Granty na naukę matematyki mPotęga

Nadchodzi mPotęga –  matematyczna rewolucja – czekają granty na projekty edukacyjne w VII edycji programu

Fundacja mBanku w partnerstwie z Fundacją Dobra Sieć po raz siódmy wesprze niestandardowe sposoby nauczania matematyki. Dzięki programowi mPotega już ponad 1 mln uczniów miało szansę wziąć udział w nietypowych zajęciach z matematyki. W rozpoczętej właśnie kolejnej edycji można ubiegać się o granty w wysokości od 2 do 8 tys. zł. Nabór wniosków trwa jeszcze tylko do 11 maja.

Program mPotęga promuje innowacyjne podejście do nauczania matematyki. Zależy nam, by uczniowie dostrzegli i docenili jej użyteczność i piękno. Zaprzyjaźnili się z matematyką
i uświadomili sobie jak jest potrzebna w codziennym życiu. Program ma także pobudzić  nauczycieli i pasjonatów matematyki do kreatywności w nauczaniu tego przedmiotu. W tym roku mamy dla nauczycieli specjalny prezent. Każdy, kto złoży wniosek o grant otrzyma egzemplarz nowej publikacji mFundacji –  „Wielcy polscy matematycy. Scenariusze lekcji matematyki i nie tylko”.

W sześciu edycjach programu mFundacja przeznaczyła na naukę matematyki ponad 6 mln zł.
Za tę kwotę zorganizowano łącznie 885 projektów edukacyjnych w całej Polsce. Skorzystało
z nich już ponad 1 mln dzieci i młodzieży.

– Przez sześć lat mPotęgi przekonaliśmy się, że nauczyciele mają wiele niebanalnych pomysłów na skuteczne uczenie matematyki. Nasze granty pomagają im wprowadzać je w życie.
Liczymy, że i tym razem wykażą się inwencją – zachęca Iwona Ryniewicz, Prezes Zarządu mFundacji.

Granty będą przyznane w dwóch kategoriach: dla projektów wspierających edukację dzieci
w klasach 4-6 szkół podstawowych oraz dla zespołów uczniów z klas 7-8 szkół podstawowych.Zasady mPotęgi są proste:

  • Programem grantowym obejmujemy dzieci uczące się  klasach 4-8 szkoły podstawowej;
  • Wniosek mogą złożyć: szkoły podstawowe, uczelnie wyższe, organizacje pozarządowe, biblioteki oraz grupy nieformalne z całej Polski;
  • Propozycje powinny pokazywać innowacyjne, nieszablonowe podejście do nauki matematyki;
  • Przekazujemy granty w wysokości od 2 tys. do 8 tys. zł.

Nabór wniosków w VII edycji trwa do 11 maja br. Więcej informacji dostępnych jest
na stronie
www.mPotega.pl.

Kontakt:

Biuro Programu „mPotęga”, e-mail: kontakt@mpotega.pl, tel: 500 791 442

 

 

Informacja w związku ze stanem epidemii oraz działaniami związanymi z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 na terenie powiatu słupeckiego – 27.04.2020 r.

Informacja w związku ze stanem epidemii oraz działaniami związanymi z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 na terenie powiatu słupeckiego – stan na dzień 27.04.2020 r. godz. 12:00

1. Nadzorem epidemiologicznym objęto:
– aktualnie – 0
– od początku – 387 osób
2. Hospitalizowana jest 1 osoba
3. Kwarantanną objęto:
– aktualnie 368 osoby w tym: 142 graniczne, 225 ze wspólnego zamieszkania z osobą objętą kwarantanną graniczną, 0 ze wspólnego zamieszkania z osobą, która miała kontakt z przypadkiem potwierdzonym i 1 z decyzji PPIS

– od początku 1056 osób w tym: 712 graniczne, 327 ze wspólnego zamieszkania z osobą objętą kwarantanną graniczną ,6 ze wspólnego zamieszkania z osobą, która miała kontakt z przypadkiem potwierdzonym i 11 z decyzji PPIS
4. Izolacją domową objęto:
– aktualnie – 1 osób

– od początku – 29 osób
5. Liczba osób zakażonych koronawirusem: 2

6. Pobrane wymazy od początku – 71
– wynik ujemny – 66
– wynik dodatni – 2
7. Liczba nałożonych kar administracyjnych od początku: 4 na łączną kwotę 20 tys. zł. za niezastosowanie się do obowiązku poddania się kwarantannie.

Otworzą nową część słupeckiego szpitala – artykuł z Gazety Słupeckiej

Starosta Jacek Bartkowiak udzielił wywiadu Gazecie Słupeckiej (publikacja – wtorek 21 kwietnia 2020 r.) dotyczącego rozbudowy słupeckiego szpitala. Treść publikujemy poniżej.

Otworzą nową część słupeckiego szpitala

W najbliższych dniach spodziewamy się wydania przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego pozwolenia na użytkowanie nowej części szpitala. Zakończono już procedury odbiorowe, więc po otrzymaniu formalnych zezwoleń władze powiatu będą mogły rozpocząć przekazywanie nowego obiektu dyrekcji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej.
Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie inwestor, jakim jest starostwo, wystąpi do dyrekcji szpitala o powołanie komisji do odbioru (…). Jej zadaniem będzie zweryfikowanie sporządzonej przez wykonawcę budowy dokumentacji, odbiór poszczególnych elementów budynku, pomieszczeń, urządzeń, instalacji i sprzętu medycznego. Będzie to też czas na sporządzenie wykazu ewentualnych usterek, które wykonawca zobowiązany jest usunąć.
Przypomnijmy, że na parterze nowej części znajdzie się izba przyjęć , na pierwszym piętrze trakt porodowy z salą do cięć cesarskich i salami do porodów rodzinnych, sale matki i dziecka oraz oddział noworodkowy. Na drugim piętrze zlokalizowano blok operacyjny (3 sale) i oddział chirurgiczny.
Kolejnym trudnym zadaniem, które czeka powiat i dyrekcję SP ZOZ, będzie znalezienie sposobu sfinansowania wyposażenia nowej części szpitala. Rozpoczynając budowę przed kilku laty ówczesne władze powiatu liczyły, że fundusze na wyposażenie pozyska sam szpital. Ani wówczas, ani obecnie nie było na to środków w powiatowym budżecie. Jednak już samą rozbudowę udało się dokończyć dzięki dotacjom samorządów gminnych i emisji przez powiat obligacji z terminem spłaty po roku 2025. Zaplanowany z dużym rozmachem obiekt powstał, ale bez wyposażenia jest tylko kosztowną dekoracją. Zaprojektowano i zbudowano go tak, że nie ma mowy o dodatkowych źródłach przychodu, a tymczasem dodatkowe dla szpitala koszty eksploatacji w jednym roku oszacowano na ok. 1 500 000 zł. Trzeba do nowych sal operacyjnych i sporej przestrzeni użytkowej zakupić lub wydzierżawić aparaturę medyczną, łóżka, meble itd. Przewidywane koszty, które jeszcze trzeba ponieść, żeby wyposażyć szpital to około… 30 000 000 zł. Oczywiście, ani powiat ani tym bardziej szpital nie ma takich pieniędzy.
Na najbliższym posiedzeniu Rady Społecznej SP ZOZ starosta Jacek Bartkowiak chce przedstawić możliwe do realizacji scenariusze.
Pierwszy z nich zakłada zawarcie umowy w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego z podmiotem zewnętrznym, zainteresowanym prowadzeniem na terenie obiektu działalności medycznej uzupełniającej kontrakt szpitala z NFZ. W zamian za długoletnią dzierżawę części szpitala, partner wyposażyłby sale operacyjne, co pozwoliłoby SP ZOZ realizować dotychczasowy kontrakt z NFZ w lepszych dla pacjentów warunkach. Wzorem może być dla nas pionierska w skali kraju umowa, zawarta przez starostwo w Żywcu z inwestorem kanadyjskim, który w zamian za 30-letnia dzierżawę sfinansował budowę od podstaw nowoczesnego szpitala kosztem ponad 200 mln zł. Procedura wyłonienia partnera w ramach umowy PPP jest jednak bardzo długotrwała.
Drugi wariant zakłada zaciągnięcie przez szpital (lub przez powiat) kredytu, który pozwoli sfinansować tylko niezbędne zakupy. Pozostałą część aparatury medycznej należałoby wyleasingować.
Trzecią opcją byłoby ponowne wystąpienie z wnioskiem o doposażenie szpitala z rezerwy premiera. W końcu ubiegłego roku udało się w ten sposób uzyskać prawie 1 500 000 zł na zakup sprzętu anestezjologicznego. Niestety, tegoroczna epidemia niemal do zera zmniejszyła szanse na uzyskanie środków z rezerwy, bo są one obecnie wykorzystywane na działania kryzysowe.
Niezależnie od tego, które rozwiązanie zaopiniuje pozytywnie Rada Społeczna, trudno sobie wyobrazić, żeby nowoczesna część szpitala mogła długo stać niewykorzystana.

 

 

Informacja w związku ze stanem epidemii oraz działaniami związanymi z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 na terenie powiatu słupeckiego – 25-26.04.2020 r.

Informacja w związku ze stanem epidemii oraz działaniami związanymi z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 na terenie powiatu słupeckiego – stan na dzień 25.04.2020 r. godz. 12:00

1. Nadzorem epidemiologicznym objęto:
– aktualnie – 0 osób
– od początku – 387 osób
2. Hospitalizowane są 3 osoby
3. Kwarantanną objęto:
– aktualnie 366 osób, w tym: 139 graniczne, 221 ze wspólnego zamieszkania z osobą objętą kwarantanną graniczną, 1 ze wspólnego zamieszkania z osobą, która miała kontakt z przypadkiem potwierdzonym i 5 z decyzji PPIS

– od początku 1027 osób w tym: 697 graniczne, 313 ze wspólnego zamieszkania z osobą objętą kwarantanną graniczną ,6 ze wspólnego zamieszkania z osobą, która miała kontakt z przypadkiem potwierdzonym i 11 z decyzji PPIS
4. Izolacją domową objęto:
– aktualnie – 3 osoby

– od początku – 29 osób
5. Liczba osób zakażonych koronawirusem: 2

6. Pobrane wymazy od początku – 70
– wynik ujemny – 62
– wynik dodatni – 2
7. Liczba nałożonych kar administracyjnych od początku: 4 na łączną kwotę 20 tys. zł. za niezastosowanie się do obowiązku poddania się kwarantannie.

 

Informacja w związku ze stanem epidemii oraz działaniami związanymi z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 na terenie powiatu słupeckiego – stan na dzień 26.04.2020 r. godz. 10:00

1. Nadzorem epidemiologicznym objęto:
– aktualnie – 0
– od początku – 387 osób
2. Hospitalizowane są 4 osoby
3. Kwarantanną objęto:
– aktualnie 363 osoby w tym: 138 graniczne, 219 ze wspólnego zamieszkania z osobą objętą kwarantanną graniczną, 1 ze wspólnego zamieszkania z osobą, która miała kontakt z przypadkiem potwierdzonym i 5 z decyzji PPIS

– od początku 1035 osób w tym: 702 graniczne, 316 ze wspólnego zamieszkania z osobą objętą kwarantanną graniczną ,6 ze wspólnego zamieszkania z osobą, która miała kontakt z przypadkiem potwierdzonym i 11 z decyzji PPIS
4. Izolacją domową objęto:
– aktualnie – 3 osoby

– od początku – 29 osób
5. Liczba osób zakażonych koronawirusem: 2

6. Pobrane wymazy od początku – 71
– wynik ujemny – 62
– wynik dodatni – 2
7. Liczba nałożonych kar administracyjnych od początku: 4 na łączną kwotę 20 tys. zł. za niezastosowanie się do obowiązku poddania się kwarantannie.

Informacja w związku ze stanem epidemii oraz działaniami związanymi z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 na terenie powiatu słupeckiego – 24.04.2020 r.

Informacja w związku ze stanem epidemii oraz działaniami związanymi z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 na terenie powiatu słupeckiego – stan na dzień 24.04.2020 r. godz. 12:00

1. Nadzorem epidemiologicznym objęto:
– aktualnie – 0 osoby
– od początku – 387 osób
2. Hospitalizowane są 3 osoby
3. Kwarantanną objęto:
– aktualnie 365 osoby w tym: 139 graniczne, 220 ze wspólnego zamieszkania z osobą objętą kwarantanną graniczną, 1 ze wspólnego zamieszkania z osobą, która miała kontakt z przypadkiem potwierdzonym i 5 z decyzji PPIS

– od początku 1015 osób w tym: 694 graniczne, 304 ze wspólnego zamieszkania z osobą objętą kwarantanną graniczną ,6 ze wspólnego zamieszkania z osobą, która miała kontakt z przypadkiem potwierdzonym i 11 z decyzji PPIS
4. Izolacją domową objęto:
– aktualnie – 4 osób

– od początku – 29 osób
5. Liczba osób zakażonych koronawirusem: 2

6. Pobrane wymazy od początku – 70
– wynik ujemny – 62
– wynik dodatni – 2
7. Liczba nałożonych kar administracyjnych od początku: 4 na łączną kwotę 20 tys. zł. za niezastosowanie się do obowiązku poddania się kwarantannie.

Informacja w związku ze stanem epidemii oraz działaniami związanymi z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 na terenie powiatu słupeckiego – 23.04.2020 r.

Informacja w związku ze stanem epidemii oraz działaniami związanymi z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 na terenie powiatu słupeckiego – stan na dzień 23.04.2020 r. godz. 12:00

1. Nadzorem epidemiologicznym objęto:
– aktualnie – 0 osób
– od początku – 387 osób

2. Hospitalizowana jest 1 osoba

3. Kwarantanną objęto:
– aktualnie 388 osoby w tym: 145 graniczne, 236 ze wspólnego zamieszkania z osobą objętą kwarantanną graniczną, 1 ze wspólnego zamieszkania z osobą, która miała kontakt z przypadkiem potwierdzonym i 6 z decyzji PPIS

– od początku 1003 osób w tym: 688 graniczne, 298 ze wspólnego zamieszkania z osobą objętą kwarantanną graniczną ,6 ze wspólnego zamieszkania z osobą, która miała kontakt z przypadkiem potwierdzonym i 11 z decyzji PPIS

4. Izolacją domową objęto:
– aktualnie – 2 osób

– od początku – 28 osób

5. Liczba osób zakażonych koronawirusem: 1

6. Pobrane wymazy od początku – 67
– wynik ujemny – 60
– wynik dodatni – 1

7. Liczba nałożonych kar administracyjnych od początku: 4 na łączną kwotę 20 tys. zł. za niezastosowanie się do obowiązku poddania się kwarantannie.

Harmonogram posiedzeń komisji stałych

  Lp.

Nazwa Komisji Stałej

Miejsce i data

posiedzenia

Tematyka posiedzenia

1. Komisja Oświaty, Kultury
i Kultury Fizycznej
Starostwo Powiatowe

w Słupcy

27.04.2020 r.

godz. 740

 

1.      Zaopiniowanie uchwały w sprawie udzielenia w roku 2020 dotacji z budżetu Powiatu Słupeckiego na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków na terenie Powiatu Słupeckiego.

2.      Zaopiniowanie uchwały w sprawie założenia Branżowej Szkoły II stopnia w Słupcy i włączenia jej do Zespołu Szkół Zawodowych im. gen. Władysława Sikorskiego w Słupcy, ul. Kopernika 11A, 62-400 Słupca.

3.      Analiza funkcjonowania administracji szkół i placówek oświaty Powiatu Słupeckiego (prezentacja multimedialna).

4.      Zaopiniowanie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na rok 2020.

 
2. Komisja Zdrowia i Spraw Społecznych

 

Starostwo Powiatowe

w Słupcy

27.04.2020 r.

godz. 1300

 

1.      Zaopiniowanie uchwały w sprawie zatwierdzenia i przystąpienia do realizacji projektu partnerskiego pn. „Bo rodzina jest najważniejsza”, realizowanego w ramach poddziałania 7.2.2 Usługi społeczne i zdrowotne – projekty konkursowe w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

2.      Zaopiniowanie uchwały w sprawie określenia wysokości środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na realizację szczegółowych zadań z  zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych w Powiecie Słupeckim w 2020 r.

3.      Zaopiniowanie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na rok 2020.

 
3. Komisja Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego Starostwo Powiatowe

w Słupcy

28.04.2020 r.

godz. 1300

 

1.      Raport z realizacji „Programu ochrony środowiska dla Powiatu Słupeckiego na lata 2017-2020 z perspektywą na lata 2021-2025”.

2.      Sprawozdanie z realizacji „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu powiatu słupeckiego w roku 2019”.

3.      Rozpatrzenie wniosku Polskiego Związku Wędkarskiego w sprawie ustanowienia „strefy Ciszy” na Zbiorniku Słupeckim.

4.      Zaopiniowanie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na rok 2020.

 
4. Komisja Budżetu, Finansów, Rozwoju Gospodarczego i Promocji Starostwo Powiatowe

w Słupcy

29.04.2020 r.

godz. 1200

 

1.      Zaopiniowanie uchwały w sprawie określenia wysokości środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na realizację szczegółowych zadań z  zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych w Powiecie Słupeckim w 2020 r.

2.      Zaopiniowanie uchwały w sprawie udzielenia w roku 2020 dotacji z budżetu Powiatu Słupeckiego na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków na terenie Powiatu Słupeckiego.

3.      Analiza Funkcjonowania administracji szkół i placówek oświaty Powiatu Słupeckiego (prezentacja multimedialna).

4.      Zaopiniowanie uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej gminie Słupca.

5.      Zaopiniowanie uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej gminie Powidz.

6.      Zaopiniowanie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na rok 2020.

7.      Zaopiniowanie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Słupeckiego na lata 2020-2035.

 
5. Sesja Rady Powiatu Starostwo Powiatowe

w Słupcy

sesja online

30.04.2020 r.

godz. 1200

 

   

Załóż konto na PUE ZUS bez wychodzenia z domu

Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych to bardzo przydatne narzędzie. Poprzez założenie profilu na PUE ZUS szybko i bezpiecznie wyślesz wniosek o wsparcie z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.

Składanie przez PUE wniosków związanych ze wsparciem z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej to najszybsza i w pełni zautomatyzowana droga. Wszystkie wnioski składane w ten sposób są automatycznie sprawdzane pod kątem poprawności zawartych w nich danych. Dzięki temu wnioski trafiają natychmiast do obsługi.

Zachęcamy do składania wniosków drogą elektroniczną – bez konieczności wychodzenia z domu.

Zachęcamy naszych klientów do korzystania z Platformy Usług Elektronicznych. Założenie profilu PUE jest bardzo proste i szybkie. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez przez internet – za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub bankowości elektronicznej. Wystarczy wejść na stronę zus.pl, wybrać  sposób rejestracji i wypełnić formularz. Następnie należy ustalić hasło do konta, a na podany na formularzu adres e-mail dostaniesz login. Ze względów bezpieczeństwa trzeba również potwierdzić swoją tożsamość. Można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP. Konto na PUE można zarejestrować także poprzez serwis bankowości elektronicznej (jeśli konto jest w banku, który zawarł z ZUS porozumienie).

Można to zrobić:

  • przez stronę zus.pl – przy wyborze sposobu rejestracji należy kliknąć w ikonę swojego banku,
  • bezpośrednio ze strony swojego banku.

Wszyscy, którzy chcą złożyć wniosek do ZUS elektronicznie, mogą go przekazać wyłącznie:

  • przez Internet na PUE ZUS,
  • drogą elektroniczną przez PUE ZUS, za pośrednictwem strony gov.pl (link do strony zewnętrznej)

Wnioski można także złożyć tradycyjnie:

  • za pośrednictwem poczty,
  • osobiście w placówce ZUS – do skrzynki na dokumenty z napisem „Tarcza antykryzysowa” (bez kontaktu z pracownikiem ZUS).

W przypadku problemów z wypełnieniem wniosku, można liczyć na pomoc pracowników ZUS.

Do  Państwa dyspozycji są:  specjalne nr telefonu dostępne w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7–15:

  • nr telefonu 22 290 87 01

– obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji,

– obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku

z za-mknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły,

  • nr telefonu 22 290 87 02; nr telefonu 22 290 87 03 – obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców,

oraz ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7–18.

Po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:

1 − Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,

2 – Renty i emerytury,

3 – Zasiłki,

4 – Informacje dla ubezpieczonych,

5 – Informacje dla płatników,

7 – Wsparcie dla przedsiębiorców,

9 – Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.