Informujemy o projekcie, który powstał wskutek współpracy Stowarzyszenia AQUILA z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Projekt miał na celu stworzenie ośmiu krótkich filmów edukacyjnych, które wyjaśniać będą najczęstsze problemy natury konsumenckiej, m.in.:
– różnicę pomiędzy rękojmią a gwarancją;
– sposób skutecznego składania reklamacji z tytułu rękojmi w sklepie stacjonarnym;
– uprawnienia przysługujące konsumentom z tytułu zakupów przez Internet (zawierając umowę na odległość);
– uprawnienia przysługujące konsumentom w razie uszkodzenia przesyłki kurierskiej;
– schemat zachowania się przedsiębiorcy – oszusta, który podszywając się za dotychczasowego dostawcę energii/usług telekomunikacyjnych, w rzeczywistości namawia do podpisania umowy ze sobą (tj. nowym dostawcą usług);
– uprawnienia konsumenta w sytuacji opóźnionego lotu lub zagubionego bagażu;
– okoliczności związane z dozwoloną działalnością firmy windykacyjnej;
Od 7 lutego do 25 lutego 2019 r.w budynku przychodni przyul. Sikorskiego 1 w Słupcy odbywać się będzie kwalifikacja wojskowa 2019 mężczyzn i kobiet z terenu powiatu słupeckiego.
Do stawienia się do kwalifikacji wojskowej wzywani są mężczyźni urodzeni w 2000 roku oraz osoby z roczników starszych, które nie posiadają określonej kategorii zdolności do czynnej służby wojskowej. Wzywane są również kobiety urodzone w latach 1995-2000 posiadające kwalifikacje przydatne do czynnej służby wojskowej, a także pobierające naukę w celu uzyskania tych kwalifikacji.
15 stycznia, po raz pierwszy w tym roku, obradowała Powiatowa Komisja Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Słupeckim. Posiedzenie członków komisji dobyło się w Sali Herbowej Starostwa Powiatowego w Słupcy.
W porządku obrad znalazło się, m.in.:
– Przyjęcie planu pracy „Komisji Bezpieczeństwa i Porządku” na rok 2019
– Przedstawienie projektu budżetu Powiatu Słupeckiego na rok 2019 w zakresie bezpieczeństwa i porządku – referował Józef Wziętek Skarbnik Powiatu Słupeckiego
– Syntetyczna informacja o aktualnym stanie bezpieczeństwa ogólnego i komunikacyjnego na terenie powiatu – mł.insp. Jan Rabiej z-ca Komendanta Powiatowego Policji w Słupcy
– Ogólna informacja o stanie zabezpieczenia pożarowego i innych zdarzeń losowych oraz działaniach kontrolnych na terenie powiatu – bryg. Rafał Chmiel Komendant Powiatowy PSP w Słupcy
– Przygotowanie do sezonu zimowego 2018 – 2019 r.:
Stan i przygotowanie do zimowego utrzymania dróg powiatowych – Krzysztof Gajewski dyr. Powiatowego Zarządu Dróg w Słupcy
Przeciwdziałanie skutkom zimy i zabezpieczenia socjalne dla wymagających pomocy mieszkańców powiatu – Danuta Szpiler dyr. Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupcy
Stan przygotowania urządzeń hydrotechnicznych zlewni rzeki Warty do zimowego i wiosennego przyboru wód – Krzysztof Więcek kierownik Inspektoratu Wody Polskie w Słupcy.
– Posumowanie posiedzenia – Jacek Bartkowiak starosta słupecki.
Zima dokucza nam w ostatnich dniach poprzez niezbyt przyjemne temperatury i wiatr, który powoduje, że czujemy, iż jest zimniej niż to pokazują słupki termometrów. Jednak prace przy rozbudowie słupeckiego szpitala trwają nieustannie.
Najnowsze wieści z budowy mówią, że przygotowane są już do montażu windy osobowe a montaż dźwigów towarowych rozpocznie się w środę (16.01).
Posuwają się prace przy suchej zabudowie – wklejki ścian I piętra to już około 70%, a ścianki działowe zamykane są na poziomie II piętra. Także na drugim piętrze oraz w piwnicy rozprowadzana jest instalacja teletechniczna.
Rozpoczęto rozprowadzanie kanałów wentylacyjnych na II piętrze, tam też wykonywane są odpływy kanalizacji sanitarnej oraz rozprowadzanie instalacji ogrzewania podłogowego.
Posadzki – ich betonowanie trwa na II piętrze, w osiach w 1/7 a J/L, a rozkładanie styropianu rozpoczęto na parterze, w osiach 4/7 a B/G.
Trwa także montaż drzwi aluminiowych w piwnicy, parterze i na I piętrze.
Widoczny jest już spory wykop pod fundament podjazdu dla karetek (rampy) od strony biura budowy, a w związku z tym planowane jest betonowanie chudego betonu pod ławy podjazdu dla karetek.
10 stycznia br. Zarząd Powiatu Słupeckiego odwołał dotychczasową dyrektor słupeckiego szpitala Iwonę Wiśniewską, a obowiązki pełnienia funkcji dyrektora SP ZOZ w Słupcy powierzył Rafałowi Spachaczowi.
W piątek, 11 stycznia w Sali Herbowej Starostwa Powiatowego w Słupcy odbyła się konferencja prasowa z udziałem starosty Jacka Bartkowiaka, p.o. dyr. SP ZOZ w Słupcy Rafała Spachacza oraz lokalnych mediów.
Przybyłych dziennikarzy powitała kierownik Wydziału Rozwoju, Strategii, Turystyki i Promocji Anita Kubicka, oddając głos staroście.
– Spotykamy się w istotnej społecznej sprawie, ważnej dla naszych pacjentów i personelu – kwestii zarządzania szpitalem. Rozbudowa szpitala to najważniejsza inwestycja powiatu. Jak Państwo wiecie, kwestia zarządzania szpitalem i jego rozbudowa, są to dwa najważniejsze problemy. Plan zakończenia budowy został już przekroczony, bowiem miała ona zastać ukończona w listopadzie ubiegłego roku. Miejmy nadzieję, że w tym roku zakończona zostanie.
Dotychczasowa dyr. Iwona Wiśniewska została wczoraj (10.01.2019) odwołana przez Zarząd Powiatu Słupeckiego, ponieważ weszliśmy w posiadanie dokumentów przesłanych przez Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ, z których to dokumentów wynika, iż zarządzanie szpitalem słupeckim przez p. Iwonę Wiśniewską doprowadziło do znaczących strat finansowych. Najważniejsza kwestia, która znalazła się w uzasadnieniu odwołania dotyczy zaniedbania w wystąpieniu o zapłatę za świadczenia opieki zdrowotnej w latach 2010-2013 – chodzi o tzw. nadwykonania, czyli te procedury medyczne, które szpital wykonał, a za które nie zapłacił bezpośrednio po tym okresie rozliczeniowym NFZ. Zadaniem dyrektora szpitala było występowanie do sądu z wnioskami, które podtrzymywały te roszczenia finansowe w stosunku do NFZ. Niestety wnioski te nie zostały złożone w odpowiednim czasie i w efekcie, gdy przyszedł rok 2017 i w budżecie NFZ znalazły się środki, aby zapłacić za te nadwykonania, których wcześniej nie płacono, to szpital słupecki tych pieniędzy nie otrzymał. Efekt jest taki, że szpital stracił kilkaset tysięcy złotych.
Dwa kolejne powody odwołania dyr. Wiśniewskiej dotyczą także spraw finansowych, chodzi o kary pieniężne nakładane na słupecki szpital przez NFZ, jak to określono – z tytułu udzielania świadczeń w sposób i w warunkach nie odpowiadających wymogom określonym w obowiązujących przepisach.
Państwo informowaliście o tym, że w roku 2017, tuż przed świętami i w czasie świąt Bożego Narodzenia brakło lekarzy na oddziale noworodkowym i dziecięcym. Była to kwestia braku pediatrów. Nie zostało to zgłoszone przez szpital do NFZ o przerwaniu realizacji świadczeń medycznych. W związku z tym NFZ nałożył karę finansową na słupecki szpital. Oczywiście kara ta została zapłacona z funduszy szpitala a nie bezpośrednio przez panią dyrektor z jej osobistych pieniędzy.
Poza tym dyr. Wiśniewska nie wykonała w odpowiednim terminie obowiązku wypłat ratownikom medycznym dodatków do wynagrodzeń w roku 2018. Naszym zdaniem stanowi to rażące naruszenie obowiązków pracodawcy.
Wszystko to plus jeszcze kwestie związane z taką a nie inną oceną przeciągania wypłat świadczeń należnych pielęgniarkom, spowodowało, że Zarząd Powiatu podjął decyzję odwołaniu dyr. Iwony Wiśniewskiej. A w związku z tym, że zachodzi konieczność zachowania ciągłości działania szpitala zdecydowaliśmy się na powierzenie obowiązków dyrektora – do czasu rozstrzygnięcia konkursu, który w niedługim czasie zostanie ogłoszony – osobie, która ma należyte doświadczenie i wykształcenie, i taką osobą jest – zdaniem Zarządu Powiatu Słupeckiego – p. Rafał Spachacz tu obecny. W dniu wczorajszym (10.01.2019) zostało mu powierzone pełnienie obowiązków dyrektora SP ZOZ w Słupcy – powiedział Jacek Bartkowiak starosta słupecki.
Rafał Spachacz sam przedstawił się zgromadzonym dziennikarzom – Na wstępie bardzo dziękuję Zarządowi Powiatu za obdarzenie zaufaniem do pełnienia obowiązków dyrektora szpitala w Słupcy, do czasu konkursu, który wyłoni nowego dyrektora.
Z wykształcenia jestem doktorem nauk medycznych, jestem specjalistą zdrowia publicznego, posiadam 15-letnie doświadczenie samorządowe – przez dwie kadencje byłem zastępcą prezydenta miasta Gniezna, potem zarządzałem Zakładem Opieki Zdrowotnej w Wągrowcu. Nadzorowałem Samodzielne Publiczne Zakłady Opieki Zdrowotnej oraz pracowałem w dziale audytu i restrukturyzacji podmiotów leczniczych klinicznych i powiatowych. Ponadto przez cały cykl tworzenia map potrzeb zdrowotnych byłem ekspertem w Ministerstwie Zdrowia w zakresie określania map potrzeb zdrowotnych w pediatrii.
Ze swojej strony zamierzam harmonijnie przeprowadzić szpital do czasu konkursu i jednoczesnej zapewniając kadrze i pacjentom pełne bezpieczeństwo w dialogu, porozumieniu i koncyliacyjnym podejściu do tego, bowiem uważam, że w służbie zdrowia nic tak nie buduje jak klimat, którzy przekłada się dalej na dobro pacjentów. Gwarantuję to, że będę się starał być maksymalnie skuteczny, ale i życzliwy wobec współpracowników.
21. finał Rankingu Liceów i Techników Perspektywy, który odbył się 10 stycznia br. w kampusie Grupy Uczelni Vistula w Warszawie. Najlepszym szkołom z całej Polski gratulowała Kapituła Rankingu, rektorzy i prorektorzy uczelni, prezydenci miast, reprezentanci władz oświatowych.
W rankingu techników PERSPEKTYWY 2019 znalazło się Technikum nr 1 w Zespole Szkół Ekonomicznych w Słupcy, na wysokim 23 miejscu w Wielkopolsce, co daje 280 miejsce na sklasyfikowane technika. To najwyższy wynik w historii szkoły, dzięki któremu Ekonomik po raz drugi otrzyma BRĄZOWĄ TARCZĘ PERSPEKTYW 2019 dla najlepszych techników w Polsce.
Wrankingu liceów ogólnokształcących PERSPEKTYWY 2019 znalazło się Liceum Ogólnokształcące w Słupcy, na 35 miejscu w Wielkopolsce i 464 miejsce w Polsce. Przypomnijmy, iż LO Słupca już trzykrotnie (2013, 2015 i 2018 r.) otrzymało tytuł BRĄZOWEJ SZKOŁY przyznawany najlepszym liceom w Polsce. W br. LO otrzymało tytuł SREBRNEJ SZKOŁY.
We wspomnianych dwóch rankingach startowało/ocenianych było: 500 techników i 1000 liceów ogólnokształcących z całego kraju. Gratulujemy!
od 1 stycznia 2019 r. pracodawcy mogą krócej przechowywać dokumenty swoich pracowników (10 a nie 50 lat). Pracodawca zdecyduje w jakiej formie chce prowadzić i archiwizować dokumentację – papierowej, czy elektronicznej.
Ważne informacje znajdziecie Państwo na stronie internetowej ZUS – TUTAJ
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgadzam się