowej;
  • po rozpoczęciu kwalifikacji wojskowej na danym terenie zamierzają zmienić miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące, stawiają się do kwalifikacji wojskowej przed opuszczeniem dotychczasowego miejsca pobytu.
  1. Obwieszczenie niniejsze stanowi wezwanie do kwalifikacji wojskowej. Nieotrzymanie wezwania imiennego nie zwalnia osób podlegających kwalifikacji wojskowej, które nie stawiły do kwalifikacji wojskowej, od obowiązku stawienia się w terminie i miejscu wskazanym w obwieszczeniu.
  2. W razie niestawienia się do kwalifikacji bez uzasadnionej przyczyny, wójt lub burmistrz z urzędu na wniosek przewodniczącego powiatowej komisji lekarskiej lub wojskowego komendanta uzupełnień nakłada grzywnę w celu przymuszenia albo zarządza przymusowe doprowadzenie przez Policję do kwalifikacji wojskowej w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
  3. Wezwani, którzy wbrew obowiązkom wynikającym z ustawy lub przepisów wydanych na jej podstawie nie stawią się do kwalifikacji wojskowej przed wójtem lub burmistrzem, właściwą komisją lekarską lub wojskowym komendantem uzupełnień
    w określonym terminie i miejscu albo nie przedstawią dokumentów, których przedstawienie zostało nakazane, podlegają grzywnie lub karze ograniczenia wolności zgodnie z art. 224 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej.