Konkurs na najlepszy obiekt turystyki na obszarach wiejskich w Wielkopolsce

XII edycja Konkursu na najlepszy obiekt turystyki na obszarach wiejskich w Wielkopolsce

Już od 15 lutego 2018 roku można składać zgłoszenie do XII edycji Konkursu na najlepszy obiekt turystyki na obszarach wiejskich w Wielkopolsce, którego organizatorem jest Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Głównym celem jest wyróżnienie najlepszych obiektów turystyki wiejskiej w naszym regionie.

W konkursie mogą wziąć udział właściciele obiektów, stowarzyszenia, fundacje, które mają ciekawe inicjatywy prowadzone na terenach wiejskich Województwa Wielkopolskiego.

Proces aplikacji jest bardzo prosty, wystarczy zgłosić obiekt, dołączyć do niego materiał zdjęciowy danego obiektu i wskazać jedną z trzech kategorii :

  1. Gospodarstwo agroturystyczne w funkcjonującym gospodarstwie rolnym.
  2. Obiekt bazy noclegowej o charakterze wiejskim.
  3. Obiekt na terenach wiejskich o charakterze np. terapeutycznym, edukacyjnym, rekreacyjnym, itp. wykorzystujący tradycje i walory wsi.

Szczegółowe informacje dotyczące XII edycji konkursu (regulamin, arkusz zgłoszenia obiektu, kryteria oceny, oświadczenie o wyrażenie zgody na udział w konkursie), znajdują się w plikach do pobrania.

Dla laureatów konkursu i wyróżnionych przewidziano atrakcyjne nagrody finansowe
o łącznej wartości 88 000 zł. Dodatkowo wszyscy finaliści i zwycięzcy są promowani na wiele różnych sposobów, np. w prasie lokalnej, telewizji regionalnej, portalach internetowych, mediach społecznościowych, wydawnictwach.

Formularze zgłoszeniowe, należy składać do dnia 30 kwietnia 2018 r. osobiście lub drogą pocztową na adres:

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
Departament Rolnictwa i Rozwoju Wsi
al. Niepodległości 34, 61 – 714 Poznań.
z dopiskiem; „KONKURS AGROTURYSTYCZNY”.

Obsługę konkursu prowadzi:
Departament Rolnictwa i Rozwoju Wsi Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego
Justyna Kubiatowicz, tel. 61 626 65 20, e-mail: justyna.kubiatowicz@umww.pl 

źródło – https://www.umww.pl/departamenty_departament-rolnictwa-i-rozwoju-wsi_agroturystyka

Komunikat ostrzegawczy IMGW

W ramach działań z zakresu monitoringu zagrożeń przekazujemy treść ostrzeżenia meteorologicznego
nr 13 wydanego przez IMGW Biuro Prognoz Meteorologicznych Oddział w Poznaniu dnia 23.04.2018 r.
Zjawisko/stopień zagrożenia: Burze z gradem/1
Obszar: województwo wielkopolskie
Ważność: od godz. 14:00 dnia 23.04.2018 do godz. 19:00 dnia 23.04.2018
Przebieg: Prognozuje się wystąpienie burz z opadami deszczu do 20 mm oraz porywami wiatru do 70 km/h.
Lokalnie grad.
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska: 80%.
O negatywnych skutkach zjawisk meteorologicznych i anomalii proszę informować Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego (tel. 61 854 99 10, fax. 61 854 99 20),
– adres internetowy komunikatów ostrzegawczych IMGW http://www.imgw.pl/wl/internet/zz/zagrozenia/kom_met.html

Nowa KIA Rio dla ZSP Zagórów

Starostwo Powiatowe w Słupcy, wykorzystując środki z subwencji oświatowej, zakupiło do celów dydaktycznych samochód osobowy marki KIA 1.4 Rio „L”, na potrzeby praktycznej nauki jazdy dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zagórowie.

Zobacz więcej →

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na zadanie Powiatowe

O G Ł O S Z E N I E

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na zadanie Powiatowe
z dnia 17 kwietnia 2018 r.

 

Na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 ze zm.) oraz art. 11 ust. 1 pkt. 1 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie  tj. (Dz. U. z 2018r., poz. 450  ) oraz uchwały Nr XI 65/2015 Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 27 listopada 2015 roku w sprawie Wieloletniego Programu Współpracy Powiatu Słupeckiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz innymi podmiotami na lata 2016-2020 uchwala się co następuje:

ZARZĄD POWIATU SŁUPECKIEGO

ogłasza otwarty konkurs ofert

na wsparcie realizacji zadania

w zakresie

KULTURY, SZTUKI, OCHRONY DÓBR KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO ORAZ DZIAŁAŃ NA RZECZ REGIONU SŁUPECKIEGO

Wysokość środków na wsparcie realizacji zadania w 2018 roku wynosi:

2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100).

Rodzaj zadania:

Konkurs fotograficzny

Zadanie finansowane z działu 921 rozdz. 92195

Wnioski z opisem projektu, który ma być dofinansowany i preliminarzem wydatków należy składać na formularzu ofert, określonym we wzorze zamieszczonym w Rozporządzeniu Ministra Rodziny Pracy Polityki Społecznej z dnia  17 sierpnia 2016 roku w sprawie wzoru ofert ramowych wzorów umów oraz sprawozdań. Druki ofert  dostępne są na stronie internetowej Powiatu Słupeckiego
w Biuletynie Informacji Publicznej- Komunikaty i ogłoszenia.

  1. Podmioty uprawnione do składania ofert:

   1.Organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie tj. (Dz. U. z 2018r., poz. 450)

2.Osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku
Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa
do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia
i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego.

  1. Stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego.
  2. Spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące

spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie
( Dz. U. z 2017r., poz. 1463 i 1600), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie  przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.

  1. Dwie lub więcej organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust.3 w/w ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie działające wspólnie mogą złożyć ofertę wspólną.

Oferta wspólna wskazuje :

  1. jakie działania w ramach realizacji zadania publicznego będą wykonywać poszczególne organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy,
  1. sposób reprezentacji podmiotów, o których mowa w niniejszym punkcie wobec organu administracji publicznej.

Umowę zawartą między organizacjami pozarządowymi lub podmiotami określającą zakres
ich świadczeń składających na realizację zadania publicznego, należy załączyć do umowy o wsparcie realizacji zadania.

Organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 w/w ustawy składające ofertę wspólną, ponoszą odpowiedzialność solidarną za zobowiązania, o których mowa
w art. 16 ust.1 w/w ustawy.

  1. Kryteria jakie muszą spełniać podmioty składające ofertę:
  2. Prowadzić działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem na terenie

Powiatu Słupeckiego.

  1. Nie posiadać zobowiązań publiczno-prawnych wobec budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego oraz innych podmiotów o charakterze publicznym.
  1. Dawać gwarancję należytego wykonania zadania.
  2. Posiadać własne konto bankowe.

III. Zasady przyznawania dotacji:

  1. Dotacja zostanie przyznana uchwałą Zarządu Powiatu Słupeckiego.
  2. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty złożone w terminie określonym w ogłoszeniu.
  3. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub przyznania dotacji w oczekiwanej wysokości. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie. W takim przypadku podmiot zobowiązany jest do  przedstawienia korekty kosztorysu i harmonogramu realizacji zadania.

4.Dotację na realizację zadania otrzyma organizacja, której oferta zostanie wybrana
w postępowaniu konkursowym jako najlepsza- spełniająca wszystkie wymogi.

  1. Przyznana dotacja nie może być wykorzystana na:
  2. a)  zakupy inwestycyjne,
  3. b) pokrycie kosztów utrzymania biura oraz wynagrodzenia pracowników organizacji,
    poza zakresem realizacji zadania publicznego.
  4. Warunki i terminy realizacji zadania
  • Realizacja zleconego zadania organizacji pozarządowej następuje po zawarciu umowy między Powiatem  a organizacją pozarządową, której oferta została wybrana.
  1. Warunkiem zawarcia umowy na dotację jest:

– dokonanie przez oferenta korekty kosztorysu projektu, w przypadku przyznania
dotacji w wysokości innej niż wnioskowana

–    sporządzenie aktualnego harmonogramu realizacji zadania.

  1. Zleceniobiorca zobowiązany jest do złożenia sprawozdania z wykonania zadania.

Sprawozdanie musi być zgodne z warunkami organizacyjnymi i finansowymi zawartymi
w podpisanej umowie, sporządzone wg  wzoru   określonego  w   Rozporządzeniu   Ministra Rodziny Pracy  i  Polityki  Społecznej,  z  dnia  17 sierpnia 2016 roku na podstawie art. 19 ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie.                

  1. Zadanie publiczne nie może być realizowane przez podmiot nie będący stroną umowy, chyba, że umowa zezwala na wykonanie części zadania innym podmiotom w formie podzlecenia. W przypadku planowanego podzlecenia części zadania , należy określić rodzaj podwykonawców wraz ze wskazaniem zakresu, w jakim będą uczestniczyć w realizacji zadania. Podwykonawcą jest podmiot nie będący stroną umowy,  który współrealizuje część zadania poprzez sprzedaż usług, których zakupu -za pośrednictwem środków pochodzących z dotacji – dokonuje organizacja, której zlecono realizację zadania.
  2. Zadanie powinno być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową
    oraz obowiązującymi standardami i przepisami oraz z zakresem opisanym w umowie.
  3. Termin realizacji zadania należy określić w ofercie, jednak nie dłuższy niż do 31.12.2018r.
  4. Termin i miejsce składania ofert

Adres pod którym należy składać oferty:

Starostwo Powiatowe w Słupcy, ul. Poznańska 20,  wejście F – sekretariat. tel. 63 2758600,

Oferty należy  składać w zamkniętych   kopertach, z oznaczeniem nazwy zadania i w formie pisemnej, w terminie do dnia  9 maja 2018 roku do godz. 1500.

Oferty złożone po upływie wskazanego terminu lub w innym miejscu zostaną uznane
za nieważne. O przyjęciu oferty decydować będzie data wpływu do Starostwa Powiatowego w Słupcy. Nie będą przyjmowane oferty składane drogą elektroniczną oraz faksem

  1. Informacje ofertowe i załączniki do składanej oferty

Do oferty należy dołączyć:

  1. Dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu zawierający aktualne dane:

– dla fundacji i stowarzyszeń: wypis z  Krajowego Rejestru Sądowego lub wypis z Rejestru Starostwa.

  1. Statut lub inny akt regulujący status podmiotu. W przypadku Oddziału terenowego organizacji składającej ofertę niezbędne jest załączenie pełnomocnictwa zarządu głównego dla przedstawicieli w/w oddziału (liczba osób zgodna ze wskazaniem w KRS) do składania w  imieniu tej organizacji oświadczeń woli w zakresie nabywania praw i zaciągania zobowiązań finansowych oraz dysponowania środkami przeznaczonymi na realizację zadania  (w tym rozliczenia dotacji), o którego dofinansowanie stara się jednostka organizacyjna.
  1. Sprawozdanie merytoryczne za 2017 rok, lub w przypadku krótszej działalności, za okres tej działalności.
  1. Sprawozdanie finansowe za 2017 rok, lub w przypadku krótszej działalności, za okres tej działalności.
  1. W przypadku złożenia kserokopii załączników : statutu, odpisu, sprawozdania merytorycznego, sprawozdania finansowego osoba reprezentująca podmiot występujący o dotację powinna potwierdzić na każdej stronie za zgodność z oryginałem wraz z datą tego potwierdzenia.
  1. Osoby uprawnione nie dysponujące pieczątkami imiennymi winny podpisywać się pełnym imieniem i nazwiskiem z zaznaczeniem pełnionej funkcji.

Oferta powinna zawierać w szczególności:

– szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania, termin i miejsce realizacji zadania publicznego, kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie, informację o posiadanych zasobach kadrowych i rzeczowych zapewniających wykonanie zadania, w tym o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację danego zadania z innych źródeł oraz deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.

VII.  Treść, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert

  1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert nastąpi w ciągu 10 dni od upływu terminu składania
  2. Oceny złożonych ofert dokonuje według kryteriów podanych niżej, powołana Komisja Konkursowa i przedkłada je Zarządowi Powiatu Słupeckiego.
  3. Komisja przy rozpatrywaniu ofert oceniać będzie: możliwość realizacji zadania publicznego przez organizacje pozarządową, przedstawioną  kalkulację kosztów realizacji zadania, kwalifikacje osób zaangażowanych w realizację zadania, wkład rzeczowy, udział osób – w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków oraz rzetelność i terminowość  rozliczenia otrzymanych na ten cel środków w latach poprzednich.
  1. Zarząd Powiatu dokonuje wyboru oferty i decyduje o wysokości środków na wsparcie realizowanego  zadania.

   VIII.  Kryteria szczegółowe wyboru oferty: 

  • możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację oraz kalkulację kosztów realizacji zadania  10
  • wielkość zaangażowanych w realizację projektu zasobów własnych organizacji lub środków pochodzących z innych źródeł  10
  • poprawna jakość wykonania zadania 10
  • liczba osób zaangażowanych w realizację zadania 10
  • kwalifikacje osób, biorących udział przy realizacji zadania 10
  • planowany wkład rzeczowy, osobowy oraz pracę społeczną wolontariuszy 10
  • dotychczasowe doświadczenia oraz dokonania organizacji 10
  • współpraca z innymi instytucjami 10
  • poprawność złożonej dokumentacji projektu 10
  • ocena realizacji zleconych zadań w latach poprzednich w tym rzetelność i terminowość wykonania zadania oraz sposób rozliczenia 10

Każde kryterium szczegółowe jest ocenione w skali od 1 do 10 pkt.

Wsparcie realizacji zadania otrzymają oferenci, którzy uzyskają najwyższą ilość pkt.

Minimalna wymagana ilość pkt warunkująca uzyskanie dofinansowania wynosi 70 pkt.

Informacja o rozstrzygniętym konkursie zamieszczona zostanie  w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Powiatu oraz na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Słupcy.

Przyznana kwota na wykonanie zadania, zostanie przekazana na odrębny rachunek bankowy
w ciągu 30 dni od podpisania umowy.

W roku poprzednim w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego zostało zrealizowane zadanie pt. Wielki Konkurs Fotograficzny „Cztery Pory Roku” – zadanie wsparte kwotą w wysokości 2 500,00 zł.

Wyjaśnień w sprawie ogłoszonego konkursu udzielać będzie:

Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Słupcy, tel. 63 275 86 16.

 

Przewodniczący Zarządu

/-/ Mariusz ROGA

 

 

 

 

 

 

 

 

Szkolenie dla pszczelarzy z terenu powiatu słupeckiego

Blisko 40 pszczelarzy z terenu powiatu słupeckiego stawiło się na, zorganizowanym dla nich w sobotę14 kwietnia w słupeckim Starostwie, szkoleniu.

W imieniu władz samorządowych wszystkich zebranych powitał Przewodniczący Rady Powiatu Słupeckiego oraz z zamiłowania pszczelarz – Bogdan Jastrząb.

Szkolenie adresowane było do wszystkich pszczelarzy z terenu powiatu słupeckiego, zarówno tych zrzeszonych w Kołach, jak również sympatyków pszczelarstwa. Szkolenie prowadził dr Andrzej Jędruszuk, specjalizujący się w chorobach pszczół.

Tematem szkolenia, oprócz chorób pszczół, były również zagadnienia dotyczące nowych leków do zwalczania warrozy, podlegających refundacji.

Ponadto od 2010 r. Powiat, w ramach prowadzonej współpracy z Kołami Pszczelarskimi z naszego powiatu dokonuje zakupu węzy, którą prezesi kół pszczelarskich dalej rozdzielają wśród swoich pszczelarzy. Do tej pory Powiat zakupił ponad 1 570 kg węzy.

Słupecki Laur Gospodarczy 2017 – wpłynęło trzynaście zgłoszeń podmiotów gospodarczych

Starosta Słupecki przystąpił do organizacji VIII edycji konkursu „Słupecki Laur Gospodarczy 2017”,  którego celem jest promocja najlepszych przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie powiatu słupeckiego w danym roku, wyróżniających się pod względem osiągnięć, oryginalności, a także jakości usług i produktów.

„Słupecki Laur Gospodarczy 2017” – o zdobycie tego prestiżowego tytułu po raz ósmy ubiegać się będą przedsiębiorcy z terenu powiatu słupeckiego. Upłyną już termin zgłaszania kandydatów do plebiscytu, dlatego też członkowie kapituły spotkali się (13.04), aby omówić dalsze działania związane z organizacją tego szczególnego wydarzenia.

Spotkanie otworzył starosta Mariusz Roga, który powitał członków Kapituły, którą tworzą przedstawiciele samorządów – miasta Słupcy oraz Związku Gmin Regionu Słupeckiego, pracownicy Wydziału Promocji i mediów.

Do ósmej edycji plebiscytu Słupecki Laur Gospodarczy wpłynęło trzynaście zgłoszeń małych, średnich i dużych podmiotów gospodarczych – różnorodność zgłoszeń pozwala mieć nadzieję, iż wizytacje będą bardzo interesujące.

Tradycyjnie, z wizytacji powstanie film promujący firmy i zostanie on zaprezentowany podczas uroczystej gali, która odbędzie się 15 czerwca (piątek) w Hotelu Magnat w Piotrowicach.

Podmioty gospodarcze biorące udział w plebiscycie będą także prezentowane w lokalnych mediach patronujących temu wydarzeniu oraz na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Słupcy.

Komunikat ostrzegawczy IMGW

W ramach działań z zakresu monitoringu zagrożeń przekazujemy treść ostrzeżenia meteorologicznego
nr 12 wydanego przez IMGW Biuro Prognoz Meteorologicznych Oddział w Poznaniu dnia 16.04.2018 r.
Zjawisko/stopień zagrożenia: Burze/1
Obszar: województwo wielkopolskie
Ważność: od godz. 14:00 dnia 16.04.2018 do godz. 23:00 dnia 16.04.2018
Przebieg: Prognozuje się, głównie we wschodniej połowie województwa, wystąpienie burz z opadami deszczu od 20 mm do 30 mm, lokalnie do 40 mm oraz porywami wiatru do 70 km/h
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska: 90%.
– o negatywnych skutkach zjawisk meteorologicznych i anomalii p roszę informować Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego (tel. 61 854 99 10, fax. 61 854 99 20),
– adres internetowy komunikatów ostrzegawczych IMGW: http://www.imgw.pl/wl/internet/zz/zagrozenia/kom_met.html