Konkurs „Na największą wielkopolską pyrę oraz potrawę z pyry”

Pyra ma szczególne znaczenie w tradycji kulinarnej Wielkopolski.  Jest ona podstawą wielu regionalnych dań. Chcąc podkreślić znaczenie ziemniaka w kulturze Wielkopolski Samorząd Województwa Wielkopolskiego po raz kolejny ogłasza konkursu „Na największą wielkopolską pyrę oraz potrawę z pyry”

Konkurs odbędzie się w dwóch kategoriach:

  • na potrawę z pyry

Konkurs skierowany jest głównie dla kół gospodyń wiejskich. Chętnych prosimy o przesłanie Karty zgłoszeniowej do Konkursu (załącznik nr 1) wraz z podpisaną klauzulą informacyjną, Oświadczenia uczestnika (załącznik 2) oraz Zgody na przetwarzanie wizerunku (załącznik nr 3) do 13 września 2024 r.

Dokumenty można składać:

  1. Drogą elektroniczną na adres e-mail: pyra@umww.pl z dopiskiem: Konkurs „Na największą wielkopolską pyrę oraz potrawę z pyry”
  2. Osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej/kuriera w godzinach pracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu na adres:

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
Departament Rolnictwa i Rozwoju Wsi
al. Niepodległości 34
61-714 Poznań

Na kopercie należy dopisać: Konkurs „Na największą wielkopolską pyrę oraz potrawę z pyry”

  1. Za pośrednictwem elektronicznej skrytki podawczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w ePUAP: /umarszwlkp/SkrytkaESP.
  • na największą wielkopolską pyrę

Chętnych prosimy o przekazanie Karty zgłoszeniowej do Konkursu (Załącznik nr 1) wraz z podpisaną klauzulą informacyjną oraz Oświadczenia uczestnika (załącznik 2) oraz Zgody na przetwarzanie wizerunku (załącznik nr 3)  w dniu wydarzenia, tj. 12 października 2024 roku, w Grodźcu (powiat koniński).

Przebieg konkursu

Finał Konkursu odbędzie się w dniu 12 października 2024 r. w sali sportowej przy Szkole Podstawowej im. M. Dąbrowskiej w Grodźcu (województwo wielkopolskie, powiat koniński).

Komisja Konkursu:

  1. W przypadku oceny potrawy będzie brała pod uwagę: walory smakowe i zapachowe, związek potrawy z regionem oraz sposób podania,
  2. W przypadku oceny najwiekszej wielkopolskiej pyry głównym kryterium będzie waga pyry.

Rozstrzygnięcie Konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi w dniu Finału Konkursu.

UWAGA:

  1. W przypadku konkursu na potrawę z pyry należy dostarczyć w dniu Finału Konkursu gotową potrawę,
  2. W przypadku konkursu na największą wilkopolską pyrę należy dostarczyć osobiście w dniu Finału.

Nagrody

Kapituła konkursu wyłoni laureatów I, II i III miejsca w obydwu kategoriach oraz do 10 wyróżnionych uczestników w kategorii konkurs na potrawę z pyry

Otrzymają oni nagrody finansowe, których wielkość określa regulamin konkursu.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z regulaminem konkursu i zachęcamy do udziału!

Pliki do pobrania:

Jak samodzielnie weryfikować oferty inwestycyjne – webinarium dla seniorów

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium (spotkanie online) „Jak samodzielnie weryfikować oferty inwestycyjne. Okazja czy oszustwo – sprawdź zanim podejmiesz decyzję inwestycyjną” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Minister ds. Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.

Webinarium odbędzie się 20 września 2024 roku (10:00-13:15).

Cel

Celem spotkania online (webinarium) jest zwrócenie uwagi seniorów na ryzyka związane
z inwestycjami na rynku finansowym, uwrażliwienie na ryzyko oszustw oraz przekazanie wskazówek dotyczących możliwości weryfikacji podmiotów oferujących usługi na rynku finansowym, w tym z wykorzystaniem informacji dostępnych na stronie internetowej Komisji Nadzoru Finansowego.

Zgłoszenia

Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy – link do strony z odnośnikiem do formularza: https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=90042&p_id=18

W webinarium można uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (za pośrednictwem domów seniora, klubów seniora, centrów aktywności seniora, domów pomocy społecznej, bibliotek itp.). W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz należy wskazać przybliżoną liczbę uczestników webinarium.

Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane do 19 września 2024 roku. Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie (wraz z linkiem) będą przesyłane na bieżąco.

Informacje techniczne

W celu uczestnictwa w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację Cisco Webex. Szczegółowe informacje techniczne dotyczące dołączenia do spotkania zostaną przesłane po potwierdzeniu uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz z linkiem) na spotkanie. 

Opłaty

Udział w webinarium jest bezpłatny.

Urzad_KNF_Program_webinarium_CEDUR_dla_seniorow_i_ich_opiekunow_20_09_2024

Klauzula informacyjna dla uczestników i osób ich zgłaszających na seminaria w ramach projektu edukacyjnego CEDUR.docx 

UZUPEŁNIAJĄCY NABÓR WNIOSKÓW NA USUWANIE AZBESTU

OGŁOSZENIE O UZUPEŁNIAJĄCYM NABORZE WNIOSKÓW NA USUWANIE AZBESTU
Z TERENU POWIATU SŁUPECKIEGO W 2024 ROKU
Zarząd Powiatu Słupeckiego ogłasza uzupełniający nabór wniosków na usuwanie wyrobów zawierających azbest, w ramach realizacji zadania pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Słupeckiego w 2024 roku”.

Nabór wniosków przeprowadzony zostanie wyłącznie w dniu 09 września 2024 r. w godzinach od 08.00 do 15.00.

Wnioski mogą być składane:
1) osobiście w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Słupca (Budynek główny) – w celu potwierdzenia
złożonego wniosku Wnioskodawca winien posiadać swoją kopię wniosku, Starostwo Powiatowe w Słupcy nie świadczy usług ksero;
2) w formie elektronicznej przez platformę ePUAP /3chx16dq0d/SkrytkaESP, podpisane za pomocą Profilu Zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego;
Datą złożenia wniosku jest data jego wpływu do Urzędu Starostwa Powiatowego w Słupcy.
Wnioski rozpatrywane będą w kolejności ich wpływu do Urzędu Starostwa Powiatowego w Słupcy z jednoczesnym uwzględnieniem środków finansowych przeznaczonych na ten cel.

Osobami uprawnionymi do złożenia wniosku są:
1) osoby fizyczne, z wyłączeniem beneficjentów Działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (Działanie A1.4.1 „Inwestycje na rzecz dywersyfikacji i skracania łańcucha dostaw produktów rolnych i spożywczych oraz budowy odporności podmiotów w łańcuchu”),
2) przedsiębiorcy,
3) osoby prawne,
4) jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
W związku z wykorzystanie w 100% limitu pomocy de minimis w rolnictwie – NIE BĘDĄ ROZPATRYWANE WNIOSKI W TYM ZAKRESIE.

Regulamin realizacji zadania w 2024 roku, a także formularz wniosku oraz formularze załączników do wniosku są dostępne w BIP Starostwa Powiatowego w Słupcy (w zakładce Ogłoszenia i komunikaty/Zarząd Powiatu), w siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Słupcy oraz w urzędach gmin z terenu powiatu słupeckiego.
Dofinansowanie do kosztów działania obejmującego zapakowanie odpadów zawierających azbest składowanych na nieruchomościach znajdujących się na terenie powiatu słupeckiego, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów poprzez przekazanie na uprawnione składowisko odpadów niebezpiecznych wynosi 100% całościowych kosztów tego działania.
Pomoc finansowa nie dotyczy demontażu wyrobów zawierających azbest oraz kosztów wykonania nowego pokrycia dachowego.
Przedsięwzięcie finansowane jest ze środków pochodzących z dotacji celowej udzielonej Powiatowi Słupeckiemu przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.

Uchwała:

http://bip.powiat-slupca.pl/slupcap/zasoby/files/ogloszenia_i_komunikaty/2024/WSR/uchwala-zarzadu-powiatu-slupeckiego-w-sprawie-regulaminu-usuwania-azbestu-w-2024-r.pdf

Wniosek:

http://bip.powiat-slupca.pl/slupcap/zasoby/files/ogloszenia_i_komunikaty/2024/WSR/wniosek-zalacznik-nr-1-do-regulaminu.docx

Formularz pomocy de minimis dla przedsiębiorców:

http://bip.powiat-slupca.pl/slupcap/zasoby/files/ogloszenia_i_komunikaty/2024/WSR/formularz-pomoc-de-mimimis-dla-przedsiebiorcow2.pdf

Przetarg na sprzedaż nieruchomości stanowiącej majątek Powiatu Słupeckiego

Zarząd Powiatu Słupeckiego informuje o przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiącej majątek Powiatu Słupeckiego.

Przetarg na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej, położonej w miejscowości Piotrowice, gmina Słupca, prowadzony będzie w formie przetargu ustnego nieograniczonego.

Nieruchomość składa się z działek o numerach 100/3 i 599 o łącznej powierzchni 3.8517 ha. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego są to tereny przeznaczone dla obiektów produkcyjnych, składów i magazynów oraz zabudowy usługowej.

Jednocześnie informuję się, iż projektowana jest zmiana w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Słupca dopuszczająca budowle i urządzenia wytwarzające energię z odnawialnych źródeł energii – elektrowni słonecznej – fotowoltaiki, w tym o mocy przekraczającej 500 kW wraz z towarzyszącymi obiektami budowlanymi.

Cena wywoławcza wynosi 1 058 292,00 zł.

Przetarg odbędzie się dnia 11 września 2024 r. o godzinie 900 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupcy przy ul. Poznańskiej 20 na Sali posiedzeń Zarządu Powiatu.

Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium do dnia 6 września 2024 r. w wysokości 52 914,60 zł.

Szczegółowe informacje:

https://bip.powiat-slupca.pl/slupcap/bip/ogloszenia-i-komunikaty/zarzad-powiatu.html?pid=10214

bądź pod numerem telefonu:

Wydział Gospodarki Nieruchomościami (063) 275-86-19 / 275-86-20

VI sesja Rady Powiatu Słupeckiego

Sesja  odbędzie się w dniu 29 sierpnia 2024 roku (czwartek) o godzinie 1300 w sali „Herbowej” Starostwa Powiatowego w Słupcy, ul. Poznańska 20.

 

Porządek  obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przedstawienie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu Nr V/2024 z nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu z dnia 30 lipca 2024 r.
  5. Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym.
  6. Rozpatrzenie wniosku Wójta Gminy Ostrowite pana Mateusza Wojciechowskiego
    o rezygnacji Powiatu Słupeckiego z prawa do pierwokupu nieruchomości oznaczonej
    nr ewid. 112/6 i 112/14 położonej w miejscowości Kosewo.
  7. Analiza i ocena rynku pracy oraz poziomu bezrobocia w powiecie słupeckim w 2023 r.
    i w I półroczu 2024 r.
  8. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i zatrudniania osób niepełnosprawnych w 2023 r. i w I półroczu 2024 r.
  9. Informacja Zarządu Powiatu w zakresie funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w powiecie słupeckim przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2024/2025.
  10. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na rok 2024.
  11. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Słupeckiego na lata 2024 – 2035.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania członka Powiatowej Rady Rynku Pracy w Słupcy.
  13. Podjęcie uchwały w sprawie składu osobowego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu Słupeckiego.
  14. Podjęcie uchwały w sprawie składu osobowego Komisji Budżetu i Rolnictwa Rady Powiatu Słupeckiego.
  15. Podjęcie uchwały w sprawie składu osobowego Komisji Budżetu i Rolnictwa Rady Powiatu Słupeckiego.
  16. Podjęcie uchwały w sprawie składu osobowego Komisji Oświaty i Spraw Społecznych Rady Powiatu Słupeckiego.
  17. Podjęcie uchwały w sprawie składu osobowego Komisji Oświaty i Spraw Społecznych Rady Powiatu Słupeckiego.
  18. Podjęcie uchwały w sprawie składu osobowego Komisji Oświaty i Spraw Społecznych Rady Powiatu Słupeckiego.
  19. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddziału Regionalnego w Poznaniu w sprawie wyrażenia zgody przez Radę Powiatu Słupeckiego na rozwiązanie stosunku pracy z radną Anitą Szykowną.
  20. Wolne głosy i wnioski.
  21. Zakończenie obrad.

Harmonogram posiedzeń komisji stałych Rady Powiatu

Lp. Nazwa Komisji Stałej Miejsce i data posiedzenia Tematyka posiedzenia
1. Komisja Oświaty i Spraw Społecznych

Starostwo Powiatowe w Słupcy

sala „Herbowa”

26.08.2024 r., godz. 730

  1. Analiza i ocena rynku pracy oraz poziomu bezrobocia w powiecie słupeckim w 2023 r. i w I półroczu 2024 r.
  2. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i zatrudniania osób niepełnosprawnych w 2023 r. i w I półroczu 2024 r.
  3. Informacja Zarządu Powiatu w zakresie funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w powiecie słupeckim przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2024/2025.
  4. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na rok 2023.
2. Komisja Budżetu i Rolnictwa

Starostwo Powiatowe
w Słupcy

sala „Herbowa”

28.08.2024 r., godz. 1300

  1. Analiza i ocena rynku pracy oraz poziomu bezrobocia w powiecie słupeckim w 2023 r. i w I półroczu 2024 r.
  2. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i zatrudniania osób niepełnosprawnych w 2023 r. i w I półroczu 2024 r.
  3. Informacja Zarządu Powiatu w zakresie funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w powiecie słupeckim przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2024/2025.
  4. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na rok 2023.
  5. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Słupeckiego na lata 2024-2035.
3.

Sesja Rady Powiatu
Słupeckiego

Starostwo Powiatowe
w Słupcy

sala „Herbowa”

29.08.2024 r., godz. 1300