Sesja odbędzie się w dniu 1 lipca 2024 roku (poniedziałek) o godzinie 830 w sali „Herbowej” Starostwa Powiatowego w Słupcy, ul. Poznańska 20.
Porządek obrad:
Zarząd Powiatu Słupeckiego informuje o przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiącej majątek Powiatu Słupeckiego.
Przetarg na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej, położonej w miejscowości Piotrowice, gmina Słupca, prowadzony będzie w formie przetargu ustnego nieograniczonego.
Nieruchomość składa się z działek o numerach 100/3 i 599 o łącznej powierzchni 3.8517 ha. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego są to tereny przeznaczone dla obiektów produkcyjnych, składów i magazynów oraz zabudowy usługowej.
Jednocześnie informuję się, iż projektowana jest zmiana w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Słupca dopuszczająca budowle i urządzenia wytwarzające energię z odnawialnych źródeł energii – elektrowni słonecznej – fotowoltaiki, w tym o mocy przekraczającej 500 kW wraz z towarzyszącymi obiektami budowlanymi.
Cena wywoławcza wynosi 1 058 292,00 zł.
Przetarg odbędzie się dnia 11 września 2024 r. o godzinie 900 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupcy przy ul. Poznańskiej 20 na Sali posiedzeń Zarządu Powiatu.
Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium do dnia 6 września 2024 r. w wysokości 52 914,60 zł.
Szczegółowe informacje:
https://bip.powiat-slupca.pl/slupcap/bip/ogloszenia-i-komunikaty/zarzad-powiatu.html?pid=10214
bądź pod numerem telefonu:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami (063) 275-86-19 / 275-86-20
Niezgodność towaru z umową to podstawa jednej z dwóch możliwych dróg składania reklamacji przez konsumenta – obok gwarancji.
Niezgodność towaru z umową to tryb dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy
w związku z ujawnionym brakiem zgodności towaru z umową. Jeżeli konsument składa reklamację na tej podstawie, podmiotem odpowiedzialnym jest sprzedawca i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne. Dane sprzedawcy znajdują się m.in. na paragonie fiskalnym, który kupujący powinien otrzymać wraz z towarem.
Niezgodność towaru z umową jest ustawowo uregulowanym sposobem dochodzenia roszczeń. Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów.
W sytuacji wystąpienia braku zgodności towaru z umową konsument może złożyć
do sprzedawcy reklamację z tego tytułu i zażądać:
Jeśli sprzedawca:
to konsument ma prawo do żądania obniżenia ceny lub – w przypadku istotnej niezgodności
z umową – odstąpienia od umowy. Oświadczenie zawierające jedno z dwóch wyżej wskazanych żądań konsument może złożyć również w sytuacji, jeśli brak zgodności z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy, bez uprzedniego skorzystania z prawa do żądania naprawy lub wymiany.
Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową trwa 2 lata od dnia wydania towaru, chyba że przedsiębiorca (jego poprzednik prawny lub osoby działające
w ich imieniu) określił dłuższy termin przydatności towaru do użycia.
Reklamację można złożyć w dowolnej formie. Dla celów dowodowych najbezpieczniej zrobić
to pisemnie. Należy opisać zauważony brak zgodności towaru z umową i określić swoje żądanie przewidziane w ramach niezgodności towaru z umową.
Ważne!
Paragon fiskalny nie jest konieczny do zareklamowania produktu, choć znacznie to ułatwia.
To jeden z wielu dowodów nabycia towaru w danym sklepie i w danej cenie.
Inne to: świadkowie, wydruki z karty płatniczej czy kredytowej, e-maile. Sprzedawca nie może uzależniać przyjęcia reklamacji od dostarczenia paragonu fiskalnego.
Warto złożyć reklamację niezwłocznie po zauważeniu niezgodności towaru z umową
– ze względów dowodowych. Termin przedawnienia roszczenia z tego tytułu wynosi 6 lat.
Sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli tego nie zrobił, uważa się, że ją uznał.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
Żródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Słupcy
Magdalena Żychowicz
Sesja odbędzie się w dniu 27 czerwca 2024 roku (czwartek) o godzinie 1200 w sali „Herbowej” Starostwa Powiatowego w Słupcy, ul. Poznańska 20.
Porządek obrad:
Lp. | Nazwa Komisji Stałej | Miejsce i data posiedzenia | Tematyka posiedzenia |
1. |
Komisja Rewizyjna Komisja Budżetu i Rolnictwa Komisja Oświaty i Spraw Społecznych |
Starostwo Powiatowe w Słupcy sala „Herbowa” |
|
2. | Sesja Rady Powiatu Słupeckiego |
Starostwo Powiatowe w Słupcy sala „Herbowa” |
Dnia 21 czerwca 2024 r. na Placu przy Starostwie Powiatowym w Słupcy przeprowadzane będą bezpłatne badania mammograficzne dla kobiet w ramach Populacyjnego Programu Wczesnego Wykrywania Raka Piersi. Decyzją Ministra Zdrowia do badania refundowanego przez NFZ mogą przystąpić Panie w wieku od 45 do 74 lat, które w ciągu ostatnich dwóch lat nie miały wykonywanych tego typu badań.
Zapisy na badania prowadzone są pod numerem telefonu: 68 41 41 411 (od 8.00 do 16.00: pn.- pt.)
O zaletach mammografii i celowości badań informacje można znaleźć pod linkiem: https://diagnostyk.pl/
14 czerwca w Słupcy na parkingu przy budynku Starostwa Powiatowego – ul. Poznańska 20 stanie mammobus firmy Ośrodek Profilaktyki i Epidemiologii Nowotworów S.A. w Poznaniu.
Na bezpłatne badania mammograficzne zapraszamy wszystkie mieszkanki naszego powiatu urodzone w latach 1950- 1979.
Mammobus będzie dostępny w godzinach 9:00-13:00.
Aby skorzystać z bezpłatnego badania należy zarezerwować termin swojego badania telefonicznie pod nr 61 855 75 28 lub wysłać maila z prośbą o kontakt podając nr telefonu na adres mammobus@open.poznan.pl
OPEN to ośrodek diagnostyczny posiadający status Ośrodka Referencyjnego w zakresie diagnostyki gruczołu piersiowego Siemens.
Mammobusy OPEN wyposażone są w najnowocześniejsze cyfrowe mammografy.
Więcej informacji na temat projektu bezpłatnych badań dla kobiet znajdziecie Państwo na stronie https://openbadania.pl
O zaletach mammografii i celowości badań informacje można znaleźć pod linkiem: https://open.poznan.pl/qa/
Zachęcamy do udziału w nieodpłatnym badaniu.
Dla kogo
Webinarium (spotkanie online) jest skierowane do seniorów oraz ich opiekunów.
Cel
Celem webinarium jest zwiększanie świadomości seniorów i ich opiekunów w zakresie aktualnych zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.
Data i harmonogram czasowy
18 czerwca 2024 roku od 10:00 do 12:30.
Logowanie uczestników na webinarium rozpocznie się od 9:45.
Zgłoszenia
Rejestracja na webinarium odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy.
W webinarium można uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (za pośrednictwem domów seniora, klubów seniora, domów pomocy społecznej, bibliotek itp.). W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz rejestracyjny należy wskazać przybliżoną liczbę uczestników webinarium.
Organizator
Webinarium jest organizowane przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Minister do spraw Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.
Informacje techniczne
W celu uczestnictwa w spotkaniu niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację. Szczegółowe informacje techniczne zostaną przesłane po potwierdzeniu uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem na spotkanie.
Potwierdzenia uczestnictwa
Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane do 17 czerwca 2024 roku.
Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu wydarzenia potwierdzenia uczestnictwa będą przesyłane na bieżąco.
Udział w webinarium jest bezpłatny.
UKNF – Program webinarium CEDUR dla seniorów i ich opiekunów – 18 czerwca 2024 roku
plik .pdf, 462kB
Zarząd Powiatu Słupeckiego informuje o możliwości składania wniosków o wykonanie usługi usunięcia wyrobów zawierających azbest, w ramach realizacji zadania pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Słupeckiego w 2024 roku”.
Termin naboru wniosków rozpoczyna się od dnia 24 czerwca 2024 r.
Wnioski rozpatrywane będą w kolejności ich wpływu do Urzędu Starostwa Powiatowego w Słupcy, do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na ten cel, jednak nie dłużej niż do dnia 13 września 2024 r.
Wnioski mogą być składane:
1) drogą pocztową na adres: Starostwo Powiatowe w Słupcy, ul. Poznańska 20, 62-400 Słupca;
2) w formie elektronicznej przez platformę ePUAP /3chx16dq0d/SkrytkaESP, podpisane za pomocą Profilu Zaufanego lub kwalifikowanego
podpisu elektronicznego;
3) osobiście w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Słupca (Budynek główny) – w celu potwierdzenia złożonego wniosku Wnioskodawca winien posiadać swoją kopię wniosku, Starostwo Powiatowe w Słupcy nie świadczy usług ksero.
Datą złożenia wniosku jest data jego wpływu do Urzędu Starostwa Powiatowego w Słupcy.
Osobami uprawnionymi do złożenia wniosku są:
1) osoby fizyczne, z wyłączeniem beneficjentów Działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (Działanie A1.4.1 „Inwestycje na rzecz dywersyfikacji i skracania łańcucha dostaw produktów rolnych i spożywczych oraz budowy odporności podmiotów w łańcuchu”),
2) przedsiębiorcy,
3) osoby prawne,
4) jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
Regulamin realizacji zadania w 2024 roku, a także formularz wniosku oraz formularze załączników do wniosku są dostępne w BIP Starostwa Powiatowego w Słupcy (w zakładce Ogłoszenia i komunikaty/Zarząd Powiatu), w siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Słupcy oraz w urzędach gmin z terenu powiatu słupeckiego.
Dofinansowanie do kosztów działania obejmującego zapakowanie odpadów zawierających azbest składowanych na nieruchomościach
znajdujących się na terenie powiatu słupeckiego, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów poprzez przekazanie na uprawnione składowisko odpadów niebezpiecznych wynosi 100% całościowych kosztów tego działania.
Pomoc finansowa nie dotyczy demontażu wyrobów zawierających azbest oraz kosztów wykonania nowego pokrycia dachowego.
Realizacja wniosków nastąpi po podpisaniu umowy z Wykonawcą prac, wyłonionym w drodze zapytania ofertowego i trwać będzie do dnia 15 listopada 2024 r.
Przedsięwzięcie finansowane jest ze środków pochodzących z dotacji celowej udzielonej Powiatowi Słupeckiemu przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Link do strony z dokumentami do pobrania:
http://bip.powiat-slupca.pl/slupcap/bip/ogloszenia-i-komunikaty/zarzad-powiatu/usuwanie-azbestu-z-terenu-powiatu-slupeckiego-w-2024-r.html