Mały grant dla Stowarzyszenia „Ratujmy życie”

Zgodnie z art. 19 a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do Starostwa Powiatowego w Słupcy wpłynęła oferta Stowarzyszenia Na Rzecz Pomocy Ofiarom Wypadków Komunikacyjnych i Zdarzeń Losowych „Ratujmy Życie”, na realizację zadania publicznego w trybie tzw. „małego grantu”

  1. „Pierwsza pomoc dla mieszkańców powiatu słupeckiego”.

Pierwsza pomoc dla mieszkańców powiatu słupeckiego_2024-09-19-15-16-14

VII sesja Rady Powiatu Słupeckiego

Sesja  odbędzie się w dniu 25 września 2024 roku (środa) o godzinie 1300 w sali „Herbowej” Starostwa Powiatowego w Słupcy, ul. Poznańska 20.

 

Porządek  obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przedstawienie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu Nr VI/2024 z sesji Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 29 sierpnia 2024 r.
  5. Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym.
  6. Sprawozdanie roczne Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z działań podejmowanych na terenie powiatu słupeckiego.
  7. Informacja Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o wynikach kontroli obiektów o podstawowym znaczeniu dla województwa znajdujących się na terenie powiatu Słupeckiego.
  8. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na rok 2024.
  9. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Słupeckiego na lata 2024 – 2035.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie przekazania Gminie Lądek zadania zarządzania przystankami komunikacyjnymi zlokalizowanymi w ciągu dróg powiatowych w granicach administracyjnych Gminy Lądek.
  11. Podjęcie uchwały w sprawie składu osobowego Komisji Oświaty i Spraw Społecznych Rady Powiatu Słupeckiego.
  12. Wolne głosy i wnioski.
  13. Zakończenie obrad.

Harmonogram Posiedzeń Komisji Stałych Rady Powiatu

Lp. Nazwa Komisji Stałej Miejsce i data posiedzenia Tematyka posiedzenia
1. Komisja Oświaty i Spraw Społecznych Starostwo Powiatowe w Słupcy

sala „Herbowa”

23.09.2024

godz. 740

  1. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przekazania Gminie Lądek zadania zarządzania przystankami komunikacyjnymi zlokalizowanymi w ciągu dróg powiatowych w granicach administracyjnych Gminy Lądek.
  2. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na rok 2024.
2. Komisja Budżetu i Rolnictwa Starostwo Powiatowe w Słupcy

sala „Herbowa”

24.09.2024

godz. 1330

  1. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przekazania Gminie Lądek zadania zarządzania przystankami komunikacyjnymi zlokalizowanymi w ciągu dróg powiatowych w granicach administracyjnych Gminy Lądek.
  2. Sprawozdanie roczne Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z działań podejmowanych na terenie powiatu Słupeckiego.
  3. Informacja Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o wynikach kontroli obiektów o podstawowym znaczeniu dla województwa znajdujących się na terenie powiatu słupeckiego.
  4. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na rok 2024.
  5. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Słupeckiego na lata 2024-2035.
3. Sesja Rady Powiatu Słupeckiego Starostwo Powiatowe w Słupcy

sala „Herbowa”

25.09.2024

godz. 1300

„Jak nie dać się okraść w Internecie” – webinarium

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza indywidualnych uczestników rynku finansowego na webinarium „Najnowsze sposoby działania cyberoszustów – czyli jak nie dać się okraść w Internecie” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR oraz kampanii World Investor Week (WIW), we współpracy z Komendą Główną Policji.

Webinarium odbędzie się 7 października 2024 roku (12:00-14:20).

Cel

Celem webinarium jest zwiększenie świadomości w zakresie aktualnych zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.

Zgłoszenia

Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy – link do strony z odnośnikiem do formularza: https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=90360&p_id=18

Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane do 4 października 2024 roku. Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie (wraz z linkiem) będą przesyłane na bieżąco.

Informacje techniczne

W celu uczestnictwa w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację Cisco Webex. Szczegółowe informacje techniczne dotyczące dołączenia do spotkania zostaną przesłane po potwierdzeniu uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz z linkiem) na spotkanie.

Opłaty

Udział w webinarium jest bezpłatny.

Urzad_KNF_Program_webinarium_CEDUR_dla_indywidualnych_uczestnikow_rynku_finansowego_07_10_2024

Wielki Konkurs Fotograficzny „Cztery Pory Roku” Edycja 2024

Wzorem lat ubiegłych zapraszamy wszystkich uczestników konkursu i opiekunów z lat poprzednich oraz chętnych do udziału w Wielkim Konkursie Fotograficznym  „Cztery Pory Roku”, edycji na 2024 r.

Termin nadsyłania zdjęć do 18 października 2024 r.

Zdjęcia nie muszą być wywołane można je przysłać na elektronicznych nośnikach danych np. CD, DVD.

Można nadsyłać zdjęcia z lat ubiegłych, które nie brały do tej pory udziału w poprzednich edycjach konkursu.

Przedmiotem konkursu są zdjęcia promujące Powiat Słupecki wykonane na terenie powiatu lub parków krajobrazowych: Powidzkiego i Nadwarciańskiego. Konkurs odbywa się w trzech kategoriach: Przyroda, Wydarzenia, Kultura i historia. W każdej kategorii można przesłać maksymalnie 3 zdjęcia. Prace powinny mieć formę elektroniczną na zewnętrznych nośnikach danych (CD, DVD). Zalecany wymiar ok. 3 MB, format jpg, jpeg. Lub odbitek i wysokiej jakości wydruków o rozmiarze od 18×24 cm do ok. 21×30 cm. W przypadku odbitek koniecznie załączyć wersję elektroniczną. Na odwrocie każdej fotografii opisać jej: kategorię, tytuł, imię i nazwisko autora. Do zdjęć należy załączyć zgłoszenie, w którym należy podać: dane adresowe autora zdjęć, tel. kontaktowy, e-mail (jeśli jest), datę urodzenia, kategorię i tytuł zdjęcia, krótki opis (co przedstawia) i miejsce jego wykonania, oświadczenie, że jest się autorem nadesłanych prac i posiada się do nich prawa autorskie, oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem konkursu i zgodą na zawarte w nim uregulowania (w imieniu osoby nieletniej podpisuje opiekun ustawowy lub prawny). W każdej z kategorii zostanie przyznane pierwsze miejsce oraz wyróżnienia. W ramach istniejących kategorii zostaną przyznane dodatkowe nagrody.

Przewidziane są cenne nagrody o łącznej wartości ok. 4 000 zł.

W skład Jury oceniającej prace wejdą zwycięzcy konkursu z edycji na 2023rok.

Termin nadsyłania prac do 18 października 2024 roku

(liczy się termin wpłynięcia prac)

 

Patronat honorowy: Starosta Powiatu Słupeckiego

Współorganizator: Starostwo Powiatowe w Słupcy, Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Wielkopolskiego

Ponadto dodatkowo konkurs wspierają: Gmina Miejska w Słupcy, Gmina Powidz, Gmina Ostrowite, Ludowy Bank Spółdzielczy w Strzałkowie,  Spółdzielnia Mleczarska Udziałowców w Strzałkowie, Stowarzyszenie Powidzkiego Parku Krajobrazowego, Zakład fotograficzny Foto-Kmieć w Słupcy.

Współorganizatorzy wystaw: Starostwo Powiatowe w Słupcy, Biblioteka Publiczna Gminy Strzałkowo, Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy w Zagórowie, Miejski Dom Kultury w Słupcy, Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Wielkopolskiego – Ośrodek Edukacji Przyrodniczej w Lądzie, Dom Kultury w Powidzu, Szkoła Podstawowa im. L. Jakubowicz w Ostrowitem, Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Strzałkowie.

 

Zdjęcia należy nadsyłać na adres:  

Słupecka Organizacja Turystyczna

ul. Poznańska 18, 62-400 Słupca

z dopiskiem: Wielki Konkurs Fotograficzny „Cztery Pory Roku”, edycja 2024

tel. kontaktowy:  063 2758 631, 666 969 175 w godz. 8:00 – 15:00.

Szczegóły na stronach Słupeckiej Organizacji Turystycznej: http://slotslupca.pl/., oraz stronie Starostwa Powiatowego w Słupcy https://www.powiat-slupca.pl/.

Do pobrania:

foto ulotka formularz zgłoszenia A4 20240903

foto ulotka regulamin A4 20240902

Konkurs „Na największą wielkopolską pyrę oraz potrawę z pyry”

Pyra ma szczególne znaczenie w tradycji kulinarnej Wielkopolski.  Jest ona podstawą wielu regionalnych dań. Chcąc podkreślić znaczenie ziemniaka w kulturze Wielkopolski Samorząd Województwa Wielkopolskiego po raz kolejny ogłasza konkursu „Na największą wielkopolską pyrę oraz potrawę z pyry”

Konkurs odbędzie się w dwóch kategoriach:

  • na potrawę z pyry

Konkurs skierowany jest głównie dla kół gospodyń wiejskich. Chętnych prosimy o przesłanie Karty zgłoszeniowej do Konkursu (załącznik nr 1) wraz z podpisaną klauzulą informacyjną, Oświadczenia uczestnika (załącznik 2) oraz Zgody na przetwarzanie wizerunku (załącznik nr 3) do 13 września 2024 r.

Dokumenty można składać:

  1. Drogą elektroniczną na adres e-mail: pyra@umww.pl z dopiskiem: Konkurs „Na największą wielkopolską pyrę oraz potrawę z pyry”
  2. Osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej/kuriera w godzinach pracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu na adres:

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
Departament Rolnictwa i Rozwoju Wsi
al. Niepodległości 34
61-714 Poznań

Na kopercie należy dopisać: Konkurs „Na największą wielkopolską pyrę oraz potrawę z pyry”

  1. Za pośrednictwem elektronicznej skrytki podawczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w ePUAP: /umarszwlkp/SkrytkaESP.
  • na największą wielkopolską pyrę

Chętnych prosimy o przekazanie Karty zgłoszeniowej do Konkursu (Załącznik nr 1) wraz z podpisaną klauzulą informacyjną oraz Oświadczenia uczestnika (załącznik 2) oraz Zgody na przetwarzanie wizerunku (załącznik nr 3)  w dniu wydarzenia, tj. 12 października 2024 roku, w Grodźcu (powiat koniński).

Przebieg konkursu

Finał Konkursu odbędzie się w dniu 12 października 2024 r. w sali sportowej przy Szkole Podstawowej im. M. Dąbrowskiej w Grodźcu (województwo wielkopolskie, powiat koniński).

Komisja Konkursu:

  1. W przypadku oceny potrawy będzie brała pod uwagę: walory smakowe i zapachowe, związek potrawy z regionem oraz sposób podania,
  2. W przypadku oceny najwiekszej wielkopolskiej pyry głównym kryterium będzie waga pyry.

Rozstrzygnięcie Konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi w dniu Finału Konkursu.

UWAGA:

  1. W przypadku konkursu na potrawę z pyry należy dostarczyć w dniu Finału Konkursu gotową potrawę,
  2. W przypadku konkursu na największą wilkopolską pyrę należy dostarczyć osobiście w dniu Finału.

Nagrody

Kapituła konkursu wyłoni laureatów I, II i III miejsca w obydwu kategoriach oraz do 10 wyróżnionych uczestników w kategorii konkurs na potrawę z pyry

Otrzymają oni nagrody finansowe, których wielkość określa regulamin konkursu.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z regulaminem konkursu i zachęcamy do udziału!

Pliki do pobrania: