Komunikat starosty dot. zmiany ustawy o odpadach

KOMUNIKAT

STAROSTY SŁUPECKIEGO

w sprawie konieczności złożenia wniosku o zmianę posiadanej decyzji, przez podmiot prowadzący zbieranie lub przetwarzanie odpadów,

w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r.

o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592)

 

Starostwo Powiatowe w Słupcy, Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa informuje, że w związku z zmianą przepisów w zakresie gospodarowania odpadami wprowadzonych ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592):

– zgodnie z art. 14 ww. ustawy wszystkie podmioty posiadające pozwolenia lub zezwolenia na zbieranie lub przetwarzanie odpadów (posiadacz odpadów, który przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy uzyskał zezwolenie na zbieranie odpadów, zezwolenie na przetwarzanie odpadów, zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów albo pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów) zobowiązane są w terminie do 4 września 2019 r. złożyć wniosek o zmianę posiadanej decyzji.

– zgodnie z art. 14 ust 4 ww. ustawy jeżeli posiadacz odpadów nie złoży wniosku spełniającego wymagania, o których mowa w ww. ustawie, w wyznaczonym terminie, zezwolenie na zbieranie odpadów, zezwolenie na przetwarzanie odpadów, zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów albo pozwolenie na wytwarzanie odpadów, w zakresie określenia wymagań dotyczących zbierania lub przetwarzania odpadów, wygasa.

  1. W wniosku o zmianę pozwolenia należy przedstawić:
  • maksymalną masę poszczególnych rodzajów odpadów i maksymalną łączną masę wszystkich rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w tym samym czasie oraz które mogą być magazynowane w okresie roku;
  • największą masę odpadów, które mogłyby być magazynowane w tym samym czasie w instalacji, obiekcie budowlanym lub jego części lub innym miejscu magazynowania odpadów, wynikającą z wymiarów instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów;
  • całkowitą pojemność (wyrażoną w Mg) instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów;
  • proponowaną formę i wysokość zabezpieczenia roszczeń, o którym mowa w art. 48a ustawy o odpadach.
  1. Do wniosku posiadacz odpadów dołącza:
  • operat przeciwpożarowy, o którym mowa w art. 42 ust. 4b pkt 1 ustawy o odpadach;
  • zaświadczenia o niekaralności, o których mowa w art. 42 ust. 3a pkt 1 i 2 ustawy o odpadach;
  • oświadczenie o niekaralności, o którym mowa w art. 42 ust. 3a pkt 3 ustawy o odpadach;
  • oświadczenie, że w stosunku do posiadacza odpadów będącego osobą:
  1. fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą,
  2. prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej albo wspólnika, prokurenta, członka zarządu lub członka rady nadzorczej tego posiadacza odpadów prowadzącego działalność gospodarczą jako osoba fizyczna

– nie wydano, na podstawie przepisów ustawy o odpadach, ostatecznej decyzji o cofnięciu zezwolenia na zbieranie odpadów, zezwolenia na przetwarzanie odpadów, zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów lub pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględniającego zbieranie i przetwarzanie odpadów lub nie wymierzono administracyjnej kary pieniężnej, o której mowa w art. 194 tej ustawy;

  • oświadczenie, że wspólnik, prokurent, członek zarządu lub członek rady nadzorczej posiadacza odpadów nie jest lub nie był wspólnikiem, prokurentem, członkiem rady nadzorczej lub członkiem zarządu innego przedsiębiorcy, w stosunku do którego wydano decyzję lub wymierzono administracyjną karę pieniężną, o których mowa w pkt 4;
  • postanowienie, o którym mowa w art. 42 ust. 4c ustawy o odpadach;
  • decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o której mowa w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2017 r. poz. 1073 i 1566 oraz z 2018 r. poz. 1496 i 1544), w przypadku gdy dla terenu, którego wniosek dotyczy, nie został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, chyba że uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu nie jest wymagane.
  1. Oświadczenia, o których mowa w pkt 2 ppkt 3) – 5), składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

Jednocześnie informuję, że:

– zgodnie z art. 14 ust. 6 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw, w razie stwierdzenia, że zabezpieczenie roszczeń nie zostało ustanowione lub zostało ustanowione niezgodnie z postanowieniem, o którym mowa w art. 48a ust. 7 ustawy o odpadach, w szczególności w wysokości niższej niż wymagana, właściwy organ cofa zezwolenie,

– zgodnie z art. 14 ust 8 ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw, jeżeli właściwy organ odmówi zmiany decyzji, na podstawie art. 41a ust. 4a (negatywnej opinii po kontroli komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej) lub art. 46 ust. 1-1f (wymagań ustawowych) ustawy o odpadach, właściwy organ cofa decyzję.

Ponadto zgodnie z art. 25 ust 6 ustawy z dnia z dnia 14 grudnia 2012 r.  o odpadach (Dz.U. z 2019 r. poz. 701) miejsca magazynowania zbieranych i przetwarzanych odpadów powinny być wyposażone w wizyjny system kontroli miejsca magazynowania lub składowania odpadów.

 

 

PCPR Słupca – Poszukiwani kandydaci na rodziny zastępcze

Poszukujemy kandydatów na rodziny zastępcze
Zgłoś się do nas !

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Słupcy
ul. Wojska Polskiego 13, 62-400 Słupca
tel. 63 213 22 44

http://www.pcprslupca.pl 

Słoneczny Festiwal Lawendy

Piękna, słoneczna niedziela (9.06) zgromadziła mieszkańców Piotrowic oraz licznych przyjezdnych gości na imprezie pn. „Festiwal Lawendy”, której głównym pomysłodawcą i organizatorem była Szkółka Drzew i Krzewów K.T. Idzik z Piotrowic. To pierwsze w swojej historii wydarzenie patronatem objął starosta słupecki Jacek Bartkowiak, który na Festiwalu Lawendy gościł, podziwiał występy dzieci, odwiedzał liczne stoiska.
Festiwal Lawendy okazał się wydarzeniem ze wszech miar oczekiwanym i bardzo serdecznie przyjętym przez gości. Mieszkańcy i odwiedzający wielokrotnie podkreślali, iż tego typu wydarzenie integruje lokalną społeczność a także promuje gminę i powiat.

Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie powiatu słupeckiego

O G Ł O S Z E N I E

Zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (tj. Dz. U. z 2019 r.  poz. 294) od dnia 1 stycznia 2019 r. z  nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może skorzystać każda osoba, której nie stać na odpłatną pomoc prawną i która złoży stosowne oświadczenie. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych
i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego.

Na terenie Powiatu Słupeckiego działają 2 punkty nieodpłatnej pomocy prawnej, w tym trzy lokalizacje. Lokalizacja punktów oraz dni i godziny dyżurów przedstawiają się następująco:

Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej

Lp. Lokalizacja Dni i godziny udzielania porad
Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
1. Budynek Urzędu Miasta i Gminy Zagórów

ul. Kościelna 4,
62-410 Zagórów

 

 

800 -1200

 

 

800 -1200

 

 

 

 

 

 

1300-1700

2. Budynek Urzędu Gminy Orchowo,

 ul. Kościuszki 6,

 62-436 Orchowo

 Pokój nr 1

 

 

 

 

 

 

900-1300

 

 

1300-1700

 

 

3. Starostwo Powiatowe
w Słupcy
ul. Poznańska 18,
62-400 Słupca
 

 

1530-1930

 

 

900-1300

 

 

1530-1930

 

 

900-1300

 

 

 

Punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego

Lokalizacja Dni i godziny udzielania porad
Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
Starostwo Powiatowe
w Słupcy 

ul. Poznańska 18,
62-400 Słupca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

930-1330

 

Więcej informacji dostępnych na stronie internetowej bip.powiat-slupca.pl w zakładce bezpłatna pomoc prawna oraz pod nr telefonu 63 275 86 24.

 

Rusza Akademia kompetencji zawodowych w Powiecie Słupeckim

Akademia kompetencji zawodowych w Powiecie Słupeckim

Data rozpoczęcia projektu 2019-08-01
Data zakończenia projektu 2022-07-31
Całkowita wartość projektu 3 079 323,95
Kwota dofinansowania 2 771 391,55

OBSZAR INWESTYCJI:

Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020

Oś priorytetowa 8: Edukacja

Działanie 8.3. Wzmocnienie oraz dostosowanie kształcenia i szkolenia zawodowego do potrzeb rynku pracy

Poddziałanie 8.3.1. Kształcenie zawodowe młodzieży – tryb konkursowy

Lepsze dopasowywanie systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy, ułatwianie przechodzenia z etapu kształcenia do etapu zatrudnienia oraz wzmacnianie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego i ich jakości, w tym poprzez mechanizmy prognozowania umiejętności, dostosowania programów nauczania oraz tworzenia i rozwoju systemów uczenia się poprzez praktyczną naukę zawodu realizowaną w ścisłej współpracy z pracodawcami.

Typ projektu:

– Doposażenie pracowni i warsztatów szkolnych

– Doradztwo edukacyjno-zawodowe dla młodzieży

– Podnoszenie kompetencji nauczycieli kształcenia zawodowego, instruktorów praktycznej nauki zawodu

– Podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów/wychowanków szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe

Cel projektu:

Celem głównym projektu jest poprawa zdolności do zatrudnienia uczniów szkół zawodowych oraz CKZiU w wyniku podniesienia kwalifikacji i kompetencji zawodowych wśród 717 uczniów szkół zawodowych powiatu słupeckiego, podniesienie jakości kształcenia zawodowego w szkołach zawodowych oraz CKZiU powiatu słupeckiego w wyniku podniesienia kompetencji zawodowych 32 nauczycieli oraz doposażenie pracowni zawodowych w okresie od 01.08.2019 do 31.07.2022 r.