ZSP Zagórów – uczniowie na praktykach w Grecji

PROGRAM  ERASMUS +

GRECJA – NOWY PANTELEIMON

„ Moja praktyka startem w przyszłość ”

Realizacja programu trwała od  11 X 2018 do 7 XI 2018 i odbywała się na terenie Riwiery Olimpijskiej w Grecji. W programie wzięły udział 24 osoby z klas teleinformatycznych. Codzienne zajęcia z informatyki, robotyki, programowania realizowane były na terenie ośrodka wypoczynkowego San Panteleimon. Oprócz obowiązkowych punktów programu zwiedzaliśmy najbliższą i tę nieco dalszą okolicę. A było czym się napawać bo „nasza miejscowość ” jest malowniczo położona miedzy morzem Egejskim a Olimpem. Zobaczyliśmy słynne Meteory, Ateny, wyspę Skiatos a także miejscowość Litochoro, Leptokaria, Platamonas. Byliśmy na Święcie Kasztana  w Skotinie  i w urokliwym Starym Pantaleimon  a także wąwozie Eneas i Neromilos w Masywie Olimpijskim. Mieliśmy również okazję zobaczyć produkcję słynnej greckiej fety i tłoczenie oliwy z oliwek. Dodatkowo sumiennie uczyliśmy się języka greckiego  ( w wersji użytkowej) oraz znanego tańca sirtaki …

Opiekunami praktyk były Wioletta Woźna i Iwona Wilczyńska-Kałużna.

Wrażenia z pobytu w relacji uczestników:

Oskar „…najbardziej podobały mi się praktyki prowadzone przez charyzmatycznych wykładowców…a także przepiękne widoki….”

Filip „…wycieczki, widoki i nauka tańca …”

Mateusz „…na praktykach dużo się nauczyłem, fajna obsługa hotelowa, wycieczki…”

Adrian „…jest super, dużo się nauczyłem…”

Wiktor „…jest pięknie i miło spędzam czas…”

Dawid „…Grecja strasznie mi się podoba, ludzie są bardzo mili”

Adam „Bardzo miła atmosfera, super się czuję będąc tutaj…”

Jakub „…Praktyki w Grecji to dla nas unikalna szansa zdobycia doświadczenia zawodowego, przy okazji zwiedzając ten piękny kraj i spotykając wyjątkowych ludzi zarówno mieszkańców lokalnej społeczności jak i uczestników Erasmusa z innych rejonów Polski…”

Damian „…Dzięki projektowi zwiedziliśmy nowe państwo, poznając język a przy tym mogliśmy kształcić się w zawodzie…”

Szymon „…Grecja to piękny kraj, mili ludzie, obsługa hotelu i jedzenie dobre…”

Kacper „…świetne wycieczki, ciekawe praktyki…”

Michał „…Grecja to cudowny kraj, pełen pięknych , nadmorskich miast. Wspaniały hotel…”

Paweł „…podobały mi się zajęcia z naszymi instruktorami oraz liczne wycieczki i integracja z innymi grupami…”

Piotr „…w Grecji poznałem wielu ciekawych ludzi i zobaczyłem interesujące  kulturowo miejsca…”

Krystian „…Najbardziej podobało mi się miejsce usytuowania naszego hotelu- góry i morze w jednym, postawa Greków wobec Polaków- są mili, życzliwi, posługują się polskim  słownictwem…”

Paweł „… Najlepsze chwile w moim życiu …”

Dominik „…Niepowtarzalne przeżycie, jedyne takie w życiu , które pozwala  rozwinąć się społecznie i zawodowo… ”

Dawid „…zwiedziliśmy dużo ciekawych miejsc, na interesujących praktykach składaliśmy roboty i dużo programowaliśmy…”

Michał „… jest okay…”

9 listopada – nadzwyczajna sesja Rady Powiatu Słupeckiego

Przewodniczący Rady Powiatu

zwołuje

L nadzwyczajną sesję Rady Powiatu Słupeckiego

Sesja odbędzie się 9 listopada 2018 r. (piątek) o godzinie 1000 w sali „Herbowej” Starostwa Powiatowego w Słupcy, ul. Poznańska 20

Porządek  obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przedstawienie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu Nr XLIX/2018 z sesji Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 17 października 2018 roku.
  5. Interpelacje i zapytania radnych.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomości będącej własnością Powiatu Słupeckiego.
  7. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  8. Wolne głosy i wnioski.
  9. Zakończenie obrad.

WUW Poznań – Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu opublikował listę wniosków zakwalifikowanych do oceny merytorycznej w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019. Na liście (poz. 58 i 59) znalazły się zaplanowane inwestycje drogowe na terenie powiatu słupeckiego.

Wnioski powiatu słupeckiego na modernizację dróg uzyskały pozytywną ocenę formalną komisji konkursowej. Teraz czekamy na ocenę merytoryczną.

lista TUTAJ

OBWIESZCZENIE KOMISARZA WYBORCZEGO W POZNANIU

Powiatowa Komisja Wyborcza w Słupcy
ul. Poznańska 20
62-400 Słupca
Pokój 25
tel. 63 275 86 10

OBWIESZCZENIE KOMISARZA WYBORCZEGO W POZNANIU I

z dnia 25 października 2018 r.

o wynikach wyborów do rad na obszarze województwa wielkopolskiego

OBWIESZCZENIE
KOMISARZA WYBORCZEGO
W POZNANIU I
z dnia 25 października 2018 r.
o wynikach wyborów do rad na obszarze województwa wielkopolskiego

Na podstawie art. 168 § 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2018 r. poz. 754, 1000 i 1349) Komisarz Wyborczy w Poznaniu I podaje do publicznej wiadomości wyniki wyborów do rad na obszarze województwa wielkopolskiego, przeprowadzonych w dniu 21 października 2018 r.

Część I
Dane zbiorcze

Rozdział 1.
Dane ogólne

1.   Wybory przeprowadzono do 258 rad, z czego:

1) do 226 rad gmin, z tego:

a)   do 192 rad gmin w gminach do 20 tys. mieszkańców,

b)   do 34 rad gmin w gminach powyżej 20 tys. mieszkańców;

2) do 31 rad powiatów;

3) do Sejmiku Województwa Wielkopolskiego.

2.   Wybierano łącznie 4269 radnych, z czego:

1)   3619 radnych rad gmin, z tego:

a)   2880 radnych w gminach do 20 tys. mieszkańców,

b)   739 radnych w gminach powyżej 20 tys. mieszkańców;

2)   611 radnych rad powiatów;

3)   39 radnych Sejmiku Województwa Wielkopolskiego.

3.   Wybrano łącznie 4269 radnych, z czego:

1)   3619 radnych rad gmin, z tego:

a)   2880 radnych w gminach do 20 tys. mieszkańców,

b)   739 radnych w gminach powyżej 20 tys. mieszkańców;

2)   611 radnych rad powiatów;

3)   39 radnych Sejmiku Województwa Wielkopolskiego.

4.   Wybory przeprowadzono w 3142 okręgach wyborczych.

5.   We wszystkich okręgach wyborczych zarejestrowano listy kandydatów na radnych.

6.   Głosowanie przeprowadzono w 2774 okręgach wyborczych.

7.   Głosowania nie przeprowadzono w 368 okręgach wyborczych, w których liczba zarejestrowanych kandydatów była równa lub mniejsza od liczby radnych wybieranych w tych okręgach wyborczych. W związku z tym 368 radnych uzyskało mandaty bez głosowania.

8.   Głosowanie przeprowadzono w 2179 obwodach głosowania.

 

 

Rozdział 4.
Wybory do rad powiatów

1.   Wybory przeprowadzono do 31 rad powiatów, w których utworzono 131 okręgów wyborczych.

2.   Wybierano 611 radnych spośród 4364 kandydatów zgłoszonych na 689 listach kandydatów przez 80 komitetów wyborczych.

3.   Wybrano 611 radnych.

4.   Uprawnionych do głosowania było 2119504 osób.

5.   Karty do głosowania wydano 1187667 osobom.

6.   W wyborach wzięło udział (oddało ważne karty do głosowania) 1185491 osób, to jest 55,93% uprawnionych do głosowania.

7.   Głosów ważnych oddano 1112742, to jest 93,86% ogólnej liczby głosów oddanych.

8.   Głosów nieważnych oddano 72749, to jest 6,14% ogólnej liczby głosów oddanych, z tego głosów nieważnych z powodu:

1)     postawienia znaku „X” obok nazwiska dwóch lub większej liczby kandydatów z różnych list oddano 43324, to jest 59,55%  ogólnej liczby głosów nieważnych,

2)     niepostawienia znaku „X” obok nazwiska żadnego kandydata oddano 29425, to jest 40,45%  ogólnej liczby głosów nieważnych,

3)     postawienia znaku „X” wyłącznie obok nazwiska kandydata na liście, której rejestracja została unieważniona oddano 0, to jest 0,00%  ogólnej liczby głosów nieważnych.

9.   Głosowanie przeprowadzono w 131 okręgach wyborczych.

10. Głosowanie przeprowadzono w 1791 obwodach głosowania.

Rozdział 5.
Wybory do Sejmiku Województwa Wielkopolskiego

1.   Dla przeprowadzenia wyborów do Sejmiku Województwa Wielkopolskiego utworzono 6 okręgów wyborczych.

2.   Wybierano 39 radnych spośród 448 kandydatów zgłoszonych na 64 listach kandydatów przez 11 komitetów wyborczych.

3.   Wybrano 39 radnych.

4.   Uprawnionych do głosowania było 2710885 osób.

5.   Karty do głosowania wydano 1517164 osobom.

6.   W wyborach wzięło udział (oddało ważne karty do głosowania) 1515000 osób, to jest 55,89% uprawnionych do głosowania.

7.   Głosów ważnych oddano 1388105, to jest 91,62% ogólnej liczby głosów oddanych.

8.   Głosów nieważnych oddano 126895, to jest 8,38% ogólnej liczby głosów oddanych, z tego głosów nieważnych z powodu:

1)     postawienia znaku „X” obok nazwiska dwóch lub większej liczby kandydatów z różnych list oddano 36301, to jest 28,61%  ogólnej liczby głosów nieważnych,

2)     niepostawienia znaku „X” obok nazwiska żadnego kandydata oddano 90594, to jest 71,39%  ogólnej liczby głosów nieważnych,

3)     postawienia znaku „X” wyłącznie obok nazwiska kandydata na liście, której rejestracja została unieważniona oddano 0, to jest 0,00%  ogólnej liczby głosów nieważnych.

9.   Głosowanie przeprowadzono w 6 okręgach wyborczych.

10. Głosowanie przeprowadzono w 2179 obwodach głosowania.

Część II
Szczegółowe wyniki wyborów

 

3)     postawienia znaku „X” wyłącznie obok nazwiska skreślonego kandydata oddano 0, to jest 0,00%  ogólnej liczby głosów nieważnych.

7.   Głosowania nie przeprowadzono w 2 okręgach wyborczych, tj. okręgach nr 7, nr 8, w których zarejestrowano jednego kandydata.

Oddział 2.
Wyniki wyborów w poszczególnych okręgach

 

 

Rozdział 23.
Wybory do Rady Powiatu Słupeckiego

Oddział 1.
Dane ogólne

1.   Dla wyboru Rady utworzono 5 okręgów wyborczych, w których łącznie wybierano 17 radnych.

2.   Liczba osób uprawnionych do głosowania wynosiła 47963.

3.   Karty do głosowania wydano 27084 osobom.

4.   W wyborach wzięło udział (oddało ważne karty do głosowania) 27036 osób, to jest 56,37% uprawnionych do głosowania.

5.   Głosów ważnych oddano 25595, to jest 94,67% ogólnej liczby głosów oddanych.

6.   Głosów nieważnych oddano 1441, to jest 5,33% ogólnej liczby głosów oddanych, z tego głosów nieważnych z powodu:

1)     postawienia znaku „X” obok nazwiska dwóch lub większej liczby kandydatów z różnych list oddano 865, to jest 60,03%  ogólnej liczby głosów nieważnych,

2)     niepostawienia znaku „X” obok nazwiska żadnego kandydata oddano 576, to jest 39,97%  ogólnej liczby głosów nieważnych,

3)     postawienia znaku „X” wyłącznie obok nazwiska kandydata na liście, której rejestracja została unieważniona oddano 0, to jest 0,00%  ogólnej liczby głosów nieważnych.

7.   Warunki uprawniające do uczestniczenia w podziale mandatów spełniły następujące listy:

1)   lista nr 2               KOMITET WYBORCZY PSL;

2)   lista nr 10             KW PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ;

3)   lista nr 12             KWW RAZEM DLA POWIATU SŁUPECKIEGO.

 

Oddział 2.
Wyniki wyborów w poszczególnych okręgach

1. Okręg wyborczy nr 1 obejmujący 4 mandaty:

1)   wybory odbyły się;

2)   głosowanie przeprowadzono;

3)   ogółem głosów oddano (liczba kart ważnych) 6208;

4)   głosów ważnych oddano 6002;

5)   komitety wyborcze uczestniczące w podziale mandatów uzyskały następujące liczby mandatów:

a)   lista nr 2 – KOMITET WYBORCZY PSL uzyskała 2 mandaty;

radnymi z tej listy zostali wybrani:

CZERNIAK Anna Maria,

KRÓL Mariusz;

b)   lista nr 10 – KW PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ uzyskała 1 mandat;

radnym z tej listy został wybrany:

MIERNIK Waldemar;

c)   lista nr 12 – KWW RAZEM DLA POWIATU SŁUPECKIEGO uzyskała 1 mandat;

radnym z tej listy został wybrany:

NIEZBECKI Przemysław Krzysztof;

6)   w okręgu wszystkie mandaty zostały obsadzone.

2. Okręg wyborczy nr 2 obejmujący 4 mandaty:

1)   wybory odbyły się;

2)   głosowanie przeprowadzono;

3)   ogółem głosów oddano (liczba kart ważnych) 7084;

4)   głosów ważnych oddano 6626;

5)   komitety wyborcze uczestniczące w podziale mandatów uzyskały następujące liczby mandatów:

a)   lista nr 2 – KOMITET WYBORCZY PSL uzyskała 2 mandaty;

radnymi z tej listy zostali wybrani:

ZIELIŃSKI Stefan Józef,

ORCHOWSKI Jerzy;

b)   lista nr 10 – KW PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ uzyskała 2 mandaty;

radnymi z tej listy zostali wybrani:

BERNAT Andrzej,

DROPIŃSKI Przemysław;

6)   w okręgu wszystkie mandaty zostały obsadzone.

3. Okręg wyborczy nr 3 obejmujący 3 mandaty:

1)   wybory odbyły się;

2)   głosowanie przeprowadzono;

3)   ogółem głosów oddano (liczba kart ważnych) 5557;

4)   głosów ważnych oddano 5181;

5)   komitety wyborcze uczestniczące w podziale mandatów uzyskały następujące liczby mandatów:

a)   lista nr 2 – KOMITET WYBORCZY PSL uzyskała 1 mandat;

radnym z tej listy został wybrany:

JASTRZĄB Bogdan;

b)   lista nr 10 – KW PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ uzyskała 1 mandat;

radnym z tej listy został wybrany:

TYLMAN Henryk Jan;

c)   lista nr 12 – KWW RAZEM DLA POWIATU SŁUPECKIEGO uzyskała 1 mandat;

radnym z tej listy został wybrany:

DYKSZAK Czesław;

6)   w okręgu wszystkie mandaty zostały obsadzone.

4. Okręg wyborczy nr 4 obejmujący 3 mandaty:

1)   wybory odbyły się;

2)   głosowanie przeprowadzono;

3)   ogółem głosów oddano (liczba kart ważnych) 4007;

4)   głosów ważnych oddano 3790;

5)   komitety wyborcze uczestniczące w podziale mandatów uzyskały następujące liczby mandatów:

a)   lista nr 2 – KOMITET WYBORCZY PSL uzyskała 1 mandat;

radną z tej listy została wybrana:

KUSIOŁEK Anna;

b)   lista nr 10 – KW PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ uzyskała 1 mandat;

radnym z tej listy został wybrany:

KUKULSKI Bogdan;

c)   lista nr 12 – KWW RAZEM DLA POWIATU SŁUPECKIEGO uzyskała 1 mandat;

radną z tej listy została wybrana:

KAZUŚ-WRÓBLEWSKA Aleksandra Justyna;

6)   w okręgu wszystkie mandaty zostały obsadzone.

5. Okręg wyborczy nr 5 obejmujący 3 mandaty:

1)   wybory odbyły się;

2)   głosowanie przeprowadzono;

3)   ogółem głosów oddano (liczba kart ważnych) 4180;

4)   głosów ważnych oddano 3996;

5)   komitety wyborcze uczestniczące w podziale mandatów uzyskały następujące liczby mandatów:

a)   lista nr 2 – KOMITET WYBORCZY PSL uzyskała 1 mandat;

radnym z tej listy został wybrany:

STENCEL Stefan Michał;

b)   lista nr 10 – KW PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ uzyskała 1 mandat;

radnym z tej listy został wybrany:

KASPRZYK Andrzej;

c)   lista nr 12 – KWW RAZEM DLA POWIATU SŁUPECKIEGO uzyskała 1 mandat;

radnym z tej listy został wybrany:

GAŁAN Piotr;

6)   w okręgu wszystkie mandaty zostały obsadzone.

 

 

Komisarz Wyborczy

w Poznaniu

Krzysztof Józefowicz

http://bip.powiat-slupca.pl/slupcap/bip/wybory-samorzadowe/2018.html?pid=6810

ZARZĄD POWIATU SŁUPECKIEGO ogłasza otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania w zakresie: UDZIELANIA NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ ORAZ ŚWIADCZENIA NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO NA TERENIE POWIATU SŁUPECKIEGO W 2019 roku

                                                           O G Ł O S Z E N I E                                              

Działając na podstawie art. 11 ust. 1 pkt 2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2018r., poz. 450 ze zm.) w  związku z art. 11 ust. 2 z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (Dz.U. z 2017 r. poz. 2030 ze zm.) oraz uchwały  Nr XI 65/2015 Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 27 listopada 2015 roku w sprawie Wieloletniego Programu Współpracy Powiatu Słupeckiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz innymi podmiotami na lata 2016-2020 w 2018 roku

ZARZĄD POWIATU SŁUPECKIEGO

ogłasza otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania

w zakresie:

UDZIELANIA NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ ORAZ ŚWIADCZENIA

NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO NA TERENIE POWIATU SŁUPECKIEGO W 2019 roku.

 

  1. Rodzaj zadania oraz wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację:

 

  1. Prowadzenie jednego punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego dla   mieszkańców powiatu słupeckiego w 2019 roku.
  2. Prowadzenie edukacji prawnej.
  3. Przeciętny wymiar świadczenia pomocy prawnej wynosi 5 dni w tygodniu przez 4  godziny dziennie.

    4 . Wysokość środków przeznaczonych na finansowanie realizacji zadania w 2019 roku wynosi:

         60 060 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy sześćdziesiąt 00/100) na udzielanie nieodpłatnej prawnej oraz poradnictwa obywatelskiego.

         3 960,00 zł (trzy tysiące dziewięćset sześćdziesiąt 00/100 ) na prowadzenie edukacji prawnej.

  1.   Termin i miejsce realizacji zadania:

       01.01.2019 r. do 31.12.2019 r.

Budynek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Słupcy pok. Nr 10

  1. Wojska Polskiego 13, 62-400 Słupca.
  2. Podmioty uprawnione do składnia ofert:

Organizacje pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( dz. U. z 2018r, poz. 450  ze zm.).

  1. Adresaci:

Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługuje osobom o których mowa w art. 4 ust.1.

  1. Zakres zadania:
  2. Zakres świadczeń określony jest w art. 3, 3a oraz art. 3b ustawy z dnia z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (Dz.U. z 2017 r. poz. 2030 ze zm.)

2. Świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się we wskazanym przez Organizatora lokalu, w przeciętnym wymiarze 5 dni roboczych w tygodniu po 4 godziny dziennie. W przypadku gdy liczba osób uprawnionych, którym ma zostać udzielona nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, uniemożliwia sprawne umawianie terminów wizyt w punkcie czas trwania dyżuru może ulec wydłużeniu do co najmniej 5 godzin dziennie. Wydłużenie czasu trwania dyżuru następuje na  żądanie Starosty. Możliwość wydłużenia czasu trwania dyżuru w trakcie roku określa się jako jeden z warunków otwartego konkursu ofert, o którym w mowa w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i  o wolontariacie (Dz. U. z 2018r.,  poz. 450  ze  zm.). Wydłużenie czasu trwania dyżuru nie powoduje zwiększenia środków przeznaczonych na realizację zadania w danym roku.

  1. Ponadto w ramach umowy, organizacji pozarządowej powierza się jednocześnie zadania z zakresu edukacji prawnej, realizowane w związku z problemami zgłaszanymi w trakcie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, w wymiarze co najmniej jednego zadania na rok na każdy punkt, w szczególności w formach, o których  mowa w art. 3b ust. 2 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej w brzmieniu obowiązującym od dnia 01.01.2019 roku.  W umowie Starosta może określić preferowane formy realizacji zadań z zakresu edukacji prawnej.
  2. Posiadanie i podanie przez Organizację numeru telefonu, pod którym dokonywana będzie rejestracja zgłoszeń telefonicznych na świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz  nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Promocja punktu świadczącego nieodpłatne poradnictwo obywatelskie oraz nieodpłatną pomoc prawną oraz upowszechnianie numerów telefonów, pod którymi będzie prowadzona rejestracja należy do zadań
  3. Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa
    w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), może być udzielania nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskiego, z wyłączeniem nieodpłatnej mediacji, także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
  4. Udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego  w sytuacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, nie powoduje zwiększenia środków przeznaczonym na realizację zadania w danym roku.
  5. Kryteria jakie muszą spełniać organizacje pozarządowe składające ofertę:
  1. O powierzenie prowadzenia punktu w 2019 r., w którym będzie udzielana nieodpłatna pomoc prawna oraz świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może ubiegać się organizacja pozarządowa o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1b li 22a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dz. U. z 2018 r. poz. 450 ze zm.).
  1. W przypadku przeznaczenia punktu na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej organizacja spełnia  następujące warunki:
  1.  a) posiada co najmniej dwuletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań wiążących się z udzielaniem porad prawnych, informacji prawnych, lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
  1. b) posiada umowę zawartą z adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym lub osobą, o której mowa w art. 11 ust. 3 pkt 2  ustawy w brzmieniu obowiązującym od dnia 01.01.2019r.
  1. c) daje gwarancję należytego wykonania zadania w szczególności w zakresie zapewnienia :

– poufności w związku z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej i jej dokumentowaniem,

– profesjonalnego i rzetelnego udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej,

– przestrzegania zasad etyki przy udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej, szczególności w sytuacji, gdy zachodzi konflikt interesów.

  1. d) opracowała i stosuje standardy obsługi i wewnętrzny system kontroli jakości udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej.

3. W przypadku przeznaczenia punktu na świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego organizacja spełnia następujące warunki:

  1. posiada co najmniej dwuletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań wiążących się ze świadczeniem poradnictwa obywatelskiego, nabyte w okresie pięciu lat bezpośrednio poprzedzających złożenie oferty lub co najmniej dwuletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań wiążących się z udzielaniem porad prawnych, informacji prawnych lub świadczeniem poradnictwa obywatelskiego.
  2. posiada umowę zawartą z osobą, o której mowa w art. 11 ust. 3a ustawy w brzmieniu obowiązującym od dnia 01.01.2019r.
  3. daje gwarancję należytego wykonania zadania, a w szczególności w zakresie zapewnienia:

–  poufności w związku ze świadczeniem  nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i jego dokumentowania,

– profesjonalnego i rzetelnego świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego,
– przestrzegania zasad etyki  przy udzielaniu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego,
w szczególności, w sytuacji gdy zachodzi konflikt interesów,

  1. d) opracowała i stosuje standardy obsługi i wewnętrzny system kontroli jakości świadczonego nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
  2. Prowadzić działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem.
  3. Posiadać własne konto bankowe.
  4. O powierzenie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego nie może ubiegać się organizacja pozarządowa, która w okresie dwóch lat poprzedzających nie rozliczyła się z dotacji przyznanej a wykonanie zadania publicznego lub wykorzystała dotację niezgodnie z celem jej przyznania , jak również organizacja pozarządowa, z którą Starosta rozwiązał umowę. Termin dwóch lat biegnie odpowiednio od dnia  rozliczenia się z dotacji i zwrotu nienależnych środków wraz z odsetkami albo rozwiązania umowy.

III. Zasady przyznawania dotacji:

  1. Dotacja zostanie przyznana uchwałą Zarządu Powiatu Słupeckiego.
  2. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty złożone w terminie określonym w ogłoszeniu.

3. Dotację na realizację zadania otrzyma organizacja, której oferta  zostanie wybrana w postępowaniu konkursowym jako najlepsza – spełniająca wszystkie kryteria.

  1. Przyznana dotacja nie może być wykorzystana na:
  2. a) zakupy inwestycyjne;
  3. b) pokrycie kosztów utrzymania biura organizacji;
  4. c) dotacja nie może być wykorzystana na zobowiązania powstałe przed datą podpisania umowy z powiatem słupeckim na realizację zadania.
  5. Warunki i terminy realizacji zadania:
  6. Realizacja zleconego zadania następuje po zawarciu umowy między Powiatem a organizacją pozarządową, której oferta została wybrana.
  7. W zawartej umowie zostaną określone zasady udzielania nieodpłatnych porad prawnych oraz świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
  8. Zleceniobiorca zobowiązany jest do złożenia sprawozdania z wykonania zadania.Sprawozdanie musi być zgodne z warunkami organizacyjnymi i finansowymi zawartymi w podpisanej umowie sporządzone wg wzoru Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej.

4   Zadanie publiczne nie może być realizowane przez podmiot nie będący stroną umowy.

  1. Zadanie powinno być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami oraz z zakresem opisanym w umowie.
  2. Zadanie musi być wykonane w całości od 01.01.2019 roku do 31.12.2019 roku.
  3. W trakcie realizacji zadania dopuszcza się dokonywanie zmian w harmonogramie w zakresie
  4. terminów świadczenia porad, po uprzednim powiadomieniu o tym fakcie Zarządu Powiatu, na podstawie pisemnego uzasadnienia konieczności wprowadzonych zmian, zgody Zarządu Powiatu i po podpisaniu aneksu do umowy.
  1. Termin i miejsce składania ofert:

Oferty należy składać zgodnie ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016r. poz. 1300).

Adres pod którym należy składać oferty:

Starostwo Powiatowe w Słupcy, ul. Poznańska 20,  wejście F – sekretariat. tel. 63   27 58 600.

Oferty należy składać w zamkniętych kopertach, z oznaczeniem nazwy zadania i w formie pisemnej, w terminie do 16.11.2018 roku do godz. 1530.

Oferty złożone po upływie wskazanego terminu lub w innym miejscu zostaną uznane za nieważne.

O przyjęciu oferty decydować będzie data wpływu do Starostwa Powiatowego w Słupcy.

  1. Informacje ofertowe i załączniki do składanej oferty:
  2. Do oferty należy dołączyć następujące załączniki :

1)  aktualny wypis z  Krajowego   Rejestru Sądowego.

2)   statut lub inny akt regulujący status podmiotu.

3)   sprawozdanie merytoryczne z prowadzonej działalności za 2017 rok.

4)   sprawozdanie finansowe za 2017 rok.

  1. W przypadku złożenia kserokopii dokumentów muszą zawierać klauzulę „za zgodność z oryginałem” umieszczoną na każdej stronie dokumentu wraz z czytelnym podpisem osoby upoważnionej do potwierdzenia dokumentów za zgodność z oryginałem. Kopię dokumentów może  potwierdzić osoba wymieniona w dokumencie rejestrowym, inne osoby upoważnione do reprezentacji podmiotu.
  1. Osoby uprawnione nie dysponujące pieczątkami imiennymi winny podpisywać się pełnym imieniem i nazwiskiem z zaznaczeniem pełnionej funkcji.

4. W przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotu składającego ofertę niż  wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru-dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta.

  1. Dokumenty z pkt II ust. 2 ogłoszenia dotyczące udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej:
  2. a) dokument potwierdzający co najmniej dwuletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań wiążących się z udzielaniem porad prawnych lub informacji prawnych o których mowa w pkt II ust 2 lit. a,
  1. b) zawarte umowy z o których mowa w pkt II ust 2 lit b.
  2. c) oświadczenie o gwarancji należytego wykonania zadania,
  3. d) oświadczenie o zapewnieniu poufności w związku udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej jej dokumentowaniem,
  1. oświadczenie o zapewnieniu profesjonalnego i rzetelnego udzielania pomocy prawnej.
  2. dokument opisujący standardy obsługi i wewnętrzny system kontroli jakości, których mowa w pkt II ust 2 lit. d
  3. Dokumenty z pkt II ust. 3 ogłoszenia dotyczącego udzielania poradnictwa obywatelskiego:
  4. dokument potwierdzający co najmniej dwuletnie doświadczenie w wykonaniu zadań wiążących się ze świadczeniem poradnictwa obywatelskiego, nabyte w okresie pięciu lat bezpośrednio poprzedzających złożenie wniosku, lub co najmniej dwuletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań wiążących się z udzielaniem porad prawnych, informacji prawnych lub świadczeniem nieodpłatnego poradnictwa o którym mowa w pkt II ust. 3 lit. a,
  5. zawarte umowy z pkt II ust. 3 lit. b,
  6. oświadczenia z pkt II ust. 3 lit. c,
  7. dokument opisujący standardy obsługi i wewnętrzny system kontroli jakości o których mowa II ust. 3 lit. d

Oferta powinna zawierać w szczególności:

– szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania, termin i miejsce realizacji zadania publicznego, kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie, informację o posiadanych zasobach kadrowych i rzeczowych zapewniających wykonanie zadania publicznego.

VII.  Treść, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert:

1. Oceny złożonych ofert dokonuje Komisja Konkursowa powołana uchwałą Zarządu Powiatu w terminie  10 dni od daty upływu terminu składania ofert, jednak nie później niż do dnia 30.11.2018r.

  1. Wyniki konkursu Komisja Konkursowa przedkłada do zatwierdzenia Zarządowi Powiatu.
  2. Ostateczną decyzję o wyborze ofert podejmuje Zarząd Powiatu.

   VIII.  Kryteria szczegółowe wyboru oferty: 

1)  możliwość realizacji zadania publicznego przez organizacje  0-10

2)  ocena wkładu rzeczowego organizacji  0-10

3)  kwalifikacje wytypowanych osób przy udziale których zadanie będzie realizowane;  0-10

4) dotychczasowe doświadczenia oraz dokonania organizacji w wykonywaniu zadań wiążących się z udzielaniem porad prawnych lub informacji prawnych;  0-10

5)  poprawność złożonej dokumentacji projektu;  0-10

6)  ocena realizacji zadań w latach poprzednich w tym terminowość i sposób rozliczenia przyznanych środków; 0-10

Każde kryterium szczegółowe jest ocenione w skali od 0 do 10 pkt.

Powierzenie realizacji zadania otrzymają oferenci, którzy uzyskają najwyższą ilość pkt.

Informacja o rozstrzygniętym konkursie zamieszczona zostanie  w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Powiatu oraz na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Słupcy.

Przyznana kwota na wykonanie zadania, zostanie przekazana na odrębny rachunek bankowy w ciągu 30 dni od podpisania umowy.

W 2018 roku powiat słupecki realizuje zadanie publiczne  w zakresie  udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa wsparte kwotą w wysokości 60 726,00 zł.

  1.  Informacje końcowe. Wszelkie informacje dotyczące ogłoszenia otwartego konkursu ofert można uzyskać w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Społecznych pod numerem telefonu   63  275 86 16.

2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym ogłoszeniem mają zastosowanie przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie  z dnia 24 kwietnia 2003 r. (Dz. U. z 2018r., poz. 450 ze zm.).

3.Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia  2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), Administratorem danych Osobowych, zawartych w przesłanych ofertach, jest Starosta Słupecki. Dane zostaną wykorzystana na potrzeby  przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie powiatu słupeckiego w 2019 roku.

 

Przewodniczący Zarządu

/-/ Mariusz ROGA